فارس نوشت:

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ابراز علاقه ایرلاین‌های خارجی برای برقراری یا اضافه شدن پروازهایشان به ایران، از برنامه‌ریزی تجهیز جت فالکون 2000 به دستگا‌های بررسی تجهیزات کمک ناوبری فرودگاهی در آینده نزدیک خبر داد

حمیدرضا پهلوانی در جمع خبرنگاران درباره علاقمندی شرکت‌های هواپیمایی خارجی به انجام و یا افزایش پرواز‌های خود به ایران، اظهار داشت: ابراز علاقه برای برقراری یا اضافه شدن پروازها از سوی کشورهای اروپایی و توسط ایرلاین‌های خارجی به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شده است.

وی اظهار داشت: مشکل در روند اجرایی و اقتصادی بودن پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خارجی است و گرنه سازمان هواپیمایی کشوری طی تعاملاتی که با کشورهای خارجی و ایرلاین‌های خارجی داشته، بستر لازم را برای انجام پروازها برای آنها فراهم کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اگر یک سری از مؤلفه‌های اقتصادی برای شرکت‌های هواپیمایی خارجی تبیین شده و موانع پیش روی آنها و رفع شود، شاهد استقبال تعداد زیادی ایرلاین خارجی که درخواست پرواز برای کشورمان را داشته‌اند، خواهیم بود.

* فالکون 2000 نیز به تجهیزات بررسی دستگا‌های کمک ناوبری فرودگاهی مجهز می‌شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره تعمیر تجهیزات مربوط به جت فالکون 20 که مخصوص بررسی دستگاه‌های کمک‌ناوبری فرودگاهی است، توضیح داد: این موضوع از سال‌های گذشته در سازمان هواپیمایی کشوری مطرح شد و متعاقب آن برنامه‌ریزی برای لوازم مورد نیاز آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: FIS سامانه‌ای است که تمام دستورالعمل مربوط به خروج هواپیما، تقرب هواپیما در مسیر قرار گرفتن هواپیما را مورد بازرسی قرار می‌دهد و دقت آن‌ها را بررسی می‌کند، اگر این موارد از محدودیت‌های تعیین شده خود خارج شوند، دستور تصحیح صادر می‌شود و برای پروازهایی که شرایط دید ضعیفی دارند اهمیت دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره تعمیر و نگهداری تجهیزات ناوبری و چک تجهیزات فرودگاهی در 3 فالکون 20 اظهار داشت: از 4 ماه پیش به این طرف کار اصلی برای تأمین نیازهای صنعت مورد توجه مجموعه قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تجهیزات داخل این فالکون 20 از رده عملیاتی خارج شده بود ضمن آنکه اتصالات لازم برای تولید انرژی این تجهیزات مستهلک شده و ممکن بود سیگنالهای غلطی ایجاد کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در این سیستم‌ها ILS و چک ILS و دستگاه تقرب کور وجود دارد که مستهلک شده بود.

وی اضافه کرد: در چهار ماه اخیر برای بهینه کردن سیستم‌ها فعالیت‌‌ها انجام شد و مورد ارزیابی قرار گرفت و هم‌اکنون این هواپیمای فالکون 20 کارهای عملیاتی خود را انجام می‌دهد و تجهیزات فرودگاهی توسط این هواپیما چک می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:‌ در پنج ‌سال اخیر فرآیند خرید دو جت فالکون 20 و 2000 انجام شد که شرکت هواپیمایی آسمان یک فروند آن را خریداری کرد اما تجهیزات مورد نیاز که روی این هواپیماها نصب می‌شود و مخصوص بازرسی تجهیزات فرودگاهی است روی آنها نصب نشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: ‌نسبت به تعمیر تجهیزات مورد نیاز برای این پروژه اقدام شد و امیدواریم بتوان این تجهیزات را در آینده وارد کرد، خرید تجهیزات را در دستور کار خود قرار داده‌ایم اما تأمین نیاز از توانمندی‌های داخل نیز در دستور کار ما است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: البته برای خرید این تجهیزات اقدام کرده‌ایم، فالکون 2000 نیز برای نصب این تجهیزات آماده است، اگر بتوانیم لوازم لازم را از منابع خارجی تأمین می‌کنیم وگرنه مقدمات لازم فراهم شده تا از متخصصان داخلی استفاده کرده و تجهیزات مورد نیاز در این باره را تأمین کرده و در هواپیماهای فالکون نصب کنیم.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    10 0
    قیمت بلیط هاپیما خیلی گران شده است