پاسخ‌های ناصر ملک‌مطیعی به پرسش‌های کاربران خبرآنلاین

ناصر ملک‌مطیعی می‌گوید خصوصیات رفتاری من به گونه‌ای است که نمی‌توانم کشورم را ترک کنم. کجا باید می‌رفتم. پایم روی خاک سرزمینم است و جایم قرص است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناصر ملک مطیعی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران با حضور در کافه خبر به تعدادی از سئوال‌های کاربران خبرآنلاین پاسخ داد. بخشی از پرسش‌ها به اینکه او در طی این سال‌ها به دور از فعالیت بازیگری چه کاری انجام می‌داده  اختصاص داشت و برخی دیگر نیز سوالاتی مبنی بر اینکه ارتباط ملک مطیعی با دیگر بازیگران سینمای ایران چگونه است را مطرح کرده بودند، پرسش‌ها به‌‌‌‌ همان صورت که مطرح شده و بدون رعایت رسم الخط درج شده است.

بی‌نام: آیا با بازیگران خارج نشین تماس دارند؟ به ویژه بهروز وثوقی

بله. با بهروز وثوقی ارتباط دارم. همه همکارانم برایم خاطرات شیرینی را زنده می‌کنند. با بعضی از دوستانم ارتباط نزدیک تری دارم. بهروز وثوقی مثل برادر کوچکترم است و دوستش دارم. بیشتر وقت‌ها با هم تماس تلفنی داریم. به هر حال بهروز نمی‌تواند وارد کشور شود و یک ملاحظاتی وجود دارد. از صمیم قلب دوست داریم بهروز یک روز به ایران برگردد. این کشور برای فرزندانش خرج کرده است و حیف است که در خارج از ایران زندگی کنند و دلشان برای ایران پر بزند. در ورزش هم همینطور است. عبد الله موحد تنها کسی است که اسمش در کتاب رکورد‌ها است، چرا جوان‌های این کشور نمی‌توانند از تجربه او استفاده کنند. بچه‌های خوب و دوست داشتنی مملکت از خاکشان دور شدند. آرزو می‌کنم همه همکارانم پاک و پاکیزه به کشورشان برگردند.

ناصر ملک مطیعی

بی‌نام: باتوجه به اینکه ایشان یکی از بازیگران قدیمی سینمای ایران وقبل از انقلاب هستند وبه طور حتم خاطرات وصحبتهای زیادی درباره آن دوران دارند چرا یک کتاب ویا مولتی مدیا به صورت مصاحبه دونفره درباره خاطراتشان وصحبت‌هایشان درباره آن دوران منتشر نمی‌کنند؟ حیفه.

دو - سه سال است که شروع به نوشتن کتابی کردم و خودم دست به قلم شدم. البته الان یک ذره تنبل شدم و نوشتن کتاب روند کندی پیدا کرده است، اما این کتاب در ۴۰۰ صفحه نوشته شده و در آن از هیچ کس انتقاد نشده و فقط آنچه که در سینما به ما گذشته عنوان شده است و امیدوارم تا 6 ماه دیگر منتشر شود.

امیر حسین: سلام. نظرشون رو راجع به مرحوم فردین بپرسین و بگید آیا درسته اواخر کار هنریشون در ایران با ایشون اختلافاتی پیدا کردند؟ و همچنین بپرسید خودشون توی خلوت خودشون دلشون که می‌گیره کدوم فیلمشون رو می‌بینن یا کدوم موسیقی فیلم رو که گوش می‌دن بغض می‌کنند..

فردین جایش خالی است، خدا رحمتش کند،‌ای کاش الان کنار ما بود، ولی به طور کلی خودم فیلم‌های قدیمی‌ام را نمی‌بینم چون عده‌ای از همکارانم دیگر کنارم نیستند و دیدن دوباره آن‌ها در فیلم برای من ناراحت کننده است. از طرف دیگر خودم هم دیگر آن چهره سابق را ندارم و بعضی وقت‌ها از خودم لجم می‌گیرد که چرا مثل سابق نیستم.

شاعر می‌گوید: «گفتی که پیر شوی‌ای پدر/ بیا در لباس دعا کرده‌ای ببین»

همه دعا کردن پیر شی. حالا پیر شدیم و بیاید ما را ببینید.

سارا: ایشان چرا مثل خیلی بازیگران دیگر به خارج کشور نرفتند؟

هر کس به بهانه مختلفی از ایران رفت و قطعا کمتر کسی با رضایت خودش کشورش را ترک کرده است. به هر حال خصوصیات رفتاری من به گونه‌ای است که نمی‌توانم کشورم را ترک کنم. کجا باید می‌رفتم. پایم روی خاک سرزمین است و جایم قرص است. از طرفی این همه احترام و محبت را کجای دنیا می‌توانستم از مردم بگیرم؟ این‌ها چیزهایی نیست که بتوانم ندیده بگیرم.گه‌گاه از ایران می‌رم که رفقایم را ببینم اما جای من اینجا است.

بی‌نام: آقای مطیعی با کدوم بازیگر قبل انقلاب راحت‌تر و صمیمی‌تر بودید؟ و از کدوم بازیگر خوشتون می‌اومد؟

با همه آن‌ها ارتباط داشتم. چون سنم هم از آن‌ها بیشتر بود معمولا هیچ اختلافی نداشتیم و صمیمیت خوبی بین ما بود.

سامیه: مسئله‌ای که تواین ۳۰ سال ایشونو بیشتر از همه ناراحت کرده چی بوده؟ (چه شخصی، چه اجتماعی)

هر چند که خودم کار نکردن را انتخاب کردم اما وقتی آدم توان کارکردن دارد و کار نکند روحیه‌اش خراب می‌شود. در این ۳۰ سال شغل‌های مختلفی را امتحان کردم که خودم را مشغول کنم که به فکر فیلم بازی کردن نیفتم، ولی باز حواسم پیش سینما بود. عشق بودن مقابل دوربین و سینما از بچگی با من بود و علاقه‌ای است که تمام نشدنی ایست. من روزهای سختی را پشت سر گذاشتم و خیلی خوشحال نبودم.

محمد: ایشان چند فرزند دارند و درچه زمینه‌ای فعالیت می‌کنند.

خوشبختانه یا متاسفانه بچه‌های من دنبال این کار‌ها نیستند. بچه‌های امروز بر اساس سلیقه خودشان رفتار می‌کنند و مثل ما نیستند که حرف پدر و مادر را اولویت زندگیشان قرار بدهند.

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    22 0
    ممنون بابت مصاحبه ی خوب و جالبتون
  • بی نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    8 0
    چقدر كم بود
  • arash IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    21 0
    برای سپاسگذاری از زحمات ایشان وجواب به گوشه ای از خاطرات خوشی که از دیدن فیلمهای قدیمی ایشان داریم پیشنهاد میکنم برای دیدن فیلم جدید ایشان به سینما هائی که فیلم ایشان را نشان میدهند برویم ورکورد فروش فیلمهای قبلی را بشکنیم.من اخرین فیلمی که رفتم سینما(انهم بخاطر کودکانم)دزد عروسکها بود ولی بخاطر وجود ایشان حتما بسینما میروم.خدا نگهدارت باشه.
  • سعید ر IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    41 1
    خیلی دوست دارم ناصر جون چاکرتم.خبری از بیک ایمان وردی هم بدین لطفا
    • محمد IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      32 0
      خدا رحمتش کنه!
    • محمد A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      20 0
      آقا سعید ، چه خبری ؟ مگه کسی از اون دنیا خبری میتونه بده ؟ خدا رحمتش کنه . چند سالی میشه فوت کرده
    • منصور IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      10 0
      دوست عزیز رضا بیگ ایمانوردی چند سالی هست که درخارج از کشور فوت شدن ایشان مدتی راننده ماشینهای سنگین بودند در آنجا و مدتی هم باغبانی میکردند... بیگ ایمانوردی رکوردار تعداد فیلم هستند در بین بازیگران ایران البته بعد از خانم نادره. مرحوم نادره (حمیده خیرآبادی) چون پس از انقلاب هم فعالیت گسترده ای داشتند تونستند رکورد مرحوم بیگ رو بزنند و با 128 فیلم اول باشند. بیگ ایمانوردی تا سال 57 مجموعا در 116 فیلم حضور داشت و طبیعی بود اگه پس از انقلاب هم بازی میکرد میتونست خیلی بیشتر ازینها داشته باشه.ایشان پیش از انقلاب در هر سال بطور متوسط در 6 فیلم بازی میکرد . رکورد جهانی تعداد فیلم فکر میکنم دست جان وین باشه با 250 فیلم.
    • بی نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      1 0
      منظورش این بود از خاطراتش بگه
  • محمد IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    8 0
    محمد: ایشان چند فرزند دارند و درچه زمینه‌ای فعالیت می‌کنند. ||||| خوشبختانه یا متاسفانه بچه‌های من دنبال این کار‌ها نیستند. بچه‌های امروز بر اساس سلیقه خودشان رفتار می‌کنند و مثل ما نیستند که حرف پدر و مادر را اولویت زندگیشان قرار بدهند. |||| اصن معلوم نبود سانسور شده
  • فرهاد IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    18 0
    ناصر خان همیشه دوست داشتم تو جاودانه هستی حیف که دیگه بازی نکردی ناصر دوسسسسسسسسسسسسسسسستتتتتتتتتتتت داریمممممممممممممم
  • فرمون IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    68 1
    داش فرمون چرا اینقذه دیر اومدی
    • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      5 0
      خبر آنلاین عزیز چرا سوال های مارو نپرسیدید تمتم سوالاتت درمورد این بود که تا حالا چرا نبودی حالا چرا اومدی و ...... چیزایی که خودشم قبلاً گفته بود
    • لیلا IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      9 0
      آقای مطیعی عاشقتم
  • قیصر IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    23 1
    کجاست اون داش فرمون که وقتی نعره میزد همه گنده هاش دنبال سوراخ موش بودن
  • فرزاد فرومند A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    20 0
    اصلاً چرا ناصر خان ملك مطيعى از فعاليت محروم شده بود و حالا بعد از ٣٠ سال اجازه فعاليت پيدا كرده اند ؟ اينها همه نشان از تصميمات نامعقول و نابخردانه دارد و فقط ميتوان ابراز تأسف كرد ، مگر كارى جز ابراز تأسف ميتوان كرد ؟ بهرحال ناصرخان خوش آمدى ، بدان كه مردم ايران تورا خيلى دوست دارند اگرچه خيلى دير اجازه فهاليت گرفته ايد
  • بانوی ایرانی... IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    11 0
    برقرار باشید استاد...
  • جواد A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    7 0
    باسلام به همه دوستان می خواستم بدونم آیا کسی از آدرس ایشون خبری داره که بشه از نزدیک دیدشون با سپاس
  • بیژن IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    3 0
    خواهش می کنم عزیزان جو گیر واحساساتی نشوند ایشان ادم شناخته شده ای هستند احساسات را در جای خودش ابراز کنید به همین بسنده میکنم
  • مهدی A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    14 0
    با درود ناصر خان کتابت را با جدیت دنبال کن که مشتاقانه منتظریم عمر با عزت ودلی شاد برایتان ارزومندم
  • کمال A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    10 0
    آقا ناصر خان ! شما تاریخ زنده سینمای کشورمان هستید . کجا بودید استاد ؟ چرا اینقدر دیر آمدید؟یاد فیلمهایتان بخیر . برایتان آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.
  • روحانی IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    3 15
    این سی سال پشیمانی را بازجر وعذاب وجدان تحمل کرده وایااز ملت انقلابی عذر خواهی کرده ؟ فردای قیامت حواب انهمه ابروریزیهایی که قبل از انقلاب بوجود اورده راچه کسی خواهد داد؟؟؟؟؟؟؟چگونه میتواند دراین دنیاجبران کند؟؟؟؟؟
    • منصور IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      15 0
      آقای روحانی ، آقای ملک مطیعی چی کرده که باید بابتش عذرخواهی کنه؟ شما اصولا نقشهائی که ایشون بازی کردند رو دیدید؟ فیلمهای آقایانی چون عنایت بخشی ، داوود رشیدی ،سعید راد ، خانم کتایون امیر ابراهیمی و دیگرانی که قبلا هم بازی میکردند و بحول و قوه الهی پس از انقلاب هم فعال هستند رودیدید در پیش از انقلاب؟ پس اول ببینید بعد نظر بدهید و در مورد بنده های خدا قضاوت کنید. در فیلم اوستا کریم خواهرکوچیکه ناصر بدون شلوار کنار سفره و کنار ناصر و نادره می نشیند، ناصر سر او فریاد میزند پاشو بزمجه خودتو جمع کن هنوز تو استخوون نترکوندی که حالا شدی این... و دختر با حجاب سر سفره مینشیند...اتفاقا شما باید از او عذرخواهی کنید که 30 است یکی از ستونهای سینمای ایران را در انزوا نگه داشته اید
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      7 0
      منفی
    • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      4 0
      شما چطور جبران میکنی؟
    • ناصرالممالک IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      8 0
      چه آبروریزی ای ؟ بازیگر نقش بازی می کند . اگر نقش یک قاتل را بازی کرد و تو بعنوان تماشگر از او متنفر شدی بازیگر کارش را درست انجام داده و بالعکس اگر نقش یک آدم درستی را بازی کرد و تو او رادوست داشتی ..... اگر تو خدا بودی احتمالا استاد ارجمند را برای ایفای نقش در سریال امام علی (ع) به بهشت می فرستادی و بعد پشیمان می شدی و برای ایفای نقش در فیلمهای ستایش ، سگ کشی ،ازدواج به سبک ایرانی و.... به جهنم می فرستادیش .
    • رکسانا IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      1 0
      منفی
  • کرمانشاه IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    5 0
    درطول تاریخ سینمای ایران بازیگرانی همچون ناصر ملک مطیعی،رضا بیک ایمانوردی،بهروز وثوقی ،محمد علی فردین ،ایرج قادری ،سعید راد،میری،جمشید مشایخی،داوود رشیدی،علی نصیریان،عزت الله انتظامی،مرتضی عقیلی، و جلال را به خود ندیده ونخواهد دید،انشاء الله آنهایی که زنده هستند 100سال دیگر زنده بمانند ورفتگان راخداوند قرین رحت نماید.
  • ایرج قادری A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    5 1
    روحانی برو آب بکش
  • علی اهوازی IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    4 0
    اینا الگوی جونهای آن موقع بودن جونهایی که اعتیاد و فساد توشون کم بود جونهایی که براز معرفت و مردونگی بودن جونهایی که دختر محلشون مثل خواهرشون بود اما الان الگوی جونها کیا هستن؟ تلویزیون ایران چی یاد بچها میده؟ ما مردم ایران حافظه تاریخی ضعیفی داریم
  • رضا IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    1 0
    با تشکر از اقای ناصرالممالک با نظریه زیبایش . اگر یک نفر هزار تا نقطه مثبت دارد نباید فقط انگشتمان را بگذاریم روی نقطه منفی که شایدداشته باشد .اگر این مردان با ان دوربین ها و امکانات کم هنرسینما را سرپا نگه نمی داشتند الان باید تام وجری نگاه مکردیم . من وظیفه خود میدانم در اینجا از تمام مسئو لین ومردم عزیز کشورمان که در جهت پیشرفت این هنر تلاش میکنند تشکر نمایم . واز اقای ملک مطیعی که هنوز عاشقانه قلبش برای این سینما می تپد وزحمت کشیده اند با حضور مجددشان رنگ و روی تازه ای به این هنر بخشیده اند سپاسگذاریم . و امیدوارم الگویی مثبت برای نسل جوان باشد
  • مجید IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    چاقو بزرگش خوبه اگر نبرره میشکنه . ناصر خان شما بزرگ سینما هستید موفق بودید وخواهید بود
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    0 0
    استاد بهتون سلام و خسته نباشید میگم چون من تمام فیلمهای شما رو دیدم که از مردی و مردونگی حرف زدید شما پدر سینمای ایرانید و جایتان تو این سالها خیلی خالی بود من 33سالمه زمان شما زندگی نکردم ولی ناصرخان از صمیم قلبم خوشحالم که برگشتید. ابر مرد سینمای ایران خوش اومدیدوسسسسسسسسسسسسستتتتتتتت دارم.
  • امیر A1 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    0 0
    با سلام وخسته نباشید به ابر مرد سینمای ایران وقتی شنیدیم آومدید انگار دنیا رو بهمون دادند.منم با بچه ها موافقم ایشون همیشه مردونه بازی کردن.بچه ها کسی شماره یا آدرسی از ایشون نداره.به ما بده مرسی
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    0 0
    سلام خدمت اقای ملک مطیعی خیلی خوش حالم وسعادتی نصیبم شده که خدمتتون باشم البته شما43ساله توقلبم جادارین.ازدرگاه خدای بزرگ اول سلامتی وموفقیعت وشادکامی برایتون اروزومندم امین اکبر43ساله از بابل
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    موفق باشید استاد
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    موفق باشید استاد
  • بی نام A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    1 0
    من خيلى دوست دارم يك بار از نزديك ناصر عزيزمو ببينم من از سه سالگى عاشق ناصر عزيزم هستم