مهر نوشت:

جواد شمقدری عضو هیات موسس موسسه سینمای مستند و انقلاب اسلامی درباره دومین شکایت این موسسه از وزیر ارشاد اعلام کرد هرکسی در صورت تضییع حقش این اجازه را دارد که شکایت کند.

جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی با بیان این که از جزئیات روند پیشرفت شکایت موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیوان عدالت اداری و کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خبر ندارد، گفت: عظیمی میرآبادی به عنوان سخنگو و مدیر موسسه پیگیری این شکایات را برعهده دارد و من تنها از کلیات تصمیمات آنها با خبر هستم.

وی درباره شکایت انجام شده از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: مراجعی مانند دیوان عدالت اداری را گذاشته اند که مردم از نهادهای مختلف در صورت لزوم شکایت کنند.

رئیس سابق سازمان سینمایی با اشاره به این که خانه سینما نیز از وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی شکایت کرده بود، بیان کرد: نمی دانم چرا زمانی که خانه سینما از وزیر فرهنگ و ارشاد وقت شکایت کرد، این قدر مساله حساس به نظر نمی آمد. مگر اشکال دارد که به دلیل تصمیماتی که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد فعلی برای انحلال موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی گرفته شده است، شکایت کنیم.

شمقدری در پایان گفت: قرار نیست هر تصمیمی که می خواهند برای گروهی خاص بگیرند و اجازه اعتراض هم به آنها ندهند. به هر حال ما منتظر رای دادگاه هستیم و امیدوارم که در این مساله موفق شویم.

موسسه سینمایی "مقاومت و انقلاب اسلامی" به تازگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی شکایت کرده است. در این نامه شکایت ضمن تأکید بر طی مراحل ایجاد "موسسه سینمایی مقاومت و انقلاب اسلامی" مطابق با قوانین و مقررات موجود آمده است: به خاطر دستور لغو مجوز و توقف فعالیت‌های موسسه و جلوگیری از تأمین و پشتیبانی مالی و حتی جلوگیری از تحویل محل تعیین شده توسط وزیر محترم پیشین، به ناچار مستند به اصل نودم قانون اساسی از جناب آقای جنتی و جناب آقای ایوبی به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی شکایت شده است.

در بخشی از این شکایت آمده است: علی ‌رغم تأکید اساسنامه مصوب و قانونی موسسه، و توضیح صادقانه و روشن مسئولان موسسه بر غیرانتفاعی و غیرخصوصی بودن موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی، اصرار جناب آقای جنتی در مقام وزیر بر اعلام انتصاب و اختصاص آن به هیأت موسس، و طرح موضوع تغییر هیأت امنا از اشخاص حقوقی به اشخاص حقیقی، و تأکید چندباره بر این که افراد حقیقی (به زعم ایشان: هیأت موسس موسسه) نمی‌توانند اشخاص دولتی یا حقوقی را در هیأت امنا یک موسسه خصوصی (از نگاه ایشان: موسسه سینمایی مقاومت و انقلاب اسلامی) قرار دهند! در حالی که افراد هیأت موسس مذکور، در جایگاه حقوقی و با هماهنگی مقام عالی وزارت وقت، این موسسه را تشکیل داده‌اند. متأسفانه جناب آقای جنتی و معاون سینمایی ایشان، خلاف شئونات اخلاقی عمل کرده و موجبات توهین علنی برخی افراد و رسانه‌ها را به هیأت محترم موسس فراهم کرده‌اند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وطنی A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    78 0
    کل سینما و سینماگران از جنابعالی شکایت دارن به کجا پناه ببرن؟