احمدی مقدم:امروز نیازمند حضور نخبگان در ناجا هستیم

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اولین همایش ملی فرماندهی و مدیریت انتظامی یکی از گام های ضروری برای رسیدن به پلیس شایسته و بایسته نظام را در گرو گام های علمی ، نظری و پرورش ایده ها و افکارجدید دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل پایگاه خبری پلیس؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم در اولین همایش ملی فرماندهی و مدیریت انتظامی که در دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: روند پیشرفت کشور را بسیار شتابان و سریع است و امروز نیازمند حضور علمی و فکری نخبگان و اندیشمندان در ناجا هستیم که برگزاری این همایش ها نیز به همین منظور است و ما را در راه رسیدن به این هدف متعالی کمک می کند.
وی گفت:امیدواریم بتوانیم فرماندهی و مدیریت عاشورایی داشته و پیرو مکتب ائمه معصومین ( علیها سلام) باشیم.
وی به تشریح مراحل تشکیل نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: ضرورت یکپارچه سازی مجموعه نیروهایی که در حوزه ماموریت انتظامی کار می کردند از اوایل انقلاب به شدت احساس می شد.
فرمانده ناجا گفت: کمیته انقلاب اسلامی در اوایل انقلاب ابتدا به فرمان امام (ره) در محلات تشکیل شد؛ زیرا که در آن زمان خلاءهای سازمان های اطلاعاتی در کشور به دلیل افزایش تهدیدات ، فشارهای سیاسی، اقتصادی، تبلیغاتی، آغاز جنگ و... احساس می شد.
به گفته وی، به دلیل هجوم هایی که علیه انقلاب و نظام ما وجود داشت، کمیته و سپاه نیزتشکیل شد و البته بازنگری و باز مهندسی در ساختار انتظامی کشور ضروری به نظر می رسید.
احمدی مقدم با اعلام اینکه بعد از جنگ تحمیلی این بازنگری مجددا مطرح شد، گفت: بی شک از اقدامات خوب ستاد کل نیرو های مسلح، می توان به روشن کردن تکلیف ساختارها و وظایف نیروهای انتظامی اشاره کرد.
وی یادآور شد: در حوزه انتظامی تشکیل نیروی انتظامی در قالب جدید در تیرماه 1369 پایه گذاری و بلافاصله فرایند این اقدام و سازماندهی جدید آغاز و از سال 1370 شکل گرفت.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ناجا مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته است، افزود: می توان از گام 5 ساله اول، به عنوان دوره شکل گیری یا دوران گذار، نام برد و در واقع این تجربه و ساختار جدید، آغاز حرکت برای تشکیل یک فرهنگ سازمانی "نو" بود.
احمدی مقدم ادامه داد: بعد از 8 سال دفاع مقدس، دوران سختی را در پیش روی داشتیم چرا که به دلیل فشارهای مالی، تصور دولت این بود که ادغام صورت گرفته ، کار درستی نبوده و با ادغام 3 سازمان، منابع و نیرو های مازاد در این نیرو، وجود دارد؛ در نتیجه بودجه های تخصیص داده شده را کاهش داده و ما شاهد ریزش نیروها بودیم.
وی افزود: در مرحله اول و دوم توسعه که در کشاکش ادغام بودیم، نیروی انتظامی نقشی نداشت اما از مرحله سوم ، این نیرو، توانست تصویری از خود نشان دهد و در برنامه سوم، آغاز حرمت نوین نیروی انتظامی و شروع یک حرکت تحولی بود که منجر شد تا مسئولان قبول کنند که ادغام ساختار مناسبی است.
فرمانده ناجا گفت: در آغاز برنامه چهارم توسعه ، تعالی سازمان آغاز شد تا پاسخگوی مطالبات جامعه باشد و امروز توانستیم در مسیر جدیدی گام برداریم که می توانیم چشم اندازی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران ترسیم کنیم.
احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از گام های ضروری برای رسیدن به پلیس شایسته و بایسته نظام، همین گام های علمی ، نظری و پرورش ایده ها و افکارجدید است.
وی افزود: امروز ناجا خود را موظف کرده است تا مرتبا شرایط جدید را از تحولات اجتماعی ، جرایم ، فناوری ها و ساختارهای جدید جامعه آگاه کند.
45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مريم طاهري A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    9 21
    سردار فكري به حال امنيت و آسايش شهروندان تهران كنيد كه با تاريك شدن هوا حاشيه اتوبان ها و ميادين بزرگ جولانگاه خلافكاران مي شود شب هنگام بصورت مخفيانه از ميدان صادقيه بسمت آيت الله كاشاني و خيابان بهنام برويد ببنيد قاچاقچيان علني مواد خريد و فروش مي كنند.....