معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه باید به دموکراسی احترام بگذاریم، گفت: فشاری از روی گروه خاصی برای انتصاب من در وزارت علوم نبوده است.
دکتر جعفر میلی منفرد در حاشیه مراسم تودیع معاون سابق و معارفه معاون جدید آموزشی وزیر علوم، با بیان اینکه باید به دموکراسی احترام بگذاریم، در خصوص احتمال حساسیت برخی نمایندگان نسبت به انتصابش در وزارت علوم، اظهار کرد: همانطور که ما به نظرات نمایندگان احترام میگذاریم و آنها تصمیم میگیرند که به چه فردی رای مثبت یا منفی بدهند، همه ما باید به دموکراسی احترام بگذاریم.
وی افزود: عدم رای اعتماد به یک فرد در مجلس به این معنی نیست که وی توانمندیهای دیگری در مسئولیتهای دیگر نداشته باشد.
معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه در همین مدت تعداد زیادی پیام تبریک از سوی نمایندگان دریافت کردم، تصریح کرد: همان زمان که به مجلس نیز معرفی شدم و پس از آن نمایندگان مجلس به من گفتند که ما را فراموش نکن و در کمیتههای تخصصی آموزش شرکت کن.
میلی منفرد با تاکید بر اینکه انتصاب من به معاونت آموزشی وزارت علوم به هیچ وجه بر اساس فشارهای گروههای خاصی نبوده است، گفت: این حسن ظن دکتر فرجی دانا و توفیق مجددی برای من است که در خدمت آموزش عالی کشور باشم.
وی افزود: من تا کنون در دوران خدمتم به هیچ مسئولیتی نه نگفتهام.
معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه از همینجا به نمایندگان مجلس سلام میکنم، اظهار کرد: در مدت کوتاهی که در خدمت نمایندگان مجلس بودم توانستم تجربیات ارزندهای کسب کنم و تقریبا همه نمایندگان از گرایشها و سلایق مختلف بر این نکته متفق بودند که پیشینه علمی و اجرایی من بالاترین پیشینه است، بنابراین این اطمینان را به نمایندگان مجلس میدهم که به سمت ارتقای کیفی نظام آموزش عالی کشور حرکت کرده و تجربه خود را در اختیار جامعه علمی کشور قرار دهم.
میلی منفرد با بیان اینکه مهمترین برنامه من ارتقای کیفی آموزش عالی کشور است، اظهار کرد: این موضوع را چه در حوزه دولتی، غیردولتی یا مجازی دنبال خواهم کرد و تمام سعی و تلاشم را میکنم که از همه ظرفیتهای موجود در جهت بهبود کیفی فعالیتهای آموزشی با پشتیبانی خود دانشگاهیان استفاده کنم.
وی بحث کارآمدی دانش آموختگان کشور را یکی دیگر از برنامههای خود عنوان کرد و گفت: باید بیش از پیش دانش آموختگان را متصل به تولید و خدمات کنیم، همچنین تا آنجایی که قانون اجازه دهد، حوزه ستادی را معطوف به برنامهریزی و نظارت کرده و اجرا را در چارچوب قانون به دانشگاهها منتقل میکنیم.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره احتمال کاهش ظرفیتهای دانشگاهها و موسسات، تصریح کرد: کاهش ظرفیت و تعطیلی موسسات در برنامه من نیست، بلکه برنامه من این است که از تمامی ظرفیتهای ایجاد شده حسن استفاده شود و بتوانیم به ارتقای کیفی برسیم.
به سمت تغییرات نوسانی حرکت نمیکنم
معاون آموزشی وزیر علوم درباره احتمال تغییر در نحوه پذیرش دانشجویان دکتری، اظهار کرد: به طور کلی روش مان این است که به سمت تغییرات نوسانی حرکت نکنم، چرا که دانشگاه محل فرهیختگان و نخبگان است و نمیتوان لحظه به لحظه تصمیمات را تغییر داد چرا که باعث سردرگمی دانشجویان میشود، در این زمینه وضعیت موجود آزمون دکتری را ارزیابی کرده تا ببینیم تا چه حدی موفق بوده است.
میلی منفرد با بیان اینکه هدف من این است که وزارتخانه بر برنامه ریزی و نظارت متمرکز شده و اجرا به دانشگاهیان سپرده شود، تصریح کرد: مشارکت دانشجویان و اساتید در فعالیتها باعث افزایش انگیزه در دانشجویان و احساس مسئولیت بیشتر اساتید شده که با مشارکت آنها هر برنامهای بهتر اجرا میشود.
معاون آموزشی وزیر علوم همچنین درباره پردیسهای بین الملل دانشگاهها که در سالهای اخیر شکل گرفتهاند، گفت: هدف من نوسان دادن به این تصمیمات نیست، چرا که دانشجویانی که در حال حاضر در این مراکز مشغول به تحصیل هستند، برای خود برنامهریزی کردهاند، بنابراین بحث پردیسهای بینالملل را با کار کارشناسی به بهترین روش در جهت صلاح کشور و کیفی سازی آن پیش میبریم.
برنامهای برای تجمیع دانشگاههای غیرانتفاعی ندارم
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برنامه وی برای تجمیع دانشگاههای غیرانتفاعی، اظهارکرد: تجمیع غیر انتفاعیها جزو برنامههای من نیست، چرا که این موسسات ظرفیتی است که در عرصه ملی ایجاد شده و باید این ظرفیت را بهبود بخشیده و نواقص آن را در همه زمینهها برطرف کنیم.
۴۷۴۷
نظر شما