ایرنا نوشت:

یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا که اطلاعات محرمانه نظامی را در ازای برخی مطالبات نامشروع در اختیار یک بازرگان مالزیایی قرار می داد، بازداشت شد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از سان دیه گو، تحقیقات در این زمینه در حالی جریان دارد که در پرونده قضایی این فرمانده در دادگاه فدرال آمریکا به اتهام هایی اشاره شده است که از نقض جدی امنیت ملی و فساد در نیروی دریایی آمریکا خبر می دهد و گفته شده است که این رسوایی احتمالا افراد بیشتری از جمله فرماندهان رده بالاتر را نیز در بر می گیرد.

طبق اسناد دادگاه، ˈمایکل واناک میسیویتزˈ اطلاعات محرمانه در مورد مسیرهای کشتیرانی را در اختیار ˈشرکت دفاع دریایی گلنˈ متعلق به ˈلئونارد فرانسیزˈ یک بازرگان مالزیایی که در سنگاپور مستقر است، قرار می داد.

میسیویتز به همراه بازرگان مذکور مسیر حرکت ناوهای هواپیمابر، ناوشکن ها و دیگر کشتی ها را به بنادر آسیایی که سیستم نظارتی چندانی نداشتند، تغییر می دادند تا شرکت فرانسیز با چند برابر کردن هزینه ها، بتواند میلیون ها دلار وجه و تعرفه اضافی بابت تامین سوخت، مواد غذایی و دیگر خدمات از نیروی دریایی آمریکا مطالبه کند.

این فرمانده آمریکایی در ازای تحویل اطلاعات و اسرار نظامی به بازرگان مالزیایی، درخواست های نامشروعی را همچون رشوه، هزینه های گزاف برای سفرهای مجلل و روابط غیراخلاقی طلب می کرد.

براساس این گزارش، میسیویتز، فرانسیز و همدستان آنها در صورت مجرم شناخته شدن و محکومیت با مجازات 5 سال حبس مواجه می شوند.

این همه در حالی است که مقامات ارشد نیروی دریایی آمریکا معتقدند افراد بیشتری از رده های بالای نیروی دریایی این کشور نیز احتمالا درگیر این مساله هستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.خ IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    4 3
    وای به روزی که بگندد نمک !!!