مشاور رئیس جمهور: مذاکرات هسته ای با 5+1 به معنی اتمام حجت است

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 گفت: برای ما این مذاکرات به معنای اتمام حجت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در گفت گو با شبکه المنار درباره مذاکرات هسته ای، با بیان اینکه واقعیت این است که حقوق ایران نقض و حقوق یک ملت نادیده گرفته شده است، اظهار داشت: ایران آمادگی دارد که یک فرصت به آمریکا بدهد تا با رویکرد سازنده وارد مذاکرات شود.برای ما این مذاکرات به معنای اتمام حجت است؛ همان طور که رهبری انقلاب و رئیس جمهور بیان کردند ایران آمادگی دارد که با صداقت، صراحت و شفافیت وارد مذاکرات جدی شود، در صورتی که طرف مقابل هم به دنبال حل مساله باشد.

وی تاکید کرد:در این صورت، آمادگی داریم بیشترین شفافیت را انجام دهیم، طبیعی است اگر حقوق برابر ایران در فضای بین الملل شناسایی شود ایران این امکان را پیدا می کند که درباره آینده فعالیت های هسته ای خود تصمیم گیری کند.
مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه رویکرد ایران اول حل مساله فعالیت های صلح آمیز و بعد پرونده های دیگر است، خاطر نشان کرد: رویکرد دیگر مایل است پرونده ساخته شده هسته ای را با همه پرونده های منطقه ای و فرا منطقه ای گره بزند. طبیعی است که رویکرد ایران لزوم تفکیک پرونده ها از هم و اولویت دادن به حل مساله ای است که علیه ایران ساخته شده است.
وی با بیان اینکه سالها تحریم ایران نتوانسته از استقامت این ملت کم کند، گفت: ایرانی ها با روی خوش با کشورهای 6 گانه مذاکره می کند، اما این روی خوش به معنای درست دراز و تقاضا نیست.
آشنا در خصوص رابطه ایران و آمریکا، هم اظهار داشت: آنچه میان ایران و آمریکا اتفاق افتاد چیزی جز مذاکرات 5+1 نیست و صحبت کردن در مورد نزدیکی ایران و آمریکا بسیار زود است. بنابراین کسانی که از این مذاکرات ابراز نگرانی می کنند، باید مقداری صبر کنند.
آشنا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به مذاکره کنندگان خود خوشبین است. نسبت به مذاکره واقع بین است و نسبت به نتایج مذاکرات بسیار با احتیاط عمل می کند؛ بنابراین ایران نگران قضاوت هایی نیست که در مورد مذاکرات می شود، بلکه مراقب نتایج مذاکرات است.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    46 2
    خدا کنه مذاکرات هر چه سریعتر به سرانجام برسه . مردم زیر بار این تحریمها دارند له میشوند امیدوارم که گشایشی صورت گیره وتحریمها برداشته شوند .
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    11 8
    نمیشه که هرچی دلمون خواست به آمریکا نسبت بدیم بعد انتظار داشته باشیم تحریم ها رو هم برداره. همین رفتارها فضای بی اعتمادی رو تشدید میکنه هیچ تغییر مثبتی هم شکل نمی گیره...
  • برگ زرین IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    1 5
    امریکا باید اول به خاطر جنایاتش از ما عذرخواهی کند بعد مذاکره صورت گیرد.
  • حرفام به واقعیت میپیونده A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    امریکا نمیخواد عذر خواهی کنه ما میبخشیمش همه اون پولایی که بلوکه کرده نوش جونش . اگه میتونه با ما دشمنی دیگه نکنه .. اقای روحانی هم کار را بدتر از این نکنه... مطمئن باشید که امریکا یه کلایی سره این آقا بزاره که به این رنگیش هم ندیده باشید... چون در زمان احمدی نژاد ... همه میگفتند .. تحریم ها فایده نداشته ... حالا میگند فایده داشته... پس مطمئن باشید تا پوستمن را نکنند ولمون نمیکنند .. انرژی هسته ای بهانه است... 3 ماهه شده رئیس جمهور انشعاب برق و غیره از 200هزار تومن شده 1200 هزار تومن ... اونایی که خوش بینند .. سخت در اشتباهند. 6 ماهه دیگه من میام هین جا....
  • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    فعلا مهم اینه که ما افکار عمومی دنیا را متوجه بی گناهی خودمون و اینکه ما همه جوره آماده اعتماد سازی هستیم بکنیم با امید و تدبیر و با استفاده از خرد جمعی پیش می رویم و توکلمون هم فقط بر خداست خدا فرمود ای چه بسا چیزی ناخوشایند شما باشد اما خیر فراوان در آن برایتان باشد