۰ نفر
۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۵

ایسنا نوشت:

توکیو اعلام کرد، دولت ژاپن نیز در لیست جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است. بنا بر گزارش‌های روزنامه نیویورک تایمز و افشاگری‌های ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا مشخص شد که ژاپن نیز در میان فهرستی از کشورهایی بوده که این آژانس از آن‌ها اطلاعات جمع‌آوری می‌کرده است. این آژانس به جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات اقتصادی، نظامی و سیاست خارجی ژاپن دست زده است.

دولت واشنگتن هنوز به این مساله در رابطه با جاسوسی از ژاپن پاسخ نداده اما سایر کشورها چون برزیل و آلمان که قربانی جاسوسی آمریکا شده‌اند، اعلام کردند اعتمادی که میان ‌آن‌ها و آمریکا بوده دچار تزلزل شده و روابط بین این کشورشان با واشنگتن به شدت تخریب شده است.

شبکه خبری دولتی ژاپن (NHK) گزارش داد، آژانس امنیت ملی آمریکا به صورت منظم ارتباطات و داده‌های تمام متحدان آمریکا را از طریق فناوری‌های پیچیده و شنود مکالمات تلفنی رهگیری می‌کند.

در سایر اخبار منتشر شده چون گزارش نیویورک تایمز آمده که سفارتخانه‌ها و پایگاه‌های نظامی آمریکا از تجهیزات پیشرفته برای رهگیری و ضبط و شنود مکالمات تلفنی و جاسوسی استفاده می‌کنند.

ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که تنها درباره برنامه جاسوسی آمریکا از ژاپن از طریق رسانه‌ها مطالبی را شنیده و نه مستقیما از جانب دولت واشنگتن.

وی افزود: چنین اقداماتی تنها باعث مخدوش شدن اعتماد میان کشورهای دوست از جمله آمریکا و ژاپن می‌شود و اصلا مورد قبول نیست. ما نمی‌خواهیم چنین گزارش‌هایی را باور کنیم.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =