آزاد سازی 15 درصد سهام عدالت تا اواسط سال آینده

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی سازی از آزاد سازی تقریبی 15 درصد سهام عدالت بر اساس تکلیف قانون بودجه سال 1392 خبر داد.

به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، میر علی اشرف عبدالله پورحسینی طی سخنانی در نخستین گردهمایی نمایندگان وزیر، رؤسا و مدیران کل امور اقتصادی و دارایی در دولت یازدهم، اظهار داشت: چون جمعیت بیش از 41 میلیون نفره دریافت کننده سهام عدالت تاکنون، پولی بابت سهام نپرداخته اند؛ بنا بر مصوبه مجلس، برای تملک کامل سهام مذکور می بایست تا زمان اتمام اقساط سهام دریافتی از محل سود آن، منتظر بمانند.

وی افزود: با این حال، چون در قانون بودجه سالجاری، دولت مکلف شده است، متناسب با مقدار اقساط تسویه شده مشمولین طرح از محل سود سهام عدالت، سهم ایشان را آزاد کند؛ تا اواسط سال آینده، و با احتساب 50 درصد تخفیف اعمال شده برای خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، حدود 15 درصد سهام مذکور، در وجه شرکت های سرمایه گذاری استانی آزاد شده و در اختیار مردم قرار می گیرد.

پورحسینی تصریح کرد: بدیهی است، پس از تاریخ مذکور، مردم می توانند، تا سقف سهام آزاد شده، آن را تملک یا خرید و  فروش کنند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی ادامه داد: بر اساس تخمین ها، آزاد شدن صد در صد سهام عدالت مشمولین، به طور میانگین تا 15 سال به طول می انجامد اما از آنجا که قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، سقف مقرر را 10 سال تعیین کرده است، مشمولین می توانند مابه التفاوت اقساط سهام خود را در پایان زمان مذکور، خریداری کنند.

وی یادآور شد: البته باید به این نکته دقت داشت که زمان آغاز به کار طرح سهام عدالت، سال 1385 بوده ولی سهام بعضی از شرکت ها، در سال 1388 به مردم واگذار شد و با این تفاسیر، سقف 10 سال مذکور در قانون، در خصوص سهام این شرکت ها، با تاخیر نسبت به بقیه شرکت ها سر رسید خواهد شد.

 3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    10 1
    سهام عدالتو به کیا و چه زمانایی میدن؟! اصلن چرا به یک گروهی داده میشه؟! اگه به همه میدن چرا بمن ندادن؟! این سوالایی هست که هیچوقت جوابشو نگرفتم!
  • rahman IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    3 1
    پس سهام ماکارکنان دولت چی میشه!!!