تسنیم نوشت:

یک روزنامه کویتی به نقل از آنچه منبع نزدیک به رئیس جمهور سوریه خواند، به تشریح دلایل حضور حزب الله در سوریه پرداخت و به ادعاهای سعود الفیصل در این زمینه پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه الرای کویت به نقل از آنچه منبع نزدیک به رئیس جمهوری سوریه خوانده است، نوشت نیروهای حزب الله بنا به درخواست دولت سوریه وارد کشور شده اند و بلافاصله و بدون هرگونه درنگ پس از سرکوب نهایی بیگانگان و اعراب در کشور ما و کسانی که حامی آنها هستند، خارج خواهند شد.
این منبع در واکنش به ادعای سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان که در کنفرانس مطبوعاتی با جان کری همتای آمریکایی خود، حزب الله را قدرت اشغالگر در سوریه توصیف کرده بود، اظهار داشت در سوریه گروه های مسلحی از 80 ملیت حضور دارند که هیچ کس از آنها نخواسته است برای کشتار ملت سوریه و نابودی نهادها و زیرساخت ها و از بین بردن ثروت هایشان به سوریه بیایند.
این منبع سوری اعلام کرد بیش از چهار هزار و 800 تروریست سعودی، سه هزار فلسطینی، دو هزار و 700 تونسی، دو هزار الجزایری، 800 چچنی، 350 کویتی، هزار و 300 آمریکایی و اروپایی، هزار و 100 اندونزیایی، 400 افغانی و چهار هزار و 500 عراقی از استان های الانبار و صلاح الدین و مناطق دیگر در سوریه حضور دارند و این افراد برای نابودی سوریه وارد شده اند.
بر اساس این گزارش، این منبع سوری افزود حزب الله به سبب هم مرز بودن لبنان با سوریه و حضور گروه های تکفیری که آزادانه میان دو کشور تردد می کنند، به طور مستقیم تحت تاثیر قرار گرفته است.
وی افزود هنگامی که زمان عقب نشینی این نیروی منسجم و متعهد که دارای عقیده محکمی است، فرا برسد، فورا عقب نشینی خواهد کرد، اما پرسشی که مطرح می شود، این است اگر عربستان، عراق، اردن، فلسطین و تمام کشورهایی که اتباع این کشورها در سوریه می جنگند از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی، از این گروه ها بخواهند از سوریه خارج شوند، آیا این گروه ها گوش به حرف آنها خواهند داد و خارج خواهند شد؟
این منبع نزدیک به بشار اسد گفته است داعش(گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام) که 90 درصد اعضایش را بیگانگان تشکیل می دهند و جبهه النصره وابسته به القاعده، بیش از 30 درصد خاک سوریه را در اشغال خود دارند، پس هنگامی که به ژنو دو برویم و تصمیم به آتش بس فوری بگیریم، آیا ائتلاف مخالفی که سعود الفیصل ادعا می کند نماینده تمام مخالفان است، قدرت پایبندی به آتش بس و وادار کردن داعش و النصره به رعایت آن را خواهد داشت؟ منتظر خواهیم ماند تا آن را ببینیم.
این منبع از سعود الفیصل که از 38 سال پیش تا کنون همچنان مسئولیت وزارت خارجه عربستان را برعهده دارد، خواست واقع بینانه به امور نگاه کند و چشم خود را به روی حقایق نبندد.
این منبع افزود ما از یک سو برای پاکسازی سوریه از تمام تروریست ها تلاش می کنیم و جنگ تنها زمانی که این تروریست ها نابود شوند، متوقف خواهد شد و از سوی دیگر ما آماده مشارکت بدون قید و شرط در میز مذاکرات با تمام گروه های مخالف سوری آماده نشستن در کنارمان برای خروج از جنگ به منظور بازسازی کشور و سرکوب تروریسم و آماده سازی برای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آینده هستیم.
بر اساس این گزارش، این منبع نزدیک به بشار اسد تاکید کرد دولت وحدت ملی نتیجه انتخابات پارلمانی و انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود، ما هرگز قانون اساسی را در ژنو دو تغییر نخواهیم داد.
وی افزود آمریکا گمان می‌کند می‌تواند سوریه و همپیمانانش را در ژنو دو محاصره و شروط خود را بر آنها تحمیل کند، این کشور همچنین گمان می کند که می تواند خود را بر جامعه لبنان تحمیل کند هنگامی که جان کری گفت هرگز به حزب الله اجازه نخواهد داد که خطوط آینده لبنان را ترسیم کند.
این منبع گفت آمریکا در توهم امکان تحمیل شروطش به سر می برد در حالی که زمان آن دیگر سپری شده و این کشور نمی گوید که چگونه خواسته خود را بر همپیمانان سوریه تحمیل خواهد کرد. آیا تفنگداران خود را به لبنان اعزام می کند تا در کیسه های سیاه برگردند(اشاره به نابودی مقر تفنگداران در سال 1983 در عملیاتی که حزب الله به دست داشتن در آن متهم شد)
این منبع افزود اینکه آمریکا بگوید چه می خواهد، اهمیتی ندارد ، بلکه مهم این است که آنچه را که می تواند انجام دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    67 50
    هر کشوری به آمریکا اعتماد کند ضر به خواهد خورد
    • بی نام IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
      39 8
      مثل ژاپن، کره جنوبی، تایلند، ویتنام، فرانسه، انگلیس، کانادا، برزیل، امارات، ایتالیا، اسپانیا و حتی روسیه و چین؟
  • بی نام A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    23 13
    آمریکا نیز نا دست از خوی استکباری و لشکرکشی و ظلم و ستم برندارد
  • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    25 16
    مذاکرات متوقف شده است زیرا مخالفان و شورشیان مورد حمایت برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، قطر و سایرین پیش شرط‌هایی برای برگزاری آن مطرح می‌کنند که یکی از آنها کناره گیری بشار اسد است که مساله‌ای غیرقابل قبول است.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    40 31
    رژیم جعلی انسان های بی گناه را می کشند آمریکا خط می دهند اسرائیل اجرا می کنند
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    11 8
    ارتش سوریه برای آزادسازی کامل حلب از حضور تروریست‌ها طرح جدیدی را به مرحله اجرا گذاشت.
  • علی صادقی A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    16 7
    ماشاءالله حزب الله.درود بر اسد
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    16 6
    با احتساب 17000 نفر تروریستی که از نقاط مختلف به سوریه وارد شده اند بسیج نیرو از طرف حزب الله و اعزام آنها به سوریه لازم وحیاتی است.