۰ نفر
۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۰

شرق نوشت:

محمدباقر قالیباف و شهرداری تهران هر وقت می‌خواهند نمونه‌ای از پروژه‌های موفقیت‌آمیزشان در پایتخت را مثال بیاورند، حتما اشاره‌ای به خطوط اتوبوسرانی تندرو موسوم به «بی‌آرتی» هم می‌کنند. ایده این خطوط اولین‌بار در مرداد سال 86 در حد فاصل میدان آزادی و تهرانپارس اجرا شد. از آن تاریخ تاکنون شش خط «بی‌آرتی» دیگر نیز در مسیرهای دیگری راه‌اندازی و فعال شده است. مسوولان شهرداری درباره موفقیت‌آمیزبودن این خطوط به کاهش فاصله دسترسی مردم، جابه‌جایی روزانه چندین‌میلیون مسافر و کاهش ترافیک تهران اشاره می‌کنند. این اما تنها یک روی سکه این خطوط است. پی‌بردن به روی دیگر این سکه چندان دشوار نیست، کافی است دو واژه «بی‌آرتی» و تصادف را در موتورهای جست‌وجوی اینترنتی یا خبرگزاری‌های رسمی کشور جست‌وجو کنیم. نتیجه‌ای که حاصل می‌شود ده‌ها خبر تصادف و برخورد اتوبوس‌های این خطوط با عابران پیاده، موتورسواران، خودروهای دیگر یا انحراف از مسیر به دلیل سرعت بالاست. در جدیدترین خبرهای مربوط به تلفات خطوط «بی‌آرتی» تهران شب سیزدهم آبان گذشته یکی از اتوبوس‌های تندرو خط ولیعصر در ساعت هفت شب یک عابر پیاده را زیر گرفت. حاصل این تصادف رفتن به کما برای زن جوانی بوده که اتوبوس با او برخورد کرد. بلافاصله فیلم این تصادف را برخی وب‌سایت‌های خبری هم منتشر کردند؛ فیلمی که در آن دیده می‌شود با وجود گذشت نزدیک به 40دقیقه از تصادف سهمگین اتوبوس با این زن جوان، آمبولانس‌ برای رساندن او به بیمارستان نمی‌رسد تا احتمال بهبود فرد مصدوم به حداقل کاهش پیدا کند. این در حالی است که اتوبوس‌های این خط با سرعتی بسیار بالا شبانه‌روز این مسیر را بالاوپایین می‌کنند. اگرچه مسوولان شهرداری یا اورژانس آمار دقیقی از تلفات و میزان تصادفاتی که به‌صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه در خطوط «بی‌آرتی» تهران به وقوع می‌پیوندد خبری منتشر نمی‌کنند؛ اما گفت‌وگو با کسبه و اهالی خیابان‌هایی که این خطوط در آنها فعال است و همچنین گفت‌وگو با خود رانندگان اتوبوس‌ها نشان می‌دهد روزی نیست که چندین تصادف در این خطوط رخ ندهد. و البته تنها بخش اندکی از این اخبار به صفحه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها می‌رسد.
نبود چراغ و نور کافی، سرعت بسیار بالای اتوبوس‌ها در این مسیر، تردد چشمگیر موتورسواران در این خطوط و همچنین نبود مسیرهایی مشخص برای عبور عابران پیاده مانند خط‌کشی یا پل‌های مخصوص عابران پیاده دست‌به‌دست هم داده و خطوط «بی‌آرتی» تهران را به قتلگاهی برای شهروندان بدل کرده است.
خیابان ولیعصر تهران از مهر سال 88 دارای چهارمین خط ویژه «بی‌آرتی» در تهران به طول 21 کیلومتر شد. پیش از آن این خیابان در بخش عمده‌ای مسیرش به‌صورت دوطرفه و قابل تردد برای همه خودروهای شهری بود. با این حال پس از راه‌اندازی این خط مسیر شمال به جنوب ولیعصر به‌صورت تمام‌وکمال در اختیار اتوبوس‌های تندرو قرار گرفت. این کار اگرچه برای شهروندان و مسافرانی که به‌دنبال رسیدن سریع‌السیر به مقصد خود در شمال و جنوب تهران هم‌راستا با خیابان ولیعصر هستند، مناسب است اما بزرگ‌ترین ضربه را به هویت این خیابان و همچنین رونق کسب‌وکار در دوسوی آن وارد کرد.
خیابان ولیعصر تهران پیش از این اصلی‌ترین خیابان شهر و به تعبیر برخی شناسنامه شهر تهران بود. جایی برای قدم‌زدن، خریدکردن و پیاده‌روی. حالا اما به بزرگراه باریکی بدل شده است که اتوبوس‌های عظیم‌الجثه با سرعتی بالا مشغول تردد در آن هستند؛ ترددی که حاصلش غیر از به مقصدرساندن برخی شهروندان و افتخار شهرداری، آسیب‌دیدن یا راهی بیمارستان‌کردن برخی دیگر از شهروندان نیز هست.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    بی آرتی، مترو، ترن هوایی، ترن زمینی، ترن دریایی،پل مکانیره و ...هر چه که بیاورید، فرهنگ استفاده میخواد که ما ایرانی ها نداشته و نخواهیم داشت! وقتی عابر پیاده و یا موتور میاد تو خط بی آر تی، میخواید چیکارش کنید ؟!!!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      77 14
      كاش وقتي از چيزي مطمئن نبوديم نظر نميداديم! وقتي دو اتوبوس كورس ميذارن و به عابري كه منتظر بوده اينا رد بشن و بعد از خيابون عبور كنه ميزنن كي مقصره؟؟؟ واسش دعا كنين خواهش ميكنم! ما ديگه داريم تو اين حالمون جون ميديم و منتظريم كه فقط يك لحظه چشماشو باز كنه!
    • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      32 11
      عابر پیاده نباید از خیابان رد بشود؟
    • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      46 14
      مشکل از بی آر تی نیست، مشکل از فرهنگ عابران پیاده و موتورسواران است
    • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      51 6
      ببخشید شما تا حالا دیدید بی ار تی با چه سرعتی تو خط میزن لحظه ای منتظر عابر نمیمونن!!
    • یک خانم IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      18 0
      خدا را گواه میگیریم یه دفعه رفتم جلوترین صتدلی بی آرتی نشستم به موازات راننده . در مسیر انقلاب به دماوند . در خیابان دماوند صحنه های وحشتناک زیاد دیدیم . یک لحظه فکر کردم سوار ترن شهربازی شدم !!!!!!!!از هر جا یه آدم می پرید جلوی راننده . بنده خدا راننده آروم هم می رفت . از نرده هایی که فکرش هم نمیشه کرد کسی بیاد بالا یه هو آدم می پرید وسط ..............دلم خیلی برای راننده سوخت . بعضی گدا صفت ها هم برای اینکه بلیط بی آر تی رو ندن سریع از میله ها می پرن بالا و سریع سوار بی آرتی میشن. یه دفعش یه پسره ابدا سرشو بالا نیاورد و از جلوی اتبوس رد شد با سرعت یعنی بدن پسره مماس به اتوبوس بود ...............دیگه نمیرم اون جلو بشینم . اعصاب این همه بی فرهنگی عابران رو ندارم .
    • حسین A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      9 10
      اگه عابر بخواد رد بشه وبل هوایی هم نباشه...از کجا رد بشه با فرهنگ.....
    • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      3 0
      امیدوارم هر چه زودتر بهبود یابند. به امید خدا فرهنگ سازی خوب و کار درستی است . اما از طرفی وجود قوانین بهتر می تواند حادثه ها را به حداقل برساند. مثلا توقیف موتورسوارانی که به شدت از این لاین اتوبوس استفاده می کنند. یا قرار دادن یک سرعت گیر در ورودی و خروجی ایستگاهها که در این قسمت عابرین پیاده زیاد رفت و امد می کنند و بهتر ازهمه پل روگذر در هر ایستگاه و .... امیدوارم دوستان ایده های خود را به اشتراک بگذارند تا شهرداری انشاء الله به درستی از این ایده ها استفاده کند.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    19 28
    آقای قالیباف با بی آر تی اعتبار خودشو از بین برد، الانم تو بزرگراه امام علی خط بی آر تی راه انداخته که خدا میدونه با توجه به شیب این بزرگراه په فجایعی رخ بده!
  • حميد IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    10 13
    مشكل ما اينه كه هميشه مي خوايم نوآور باشيم.تمام اين طرح ها توي دنيا مورد بررسي قرار گرفته و با توجه به هزينه هاي جانبي شون رد شده.بهتر نبود به جاي اين هزينه سنگين و هزينه هاي جانبي مثل افزايش ترافيك بزرگراه ها به علت حذف يك لاين حركت خودرو و به طبع اون افزايش آلودگي هوا،ضربه وارد كردن به واحدهاي تجاري و از رونق انداختن كسب و كار و مرگ و مير و ناقص شدن افراد خطوط مترو افزايش و بهبود پيدا مي كرد؟؟؟؟ در مورد تصادف هاي حاصله در اين خطوط بايد به رانندگي راننده هاي شركت هاي واحد و مخصوصاً شركت هاي خصوصي اتوبوس راني پايتخت هم نظارت داشت.شخصا در چند مورد شاهد عمدي بودن اين تصادفات در شرايطي كه اتوبوس از نظر قانون مقصر نبوده بوده ام
    • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      9 2
      شما معلومه از این خودروهای تک سرنشینی.مث ما نیستی که به خاطر کرایه تاکسی مجبورینم با بی ار تی بریم.کلی هم دعوا و یکی به دو کردن مردم رو بشنویم
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    51 6
    حضور عابر و موتور سوار در خط بی ار تی خلافه، این اصولی نیست که حوادثی رو که به خاطر بی مبالاتی عابرین و موتور سواران اتفاق می افته جزو ایرادات بی ار تی به حساب آورد
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    72 12
    باز هم دلیلی بر اینکه جون آدمها در ایران ارزش نداره
    • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      36 3
      وقتی جون مردم واسه خودشون اهمیت نداره بقیه چی کار کنند.خطوط بی ارتی شده محلی برای عبور غیر ضروری ماشین های پلیس موتور سوارها و ماشین های حکومتی و این رو هم اضافه کنید که مردم از روی نرده به اون بلندی میرن بالا تا از خیابون رد بشن در حالیکه اکثر پل های هوایی روی این خطوط پله برقی دارن.یک بار شده کنار راننده بیچاره توی این خطوط وایساده باشین تا واقعیت رو ببینید؟
    • فرید A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      21 2
      چیزی که من خودم به عینه دیدم این بود که طرف اومده از نرده خط بی ار تی رفته بالا که از خیابون رد بشه راننده بدختم ندیدتش زده بهش!خب اخه عزیز من خط بی ار تی که محل تردد عابر نیست کسی نباید اونجا قدم بزنه نتیجه این بود که ما نیم ساعت الاف شدیم راننده هم میزد تو سر خودش
  • عاشق امام رضا IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    83 46
    خبر آن لاین تحلیلی گذاشتیااا!!! من با اینکه اصلا اعتقاد ندارم قالیباف شق القمر کرده، بلکه وظیفه ی خودشو انجام داده . از اون طرفم معتقدم خط بی آر تی خیلی هم خوبه و حالا اینکه یه زنی با بی احتیاطی اومده تو لاین بی آر تی که دلیل ضعف بی آر تی نیست!! فردا پس بیان مترو رو هم بردارن، چون چال های مترو خطرناکه، یا چاقو دیگه تولید نشه ، چون باهاش آدم کشی هم میشه!! استدلاالایی میارین بعضی وقتا تو این تحلیلااا آدم می مونه توش!!
    • بی نام EU ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      51 8
      عاشق امام رضا!اگر كمي پيگيري ميكردي متوجه ميشدي كه زن جوان بر روي خط عابر پياده تصادف كرده!بر روي خط عابر.او هنوز در كماست و عزيزاني دارد كه پشت در آي سي يو گريانند.راننده نيز بازداشت است .بي ار تي هم پيمانكار خصوصي دارد كه راننده ها هر چه سريعتر برانند پول بيشتري درمياورند و هيچ گونه نظارتي بر انان نيست .از نظر تخصصي شهرسازي نيز كاملا حق با نويسنده است.
    • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      4 10
      تنها شخصی که بعد از جنگ،جدا از گرایشهای سیاسی ،کارشو در حد بودجه اختصاص یافته به نحو احسن انجام داده قالیبافه. به تعداد پارکها و اتوبانها و خطوط مترو و تونل های زیر گذر و حجم کارها توجه کنید و متوجه بروز شدن تکنیکی شهرداری باشید.
  • داریوش EU ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    44 1
    ۱ -موتور سوارا برای اینکه زودتر برسن تو این لاین میان و طلبکار هم هستن یک تصادف رو به عینه دیدم که موتور سوار سه نفر رو سوار کرده بود و بی تعادل به اتوبوس زد ۲-عابران بدون توجه به جهت رفت و امد وسط خیابون میان عادتی که همه داریم جلوی ماشین میپریم تا ماشین نگه داره و موفق رد بشین ولی با اتوبوس با اون شکل و اندازه نمیشه شوخی کرد،به عینه ۳ تصادف مشابه در مسیر brt مشاهده کردم قصد دفاع از شهرداری نیست ولی واقعا اونها مقصرن یا ما؟
  • سحر IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    70 4
    من هر روز سوار این اتوبوسها میشم. باید بگم مقصر اتوبوسها نیستند . سرعت اتوبوسها نه تنها زیاد نیست که لاک پشتی هم هست . من چون بیشتر جلوی اتوبوس وایمیستم میبینم که مردم اصلا نگاه به خیابون نمیکنن همین جور سرشون رو میندازن پائین رد میشن. گاهی وقتا وسط خیابون وایسادن دارن با موبایل صحبت میکنن هر چی راننده بوق میزنه انگار نه انگار! یه دفه یه پسر جوون خودشو از روی نرده پرت کرد جلوی اتوبوس ! انگار قصد خودکشی داشته باشه . راننده بیچاره ترمز زد سرعتش هم زیاد نبود اونوقت مردم توی اتوبوس باش دعوا کردن که چه طرز رانندگیه. باید یه فیلم از نحوه تردد مردم توی خیابون بگیریم بذاریم توی یوتیوب مردم دنیا فرهنگ شهرنشینی رو از ما یاد بگیرن .
    • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      16 12
      شما فقط سرعت لاک پشتی رو دیدی ما که هر وقت خواستیم رد بشیم از خیابان دیدم اتوبوس ها با سرعت های خیلی زیاد رد میشن، تازه چند روز پیش یک خانم که در حال پیاده شدن بود، اتوبوس حرکت کرد و آن خانم پرت شد پایین و هر چی به راننده اعتراض کردیم که به ایست ،توجه نکرد و رفت، اصلاً معلوم نشد طرف زنده است یا مرده، همچین مردمی هستیما!!؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    20 4
    به هر حال ،هر کاری دارای نقاط ضعف و قدرت است. ایده ال 100% وجود ندارد. خیابان ولی عصر به دلیل پر رفت وامد بودن و مرکز خرید حتی در پیاده رو ها هم دچار مشکل است.بی ار تی هم مقرون به صرفه ترین و سریعترین وسیله حمل و نقل فعلی است.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    34 3
    ببخشید چه ربطی داره ؟ موتور سیکلت و ماشین مگه جاشون توی بی ار تی هست؟ مردوم رعایت کنن این تصادفات خیلی میاد پایین بحث عابران ئیاده هم همین دو روز پیش بود طرف از روی نرده 2 متری اومده بود وسط خط. شهرداری هم میتونه با استفاده از چراغ های هشدار دهنده و کاهنده سرعت در مسیر های پر تردد مانع بشه . در کل خیلی یک طرفه به قاضی رفته نویسنده
  • سحر IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    29 2
    البته بگم من خط آزادی تهرانپارس رو سوار میشم . تا دلتون بخواد چراغ قرمز تو این مسیر هست .تازه به خاطر گردش به چپ ، فقط چند ثانیه اول چراغ سبز برای اتوبوس ها هم سبزه بعد برای بی آر تی قرمز میشه . اونوقت چه سرعتی میخواین داشته باشن . هر چی موتوریه داره تو این خط ویراژ میده اونم در جهت خلاف مسیر . تازه از راننده اتوبوس ها طلبکار هم هستن. ایستگاههای این مسیر پله برقی دارن اونوقت مردم از روی نرده میپرن . این ایده خوب بود اما نه واسه مردم ما . از توی صف وایسادن که دیگه هیچی نگم بهتره . دیگه عادت کردم که هر روز یه عده خارج از نوبت بپرن جلو سوار شن.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    23 3
    دعا كنين واسش! ما يه چشممون اشك شده و يه چشممون خون!!
    • بی نام NZ ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      15 0
      هوالشافی
  • مریم A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    15 0
    به نظر من یک نکته بسیار مهم دیگر رفت و آمد آزادانه موتور ها در خط ویژه است که به نظر دیگر برای پلیس هم اهمیت ندارد. با گستاخی از کنار ماموران میگذرند و جالبتر اینکه ماموران اصلا توجهی به این موضوع نمیکنند. برای درک بهتر کافی است چند دقیقه مثلا در میدان ونک بایستید تا متوجه عمق موضوع بشوید.
  • سحر IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    10 2
    البته اینهایی که گفتم دلیل بر بی عیب بودن نیست . مشکلشون اینه که خیلی خیلی شلوغن . اصلا تایم مشخصی برای رسیدن به ایستگاه ندارن . یه بار سه تا باهم میاد یه بار هم بیست دقیقه وایمیستی اصلا اتوبوس نمیاد . یا چند تا اتوبوس میاد پشت هم خالی میره . برای خانم ها هم 5 تا صندلی گذاشتن اون جلو نمیدونم چه حسابی پیش خودشون کردن . با این کرایه ای که میگیرن نفری سیصد تومن نه جا واسه وایسادن هست نه نفس کشیدن . باید چند سال دیگه کلی هزینه کمر درد و استخون درد وفیزیوتراپی کنیم .
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    9 0
    مشکل اینه اینجا اول برج و شهرک میسازن بعد میگن آدمایی که میخوان تو اینا زندگی کنن به خیابون و امکانات شهری هم نیاز دارن یا نه؟!!! وقتی مترویی که تو کشورای دیگه 5 ساله تموم میشه اینجا بعد از 20 سال (شاید بیشتر) تموم نشده!!! و امیدی به تموم شدنش در 5 سال دیگه هم نیس!!! آیا به اندازه ی کافی برای عبور پیاده ها از عرض خیابان محل و معبر داریم؟ یکی میگه نصفه شب چرا از پل استفاده نمیکنید؟ بعضیا حاضرن ریسک عبورا ز خیابونو قبول کنن ولی شبا (حتا بعضی ساعات روز) از پلهای عابر نا امن رد نشن!! خطوط بی آرتی در زمانی که اتوبوسها فعال نیستن چه وضعیتی دارد؟
  • مهناز DE ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    9 4
    آره والا , بهتره پشت سر هر" بی ارتی " یک دستگاه آمبولانس هم باشه برا مواقع اضطراری !
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    17 2
    کسی منکر خوبی و سرعت بالای بی آر تی نیست مشکل اینه که عابری که تصادف کرده درست روی خط عابر پیاده بوده ...باید فکر دیگه ای برای عبور عابرا کنن هر چه سریعتر
  • امیر A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    7 3
    سرعت مجاز هیچ وقت رعایت نمیشه ، اتوبوس به اون عزمت لایی هم میکشه ، مسافر اعتراض که میکنه تازه بی احترامی هم میکنه . این شامل همه راننده ها نیست ولی تعداشونم کم نیست . اگر این راننده سرعتش مجاز بود امکان نداشت نتونه کنترل کنه اتوبوسش رو . مطمئنا .
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    15 8
    يه بار از خط عابر رد ميشدم يه بي آر اي با سرعت زياد داشت ميومد، اگه لحظه آخر ترمز نكرده بود، از روم داشت رد ميشد. با ترس و عصبانيت گفتم مگه نمي بيني ، راننده گفت چرا ديدم، بكش كنار حرف نزن
  • محمدنبی A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    6 1
    یک روز در ماشین دوستم در خیابان جمهوری می رفتیم که به راه بندان خوردیم . دوستم سر ماشین را به سمت مسیر ویژه اتوبوس چرخاند وبه سرعت در مسیر اتوبوس حرکت کرد من که نگران بودم که الان پلیس جریمه اش می کند به او هشدار دادم اما او کارتی را به من نشان داد که به عنوان همیار پلیس فعالیت می کند و تخلف های رانندگی را گزارش می کند . جالب بود که پلیس جلو ما را هم گرفت اما همان کار ت کار خودش را کرد و ما در همان خط اتوبوس به مسیرمان ادامه دایم.
  • بی نام NZ ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    8 8
    آقا من با این نوشته 100 درصد موافقم این بی ار تی ها شده مرکز حوادث ، والا چندین بار دیدم که تصادفات منجر به مرگ پیش اومده ، سرعت اتوبوس ها باید کنترل بشه مثلا بگن با سرعت 50 حرکت کنن نه بیشتر. اینجوری هنگامی که مشکلی پیش بیاد راننده میتونه ماشین رو کنترل کنه.
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    10 5
    آخه چه ربطی به بی آر تی داره هر کسی موقع قرمز بودن چراغ عابر از خیابون رد شه جونش پای خودشه مگه وقتی چراغ قرمزه بی آر تی ها وای نمیستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      5 2
      يا تاحالا بي آر تي سوار نشدي يا..... از سه راه بهشتي تا ميدون ونك كه خطوط عابر خط بي آر تي هيچكدوم ، چراغ قرمز ندارن
  • تهرانی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    7 1
    در گزارش تون یک نکته از قلم افتاده؛ ایجاد این خطوط در بزرگراه ها (مثل چمران و امام علی) و کشیدن گاردریل در خط سرعت، ازونجایی که اتوبان رو از حالت استاندارد خارج کرده، باعث ایجاد تصادف های متعدد خودروها در اتوبان شده و هر روز میشه.
  • بابک IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    3 1
    مگه قبل از بی آر تی اتوبوسهای معمولی نبود؟ مثلا همین خیابون دماوند. من از امام حسین تا ترمینال شرق رو با اون اتوبوسها 40 دقیقه می رفتم، الان با بی آر تی نیم ساعت. درسته سرعتش بیشتره ولی اول و آخرش وقتی هر 100 متر یه ایستگاه هست فرق زیادی نداره. اینهمه هم هزینه شده.
    • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      2 0
      یعنی چی؟! یعنی فقط باید در ایستگاه مبدا و مقصد شخص شما ایستگاه باشد؟! بقیه مردم، چی؟! پیاده گز کنند؟ احسنت بر اندیشه شما!
  • فرشید IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    4 1
    راننده های خط راه آهن- ولی عصر-تجریش خیلی بد و با سرعت رانندگی می کنن امید وارم با افتتاح خط3 مترو از را آهن تا 4 راه ولی عصر این خط brt رو جمع کنند چون مترو خیلی امن تره لطفا پیگیری کنید
  • محسن A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    4 3
    به عنوان یک مهندس ترافیک عرض می کنم،من از خطوط بی آر تی تهران مطلع نیستم. ولی در سایر کشورهای جهان ،محدوده خطوط بی آر تی، محل عبور عابرین پیاده نیست. و جریمه ای برای این عابرین در نظر گرفته می شود. و حتی به کسانی که به این شیوه دچار خسارت می شوند،خسارتی پرداخت نمی شود.
    • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      9 2
      سحر داشته از روي خط كشي عابر پياده عبور ميكرده! هميشه آدم قانونمدي بوده و هست! اتوبوسا كورس گذاشته بودن! خدارو شكر كه الان حالش بهتره و راننده هم زندان!
  • ميثم IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    6 2
    مشكل خط ولي عصر اينه كه اصلا بي ار تي نيست. اتوبوسها با سرعت بسيار بالا با هم كورس مي ذارن كه مسافر بيشتري سوار كنندلاين اين اتوبوسها تبديل به مسابقه فرمول 1 شده. چون به اصطلاح خصوصي هستن بايد هر شب يه شارژ سنگين به شركتهاي خودشون پرداخت كنند. راننده هاي اين خط انواع خلافهارو انجام ميدن. خارج ايستگاه نگه داشتن كه عادي ترينشونه.
  • بی نام EU ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    3 1
    به نظر من تمام كساني كه در اين مكالمات حق را به راننده بي ار تي دادن ،خودشون كساني هستند كه به حق عابر پياده آن هم بر روي خط عابر پياده! عقيده اي ندارند!!!!قبول كنيم كه سطح فرهنگمون در اين زمينه بسيار پايينه .در كشور هاي ديگه اگر راننده ببيند كه عابري قصد عبور دارد ايست كامل ميكند حتي اگر هنوز پايش را در خيابان نگذاشته باشد
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    3 4
    خواهش ميكنم ازتون بدون اينكه بدون مدرك و شاهد در مورد همه چيز قضاوت كنيد، واسش دعا كنيد. چند روزيه كه پشت در آى.سى.يو نشستيم. خدارو شكر وضعيت رو به بهبوده ولى هيچ كدوم از راننده نميگذريم…
    • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      2 0
      خدا شفایش دهد.
  • كسرا . A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    5 2
    براش دعا كنيم ادم با دقت و با نظم و ترتيبي ودقيقي هست
  • م- الف CA ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    7 1
    شخصی که این تصادف برایش اتفاق افتاده کسی نبوده که به قانون بی اعتنا باشد... و تصادف * بر روی خط عابر پیاده * اتفاق افتاده... اما صرق تظر از این موضوع سخن من با کسانیست که ایراد را بر مدیریت شهری وارد نمی دانند و مشکل را از فرهنگ پایین مردم می دانند... حتی اگر مشکل هم این باشد (که نیست) صرف وارد کردن تکنولوژی بدون سنجیدن اینکه فرهنگ آن وجود دارد یا خیر و عواقب خطرناک آن نشان از سوء مدیریت است... تبدیل این خطوط به قتلگاه شهروندان هیچ توجیهی ندارد حتی اگر دلیل آن را فرهنگ پایین مردم بگذارید!!! اگر این اتفاق در کشورهای توسعه یافته افتاده بود با دومین تصادفی بدون شک نسبت به جمع آوری آنها یا ایمن سازی شان در اسرع وقت اقدام میکردند و مسئولین مربوطه هم تحت فشار افکار عمومی ناچار به استعفا میشد...
    • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
      2 0
      با ایمن سازی کاملا موافق هستم ولی با جمع آوری کاملا مخالف می باشم. آخر توی این شهر درندشت با این راه های نجومی و کرایه های نمایی و توانی که هر جایی هم مترو ندارد، با چه چیز باید رفت و آمد کرد؟
  • یاسر A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    4 1
    خطوط بی.آر.تی در یک کلام، ایمن نیستند. بعضی خطها نسبتا ایمن ترند-مثل خیابان آزادی- ولی برخی شیوه اجرای خطوط-مثل خط تجریش راه آهن- که راننده اتوبوس مسئول دریافت مبلغ و رفع کردن مشکلات کارت مردم و ... هم هست ! کاملا اشتباهه. راننده حواسش همه جا هست بجز رانندگی و کلافه میشه. من معتقدم اگر شهرداری محل عبور اتوبوسها رو روشنایی هم بزنه-که لازمه- باز هم مشکل حل نمیشه چون محلهای عبور عابر ایمن سازی نشده اند. اگر بودجه ندارند که در تقاطع ها پل عابر بزنند، لااقل باید قانونی وضع و اجرا کنند که اتوبوس در 50 متری تقاطعها سرعت بالاتر از 20 کیلومتر در ساعت نداشته باشد وگرنه جریمه سنگین کنند. چه معنی دارد این کوه آهن با گوشت و پوست و استخوان مردم دست و پنجه نرم کند، آنهم با هر سرعتی که راننده عشقش کشید.....
  • َناشناس IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    2 2
    اين خانم هم چشمش كور دندش نرم! تااون باشه دفعه ديگه كه از وسط خيابون رد ميشه اول تلفنشو بذاره كنار بعد مثل هر بچه پنج ساله ديگه اي اول دوروبرشو نگاه كنه بعد رد شه. چه جوريه اينهمه آدم حواسشون هست هيچيشون نميشه اونوقت اين خانم تافته جدا بافته هست؟