مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز پنجشنبه 16 آبان 1392

کارآگاهان پسری را که در پی دریافت جواب رد به خواستگاریش، دختر مورد علاقه‌اش را ربوده و آتش زده بود، دستگیر کردند.
به گزارش ایسنا، اعضای خانواده‌ای در 27 مهرماه امسال با مراجعه به دادسرای امور جنایی و طرح شکایتی اعلام کردند که دختر آنها پس از ربوده شدن، توسط جوانی که از وی درخواست ازدواج کرده اما با پاسخ منفی از سوی دخترشان روبرو شده مورد حریق عمدی قرار گرفته و در حال حاضر نیز در بیمارستان بستری است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آدم‌ربایی و شروع به ارتکاب جنایت، پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره یازدهم با مراجعه به بیمارستان محل بستری شدن مصدوم پرونده (شاکی اصلی پرونده) به تحقیق از وی پرداختند.
شاکیه متولد 1358 در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به قصد خرید از خانه خارج شده بودم که ناگهان جوانی که از من درخواست ازدواج کرده و من به وی جواب منفی داده بودم، با یک پراید نقره‌ای و تهدید چاقو مرا به زور سوار ماشین کرد و پس از بردنم به خانه‌ای در محدوده میدان نبوت، اقدام به بستن دست و پایم و در ادامه به آتش کشیدنم کرد.
شاکیه در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پس از دقایقی سوختن داخل آتش و در حالی که خواستگار سابقم در طول این مدت در مقابلم ایستاده و دیوانه‌وار می‌خندید، وی مرا به بیمارستان منتقل و از آنجا متواری شد که بلافاصله از آنجا با خانواده‌ام تماس گرفتند و موضوع را به آنها اطلاع دادند که آنها نیز بلافاصله به تهران و بیمارستان مراجعه کردند.
کارآگاهان اداره یازدهم در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهم پرونده، به عنوان مشاور در بنگاهی واقع در منطقه نارمک مشغول به کار بوده و آشنایی وی با شاکیه نیز از طریق مراجعه شاکیه به بنگاه محل کار وی بوجود آمده است. بدین صورت که شاکیه پس از پذیرش در دانشگاه و برای اجاره یک واحد سوئیت دانشجویی در نزدیکی دانشگاه محل تحصیل خود، به بنگاه محل کار متهم به نام فرشید متولد 1369 مراجعه و از آن زمان نیز فرشید پس از مدتی با اطلاعات بدست آمده از محل سکونت و شماره تماس شاکیه به او مراجعه و درخواست ازدواج خود را مطرح می‌کند که با پاسخ منفی از سوی شاکیه روبرو می‌شود.
با توجه به اطلاعات بدست آمده از هویت متهم، کارآگاهان اداره یازدهم قبل از هرگونه اطلاع فرشید از موضوع شکایت مطرح شده از سوی شاکیه اقدام به شناسایی بنگاه و محل سکونت وی در محدوده میدان نبوت کرده و وی را در 28 مهرماه دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
متهم پس از دستگیری ابتدا منکر هرگونه ارتکاب آدم‌ربایی و آتش‌زدن شاکیه شده اما در ادامه و پس از ترخیص شاکیه از بیمارستان و انجام مواجهه حضوری به ناچار لب به اعتراف گشوده و انگیزه خود از این اقدام را اینگونه بیان کرد: این کار را به این علت انجام دادم تا خانم ... ( شاکیه ) مجبور شود تنها با من ازدواج کند.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم و به دستور قاضی عموزاد، بازپرس شعبه سیزدهم دادسرای امور جنایی تهران، متهم با قرار بازداشت موقت و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفته است.

 

دستگیری قاتلان زن دشتستانی در کمتر از 10 روز
حیدر عباس‌زاده، فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری قاتلان زن دشتستانی در کمتر از 10 روز خبر داد و به فارس گفت: با تلاش و فعالیت شبانه‌روزی مأموران انتظامی در شهرستان دشتستان، قاتلان زن 52 ساله دشتستانی شناسایی و دستگیر شدند.
حدود 10 روز قبل، خانواده مقتول از ناپدید شدن وی خبر دادند و بلافاصله مأموران پلیس آگاهی دشتستان وارد عمل شدند و با جمع‌آوری اطلاعات لازم، ضمن شناسایی قاتلان موفق به دستگیری هر 2 نفر شدند.
قاتلان در روز حادثه با یک تماس تلفنی با مقتول، با وی قرار ملاقات می‌گذارند و پس از ربودن طلاجات مقتول، وی را به قتل می‌رسانند.
قاتلان برای رد گم کردن پلیس، مقتول را به کوه‌های اطراف دشتستان برده و از ارتفاع بسیار زیاد وی را به پایین پرت می‌کنند.
با همکاری آتش‌نشانی برازجان و هلال احمر دشتستان، جسد مقتول از دره‌ به بالا کشیده شد و با کسب مجوز و هماهنگی با مقامات قضایی به پزشکی قانونی تحویل شد.
عباس‌زاده با بیان اینکه قاتلان به بزه انتسابی اعتراف کرده‌اند گفت: قاتلان پیش از این نیز سابقه شرارت داشته‌اند.

 

موبایل‌قاپی با اسپری اشک‌آور
سرهنگ عطاالله خالقی، رئیس کلانتری 109 بهارستان از دستگیری سارق موبایل‌قاپی خبر داد که مالباختگان را با اسپری اشک‌آور مصدوم می‌کرد.
او به ایسنا گفت: اواخر مهرماه امسال عوامل گشت کلانتری 109 بهارستان در حین گشت‌زنی متوجه سر و صدای خانمی و کشیده‌شدن وی توسط راکب یک موتورسیکلت روی زمین شدند که در بررسی اولیه مشخص شد که راکب موتور قصد قاپیدن گوشی وی را داشت.
وی با بیان اینکه مأموران دریافتند که محمدرضا 21 ساله سابقه شرارت و سرقت نیز در پرونده خود دارد، گفت: این فرد پس از دلالت به کلانتری، اعتراف کرد که در حال مستی، قصد سرقت گوشی همراه را داشت.
رئیس کلانتری 109 بهارستان با بیان اینکه این متهم در ادامه معترف شد که برای قاپیدن گوشی شهروندان در سطح شهر تردد کرده و وقتی که مالباختگان برای بازپس گرفتن گوشی به دنبال او می‌دویدند، با زدن اسپری اشک‌آور از محل متواری می‌شد، گفت: این فرد معترف شد که اموال مسروقه را به یک مالخر فروخته است.
به گفته وی، متهم به همراه پرونده تشکیل شده در اختیار مقام‌قضایی قرار گرفت.

 

مهار آتش سوزی دو خودرو در حیاط خانه
آتش سوزی دو سواری در حیاط یک خانه با عملیات سریع آتش نشانان مهار، کاملاً خاموش و از گسترش آن جلوگیری شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، این حادثه بامداد امروز پنجشنبه در حیاط یک ساختمان دو طبقه مسکونی در بزرگراه رسالت، چهارراه سرسبز، خیابان دمیرچی رخ داد و در پی اعلام آن به سامانه 125 بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 72، 71 و گروه امداد و نجات 12 ساعت 06:14 دقیقه امروز راهی محل حادثه شدند.
به گفته یداله مددی رئیس ایستگاه 72 آتش نشانی تهران ، در قسمت حیاط 200 متر مربعی این ساختمان دو طبقه که تبدیل به تکیه هیئت عزاداران ماه محرم شده بود و بخش ورودی این حیاط ، دو خودرو پارک بود که ناگهان یکی از خودروها آتش گرفت.
شعله های آتش از یکی از این خودروها شروع و با شعله ور شدن آن به سرعت به اطراف و داخل تکیه و طبقه اول ساختمان سرایت کرد.
آتش نشانان بی درنگ با بکارگیری تجهیزات ایمنی و خاموش کننده از 3 طرف به مبارزه با این آتش سوزی پرداخته و از گسترش آن به طبقه دوم و نیز ساختمان های مجاور جلوگیری کردند.
وی با اعلام این که در این حادثه به هیچ یک از ساکنان و افراد حاضر آسیب جانی نرسید، اضافه کرد: همزمان گروهی از آتش نشانان به جستجو در داخل ساختمان مسکونی دوطبقه پرداخته و دود ناشی از این آتش سوزی را با استفاده از فن های قوی از داخل این ساختمان به بیرون تخلیه کردند.
وی علت بروز این آتش سوزی را اتصالی در سامانه برق یکی از این خودروها اعلام کرد و افزود: شعله آتش به لوازم و امکانات موجود در تکیه عزاداری و پرده های طبقه اول این ساختمان دو طبقه سرایت کرد و درحال گسترش به طبقه دوم ساختمان مسکونی بود که با تلاش آتش نشانان مهار و خاموش شد.

 

ارسال کننده ایمیل های مستهجن برای گروه 5 هزار نفره دستگیرشد
فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی و دستگیری مدیر یک گروه 5 هزار نفره که برای اعضاء، ایمیل های مستهجن ارسال می کرد از سوی تیم رصد پلیس فتا خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمد رضا میرزایی گفت: برقراری امنیت در فضای مجازی و شناسایی هنجارشکنان در این فضا از مهمترین مأموریت های پلیس فتا است که کارکنان این پلیس در استان سمنان تاکنون به خوبی از پس این مأموریت خطیر برآمده اند به گونه ای که بالغ بر 90 درصد از پرونده های ارجاع شده به پلیس فتای استان کشف شده است.
آخرین پرونده ای که به دست تیم رصد و پایش پلیس فتای استان سمنان به سرانجام رسید، دستگیری مدیر یک گروه 5 هزار نفره بود که برای اعضای گروه، ایمیل های مستهجن ارسال می کرد.
گروهی با عنوان دختر پسر ایرانی که بالغ بر 5 هزار نفر عضو داشت از سوی تیم کارآگاهان پلیس فتا شناسایی شد که مدیر آن برای اعضای گروه، ایمیل های مستهجن ارسال می کرد.
در بررسی های صورت گرفته، مشخص شد فرد مورد نظر در یکی از شهرستان های استان سمنان ساکن است که پس از انجام هماهنگی های قضایی لازم، عملیات دستگیری وی اجراشد.
اقدام متهم که مهندس کامپیوتر می باشد، مصداق هرزه نگاری در جامعه مجازی و اشاعه فحشا است و وی به همین جرم با تکمیل پرونده به مرجع قضایی تحویل شد.
فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان این که امروزه برخی مجرمان در فضای مجازی از طریق ارسال ایمیل های مسموم و هرزه نگاری، طعمه های خود را شکار کرده و به اطلاعات شخصی آنان دست می یابند، به عموم کاربران هشدار داد: از عضویت در این گونه گروه ها پرهیز کنید و به ایمیل های ناشناس پاسخ ندهید.
لازم به ذکر است، بر اساس ماده 14 قانون جرایم رایانه ای، مجرمان در این گونه موارد، چنانچه مفسد فی الارض، قلمداد نشوند به حبس از 91 روز تا 2 سال و یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات، محکوم می شوند.

 

سماور گازی و استفاده غیرمجاز از شیلنگ عامل انفجار گاز در سنندج بود
مسوول واحد امداد و تعمیرات گازرسانی ناحیه سنندج، استفاده از سه راهی غیر مجاز برای نصب سماور گازی و همچنین طویل بودن شیلنگ اجاق گاز را عامل اصلی انفجار منزل مسکونی در منطقه نایسر سنندج اعلام کرد.
مهندس شکرالله ناصری با اشاره به اینکه بر اساس مقررات برای هر وسیله گازسوز باید یک انشعاب جداگانه تعبیه شود به ایرنا گفت: با توجه به اینکه سماور گازی فاقد ترموکوبل است استفاده از آن توصیه نمی شود و بر همین اساس انشعاب جداگانه برای آن در نظر گرفته نمی شود.
به گفته وی به دلیل نبودن ترموکوبل در سماورهای گازی، با قطع جریان گاز طبیعی و وصل مجدد آن، گاز به صورت اتوماتیک جریان می یابد و موجب پخش شدن در مکان و سپس انفجار می شود.
وی از مشترکان گاز طبیعی خواست حتی المقدور از سماور گازی استفاده نکنند و به جای آن از دیگر وسایل جایگزین استفاده نمایند.
این کارشناس ارشد ایمنی شرکت گاز کردستان استفاده غیرمجاز از شیلنگ را عامل دیگر این انفجار ذکر کرد و گفت: بر اساس مقررات ساختمان، طول شیلنگ در وسایل گازسوز نباید بیشتر از یک متر و 20 سانتی متر باشد در حالیکه در این منزل از شیلنگی به طول شش متر برای استفاده در اجاق گاز استفاده شده بود و این عامل دیگر انفجار بود.
صاحبان این منزل برای تغییر دکوراسیون اقدام به جابه جا کردن اجاق گاز به محل دیگری کرده بودند و مجبور به استفاده از شش متر شیلنگ برای تأمین گاز آن شدند.
وی با اعلام اینکه این دو عامل موجب نشت گاز طبیعی در منزل شده بود، اظهار کرد: از آنجا که در این منزل منفذی برای ورود و خروج هوای اتاق ها وجود نداشت جرقه ناشی از روشن بودن بخاری موجب انفجار شد.
به گفته وی در این منزل آتش سوزی رخ نداد و  گاز منفجر شد.
در جریان این انفجار بیش از 70 درصد منزل مسکونی از جمله سقف و دیوارها آسیب دیده و فرو ریخته است.
براساس اظهارات همسایه ها، این انفجار ساعت 5 و 20 دقیقه صبح پنجشنبه رخ داد و به دنبال شنیدن صدای مهیبی از این منزل مسکونی، بلافاصله نیروی انتظامی و مأموران شرکت گاز کردستان در صحنه حاضر شدند.
به گفته همسایه ها در این منزل مسکونی چهار نفر شامل دو زن و دو مرد حضور داشتند که براثر انفجار حال سه تن از آنان چندان مساعد نیست.
حامد مرادی با 40 درصد سوختگی، حشمت الله مرادی با 25 درصد سوختگی، ثنایت بام نشین با 35 درصد سوختگی و شرافت سلیمی با حدود 10 درصد سوختگی چهار مصدوم این حادثه، اکنون در بیمارستان توحید سنندج بستری هستند.

 

پیامبر دروغین در شاهرود دستگیر شد
فردی که شب گذشته در سالن اجتماعات فرمانداری شاهرود ادعای پیامبری کرد توسط نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر شد.
به گزارش ایرنا، چهارشنبه شب در جلسه ستاد احیای امر معروف و نهی از منکر که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی، واحدهای تولیدی، اتحادیه های صنفی ، امام جمعه و فرماندار شهرستان شاهرود برگزار شد،قبل از شروع این جلسه فردی با صدای بلند وارد محل جلسه شد و اعلام کرد پیامبر است.
این فرد در سخنانش تأکید می کرد من پیامبر هستم.
در حالیکه بیش از یکصد نفر از مسوولان این شهرستان داخل سالن حضور داشتند، فرمانده نیروی انتظامی شاهرود از این فرد خواست جلسه را ترک کند، اما او با صدای بلند فریاد می زد به من دست نزنید.
در حالیکه ادامه رفتار این فرد و سخنان او، جلسه را از حالت عادی خارج کرده بود، فرمانده نیروی انتظامی شاهرود از همه شرکت کنندگان خواست سالن را ترک کنند تا با آرامش مدعی پیامبری را دستگیر کنند که پس از چند دقیقه گفت و گو بازداشت شد.

 

گازمونواکسیدکربن، جان پنج نفر را درفارس گرفت
داود ایوبی، فرماندار شهرستان خرم بید استان فارس به ایرنا گفت: مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان پنج نفر را در روستای مظفرآباد این شهرستان گرفت.
این پنج نفر که چهار نفر از آنان از اتباع افغانستان و یک نفر ایرانی بودند، شب گذشته در چادری که در محل کار خود در این روستا برپا کرده بودند دچار گاز گرفتگی شدند.
این افراد برای گرم کردن فضای داخل چادر اقدام به روشن کردن زغال کرده بودند که دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شدند و جان خود را از دست دادند.
این افراد در زمینه حفاری چاه فعالیت می کردند.

 

مرگ اعضای یک خانواده توسط قاتل نامرئی
قاتل نامرئی جان اعضای خانواده‌ سه نفره را در محله فیروزآباد ورامین گرفت.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به ایسنا گفت: ‌در ساعت 12:19 ظهر امروز حادثه گازگرفتگی به آدرس جاده ورامین، محله فیروزآباد به سامانه 125 اطلاع داده شد.
وی با بیان اینکه آتش‌نشانان ایستگاه 86 از سوی ستاد فرماندهی به محل حادثه اعزام شدند، گفت: پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که زوجی جوان به همراه فرزند خردسالشان در یک منزل ویلایی دو طبقه دچار گازگرفتگی شده‌اند.
ملکی با بیان اینکه این زن و مرد 25 و 30 ساله در طبقه بالا و پسربچه پنج ساله ‌شان در طبقه اول دچار مسمومیت شده بود گفت: آتش‌نشانان پس از ورود به محل و خارج کردن این سه تن آنان را به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که تکنیسین‌های اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی مرگ اعضای این خانواده را به علت استنشاق گاز سمی مونواکسید کربن تأیید و اعلام کردند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردای تهران نشت گاز از آبگرمکن و بخاری، بسته بودن منافذ ورود و خروج هوا و عدم نصب کلاهک مناسب برای دودکش‌ها را از علل وقوع این حادثه اعلام کرد و افزود: آتش‌نشانان پس از ایمن سازی محل در ساعت 13 به عملیات خود خاتمه دادند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    انسانم آرزوست
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    65 28
    معلوم بوده که طرف زیادی فیلم دیده و یکم جو گرفتتش و مشکل عقلانی هم داره که ادعای پیامبری کرده!
    • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      15 10
      شاید هم بوده.چرا که نه؟
    • بی نام SE ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      23 1
      شاید هم جو و فرهنگ حاکم بر جامعه ما پیامبر طلبه!؟
  • بی نام IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    24 1
    خدا لعنت کنه اون پسره رو..چطور تونست؟
  • محمد IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    18 1
    روانی هم روانی های قدیم !
  • mozafar A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    4 20
    اینا همش دروغه
  • گنجی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
    26 1
    چند تا زن هم مردایی رو که از زیر قول ازدواج در میرن زنده زنده آتیش بزنن دیگه مردها از این کارهای ...نمیکنن !