۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۲
جدیدترین هیولاهای دوکاتی

در بیستمین سالگرد تاسیس شرکت دوکاتی، این تولیدکننده مشهور موتورسیکلت با ارایه دو مدل جدید مانستر 1200 و 1200 اس دوستداران موتورسیکلت را شگفت‌زده کرده است.

سولماز گرئی: دوکاتی دست به کار شده و دو مدل بی نظیر 1200 و 1200 S را روی کار آورده تا دوست دارانش بار دیگر لذت ناب موتور سواری را با کیفیت بالاتر تجربه کنند. بیست سال تلاش ستایش برانگیز کمپانی آن را در زمره شناخته شده ترین تولیدکنندگان موتورسیکلت قرار می دهد.

هیولای دوکاتی ممکن است 20 ساله باشد اما به طور مداوم در حال پیشرفت و ترقی است. مدل 1200 مانستر که به تازگی در میلان رونمایی شد دلیلی براین ادعا است.

برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

شاسی آن کاملا جدید است و قلب پرحرارت اش به واسطه مواد مایع خنک کننده آرام می گیرد. قدرت این موتور 1198 سی سی 135 اسب بخار است. از طرف دیگر مدل 1200 S نیز با 10 اسب بخار قدرت بیشتر روی کار می آید و به نیروی تولیدی 145 اسب بخار دست می یابد. گشتاور مدل 1200، 118 نیوتن متر و برای مدل 1200 اس، 125 نیوتن متر است.

دوکاتی با افتخار اعلام کرده که مانستر 1200 جدید فاصله طولانی برابر 30 هزار کیلومتر را بدون نیاز به تعمیرات یا حتی بازبینی مجدد پشت سر می گذارد.

برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

مانند مدل Panigale موتور این مدل نیز جزئی از فریم (چارچوب) به حساب می آید. مقاومت بدنه در برابر حرکات پیچشی دو برابر شده و ارگونومی جدید با جایگذاری بالاتر و نزدیک تر فرمان، سواری با دوکاتی را به امری راحت تر تبدیل کرده است. ارتفاع صندلی قابل تنظیم است و مخزن سوخت 4/17 لیتر ظرفیت دارد. در مجموع سیستم تعلیق هر دو مدل کاملا تنظیم پذیر است.

عملیات توقف 1200 را کالیپرهای چهار پیستونی و یک تکه برمبو با دیسک هایی به شعاع 320 میلی متر بر عهده دارند در حالی که مدل 1200 S از کالیپرهای به روزرسانی شده و دیسک ترمزهای 330 میلی متری سود می جوید. در هر دو مدل ترمزهای ABS به صورت استاندارد موجود هستند. هم چنین هر دو از سیستم کنترل کشش و سه حالت تطبیق پذیر سواری بهره مند می شوند. بر اساس حالت سواری انتخاب شده تصویر پس زمینه و طرح صفحه نمایش اطلاعات تغییر می کند.

برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

این دو مدل با معرفی نسل آینده موتورسیکلت های دوکاتی، آمیزه ای از سنت های ارزشمند دوکاتی و دستاوردهای اخیر آن را به نمایش می گذارند. طراحی آن ها به گونه ای اسپرت و در عین حال عملگرا صورت پذیرفته، مخزن سوخت بزرگ تر شده و ظاهری عضلانی تر به موتورسیکلت بخشیده است. چراغ نسبتا کوچک جلو اما گاو خشمگینی را به تصویر می کشد که به جلو متمایل شده و آرام پا می ساید و خبر از حمله ای جانکاه می دهد. طراحی مینیمال فرمان با بدنه عریان موتورسیکلت هماهنگی دارد. جزئیات مورد توجه ویژه قرار گرفته اند. دستگیره های اتکای سرنشین عقب با ظرافت خاصی طراحی شده به نحوی که در زیبایی این بخش خدشه ای ایجاد نشده و در عین حالا امنیت سرنشین کاملا تامین شده است.

قیمت پایه مدل 1200مانستر 13,495 دلار و مدل 1200 S مانستر 15,995 دلار در نظر گرفته شده است.

برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

5353

کد خبر 321436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    22 3
    حالا بازم خوبه این مطلب درباره موتوره و خوشبختانه موتور سیکلت پراید نداریم وگرنه حضرات بیکار الکی خوش نظرات بیمزه پرایدی رو شروع میکردن .
    • بی نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      12 4
      موتورسیکلت زپرتی 125 سی سی زیاد داریم. از خود موتورسیکلت بدتر، کسانی هستند که سوار این موتورها میشوند و قانون برایشون معنی ندارد. از هر محل ممنوعی رد میشوند و ویراژ میدند. در پیاده رو با پر رویی هر چه تمام ویراژ میدهند و وقتی اعتراض میکنی طلبکار هستند و فحاشی میکنند. پلیس مملکت هم فقط به لباس مردم کار داره. وگرنه قانون برای موتورسیکلت سوار را اجرا نمیکند.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    12 2
    فکر کنم بیاد ایران پلاک شه یه 70-80 میلیونی پولش باشه!
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    5 1
    من موتور آرنولد رُ تو ترمیناتور2 بیشتر دوس دارم
  • بی نام FI ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    4 0
    مرسي سولماز خانوم، جالب بود! :)
  • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    8 0
    واقعا خيلي جالب بود با تشكر
  • فرهاددددددددددد IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    22 0
    واي ديوانه كننده اس؟؟؟؟؟؟؟ صداي اگزوزو بگو وقتي گاز مي دي؟؟؟؟؟ جانم؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    7 2
    می خرمش، من عاشق موتورم
  • 36 IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    36 4
    یکی بگه چرا ما تو ایران باید از لذت موتور سواری و ماشین سواری محروم باشیم جرممون چیه ؟
  • 4 IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 3
    نیرومحرکه قزوین کجاست؟
  • درگز IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    3 2
    واي!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    4 1
    با دیدن چنین مقاله ای از سوی یک بانوی ایرانی که با ان شور و شعف در اوصاف یک موتور سیکلت مینویسند برای من تازگی داشت معمولا در کشور ما لذت نشستن پشت فرمان موتور سیکلت برای پسران است اما این خانم طوری از موتور سیکلت صحبت کردند که انگار تجربه فراوان در نشست پشت فرمان ان را دارند اینها را از این رو میگویم که خود تجربه این سواری خصوصا پشت فرمان موتورسیکلتهای 1000 سوزوکی را داشته ام .از اینکه یک بار دیگر ان حس را برایم تداعی کردید ممنون
  • saheb A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    1 1
    دلم خواست!
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 4
    40 میلیون مفت بدون گمرک :)
  • بی نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    2 0
    فقط بعداز20سال به این سطح رسوندن کمپانیشون. چطوری میشه فهمید چطوری فکر میکنن؟
  • حامد IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    دیوانه کنندس این چیه دیگه 1200 میذارن تو خیاباونهای ایران بگرده