ایرنا نوشت:

ˈفردریک پاترونˈ معاون وزیر امور خارجه آمریکا به العرب گفت: نشست ژنو2 بهترین راه و فرصت برای براندازی حاکمیت بشار اسد است.
پاترون که درچارچوب فعالیت های دیپلماتیک به منظور نشاندن طرف های درگیر درسوریه پای میز مذاکرات به آنکارا سفر کرده با پایگاه اینترنتی روزنامه العرب مصاحبه ای انجام داد.

وی در این مصاحبه تاکید کرد که تغییر حاکمیت در سوریه یکی از اولویت های اصلی دولت آمریکاست و ابراز امیدواری کرده که مذاکرات ژنو2 بهترین روش برای رسیدن به این هدف باشد.

سخنان پاترون در حالی بیان می شود که دیپلماسی آمریکا در این روزها برای متقاعد کردن طرف های درگیر در سوریه و به خصوص مخالفان و کشورهای حامی آنان برای مشارکت در کنفرانس ژنو2 که هنوز زمان برگزاری آن مشخص نشده، بسیار فعال شده است.

پاترون تاکید کرد که واشنگتن پایبند رسیدن به راه حلی سریع به منظور پایان دادن به جنگ در سوریه است.

وی درهمین رابطه گفت: ما امیدواریم که به اندازه توان در مذاکرات پیشرفت کنیم ولی مسایل در سوریه پیچیده است و جامعه جهانی و مخالفان نیزهمچنان در مرحله انتخاب هیات هستند و با وجود نگرانی هایی که نسبت به بن بست مذاکرات داریم ولی معتقدیم که نشست ژنو 2 بهترین راه برای پیشرفت به سوی صلح و براندازی حاکمیت بشار اسد است.

وی درباره دیدارهایش با مقامات ترک و مذاکره درخصوص نگرانی های آمریکا از اخباری که درباره حمایت آنکارا ازتندروها در سوریه منتشر شده، تاکید کرد : با برخی مقامات ترک در آنکارا دیدار کردم اما مذاکرات بیشتر با طرف سوری بود به طوری که با پنج تن از فعالان مخالف سوری و رییسان محلی برای متقاعد کردن آنان به اهمیت نشست ژنو2 و خروج از بحران سوریه دیدار و گفت و گو کردم.

واشنگتن درماه می گذشته برای برگزاری کنفرانس ژنو2 درباره بحران سوریه و بر اساس توافق هایی که در نشست ژنو1 صورت گرفت به توافق رسیدند.

در نشست ژنو1 قرار شد اقدامات خشونت بار متوقف شده و دولت انتقالی بدون حضور بشار اسد تشکیل گردد.

وی گفت: به نظر من همه می دانند که هیات مخالف سوریه امکان وتو دارد و در صورتی که مساله ای آن طور که آنها می خواهند نباشد مجبور به موافقت نیستند و معتقدیم که این مساله آنان را در جایگاه قوی تری قرار می دهد و این از جمله مواضعی است که باید آن را حل و فصل کنیم.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور بحران ها و امنیت در ادامه در باره انتقادهایی که متوجه ائتلاف مخالفان داخل سوریه می باشد، افزود: به محض رهایی از سلطه دیکتاتوری کنونی طیف وسیعی از گزینه ها قبل از آنکه مسایل به مرحله دوم برسد برای ما به وجود می آید و نشست ژنو گام های بعدی را برای حل و فصل مسایل طراحی می کند.

وی ائتلاف مخالفان سوری را بر ضرورت رفتار محتاطانه به جای نگرانی در قبال نشست ژنو دعوت کرد و گفت که این نشست سریع ترین راه برای براندازی نظام سوریه و کاهش نگرانی ها از گسترش تروریسم در این کشور است.

پاترین گفت: انتقاداتی که متوجه ائتلاف مخالفان است به خصوص از سوی مخالفان مسلح در داخل در سایه حاکمیت دیکتاتوری که 30 و یا 40 سال به طول انجامیده یک امر طبیعی است زیرا در این مدت مفهوم اعتماد بین مردم کشور از بین رفته است.

وی اظهار امیدواری کرد: انقلاب سوریه و مردم این کشور و مخالفان بتوانند بدون حضور و دخالت کشورهای دیگر و یا تروریست ها و یا حضور نظام کنونی بر کشورشان حاکم شوند.

پاترون درباره خطر سازمان های تندرو در سوریه و سلطه آنان بر بیشتر مناطق آزاد شده در این کشور تاکید کرد که می توان این مساله را با تسریع در انجام مذاکرات حل کرد.

وی همچنین به ادامه حمایت آمریکا از شوراهای محلی و تجمع های مدنی که به ضرورت وجود نظام سیاسی ایمان دارند تاکید کرد و از دیگر طرف ها خواست در زمینه های بیشتری همکاری داشته باشند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    7 9
    ننگ بر امریکا ، ننگ بر تروریسم
    • بی نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      1 3
      درود بر آمریکا،ننگ بر تروریسم این بهتره
  • شاکی از دولت های تروریست A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    4 1
    عربستان و ترکیه و قطر و آمریکا و انگلیس و فرانسه و رژیم صهیونیستی از تروریست های فعال در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند تاکنون جنایت های زیادی را نسبت به غیر نظامیان مرتکب شده اند