۰ نفر
۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸

واحد مرکزی خبر نوشت:

منابع خبری در ترکیه با تایید عقد قرارداد با آمریکا برای خرید جنگنده های اف 35 ، اعلام کردند اولین سری از این جنگنده ها سال 2017 به آنکارا تحویل داده می شود.
استیو اوبرین نایب رئیس شرکت لاکهید مارتین از شرکت های سازنده تسلیحات و تجهیزات نیروی هوایی در آمریکا در این باره گفت:« 100 فروند جنگنده اف 35 به ترکیه تحویل داده می شود، به نظر می رسد اولین مرحله از تحویل این نوع جنگنده ها در سال 2017 باشد اما تعیین زمان دقیق، به دست ترکیه است».
به گزارش پایگاه خبری «اخبار العالم» ترکیه، اوبرین افزود:« با ترکیه سرمایه گذاری های مشترک داریم که قیمت مجموع آنها بیش از 250 میلیون دلار است، ترکیه سازنده بخش مهمی از جنگنده های اف 35 است ، این قراردادها فقط برای ساخت جنگنده هایی نیست که قرار است به ترکیه تحویل دهیم بلکه همکاری ترکیه در ساخت بخشی از این جنگنده ها شامل بیش از 3100 جنگنده ای می شود که برای فروش آنها با هم پیمانانمان قراردادهایی امضا کرده ایم».
کارشنان معتقدند هدف ترکیه از خرید جنگنده اف 35 این است که آنها را جایگزین اف 16 کند، در حال حاضر جنگنده اف 16 بیشترین نوع جنگنده در ناوگان هوایی ترکیه است.
بخشی از موتور جنگنده اف 35 با نام اف 135 در کارخانه های صنایع نظامی جنوب ترکیه در شهر ازمیر ساخته می شود.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    109 8
    ما هم به لطف روابط با چین و روسیه هرچی سلاح های قدیمی و تو انبارمانده را به ما میدهند البته بازهم فناوری آن را نمی دهند .ترکیه چی بود چی شد ما چی بودیم چی شدیم؟
    • علیا GB ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      6 7
      این پروژه با مشکلات زیادی مواجهه. در حدی که کشورهای سرمایه ذار در این طرح تهدید به کناره گیری و پس رفتم سفارش کردند. از طرفی هم اصولا این پروژه چند ملیتی به حساب میاد. یعنی قبل از به نتیجه رسیدن پروژه چندین شریک وجود داره. به خاطر مشکلات اقتصادی و هزینه های بالای این پروژه آمریکایی ها در به در دنبال سرمایه گذار هستند. ترکیه یک شریک استراتژِک برای آمریکا نیست. هرچند میشه از اون به عنوان یک شریک برای ناتو نام برد.
    • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      1 24
      ما به عنوان یک ایرانی دیگر حاضر نیستیم پشیزی بخاطر خرید سلاح به این کشورها بپردازیم انقدر غیرتمند هستند جوانان ما که از دل بحرانها تسلیحات درجه اولی در بیاورند اگر منتظر غربیها بودیم تا کنون 1000بار ما را خورده بودند شاید دنبال ته انباریها بودیم اما چنان انها ر ا پیراستیم که با جدیدهای دنیا تنه بزنند...کهن جامعه خویش پیراستن به از جامع عاریت خواستن
    • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
      6 9
      نه چین نه روسیه هیچ کدام سلاحی به ما نمی دن اصلا با این تحریم ها اگر بدن دهنشون سرویسه..مدتهاست فناوری می دیم فناوری می گیریم...
  • بی نام NZ ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    4 22
    ما هم صاعقه داریم
  • بی نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    10 20
    ننگ بر تروریسم و حامیاش
  • رضا ازرشت A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    22 3
    ماهم جنگنده ضاقارت اف5 رودوسکانه میکنیم بعدش اسمش روعوض میکنیم میگیم خیلی پیشرفته ست
  • بی نام A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    21 2
    زمانی پیشرفته ترین سلاحها اول از همه به ایران تعارف میشد از جمله تانک های چیفتن انگلیسی و جنگنده اف14 آمریکایی که حتی به اسراییل تحویل نشد.
  • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    14 3
    ما که پيشرفته ترين جنگنده دنيا رو داشتيم...شديم آخرش اين.. ترکيه رو نميدونم شايد..اين!!!!