سومین روز از مذاکرات هسته​ای ایران در ژنو در حالی به پایان خود نزدیک می​شود که هر ساعتش با چندین مذاکره همزمان و توامان همراه است.

به گزارش مهر، مذاکرات کاترین اشتون، جان کری و محمد جواد ظریف پس از چندین دور مذاکرات سنگین و فشرده به پایان رسید. بر اساس این گزارش از زمان حضور جان کری در ژنو به دعوت کاترین اشتون ، وزرای امور خارجه ایران و آمریکا و اشتون دو بار مذاکرات فشرده داشته اند.

عصر دیروز مذاکرات سه جانبه  از ساعت 18 :30 با یک توقف چند دقیقه ای تا حدود ساعت 23:45 دقیقه به وقت ژنو ادامه داشت و امروز نیز مذاکرات خود را از ساعت 13:30 دقیقه آغاز کردند که بعد از یک توقف بار دیگر از ساعت 18:30 ادامه یافت . ایسنا زمان نشست دوم را 20 دقیقه اعلام کرده است.

وزیران خارجه 3+3 تشکیل جلسه دادند

با پیوستن معاون وزیر خارجه چین به وزیران خارجه 5کشور ، اعضای گروه 3+3 از ساعتی قبل تشکیل جلسه داده اند. وزیران خارجه آمریکا،آلمان،روسیه،انگلیس،فرانسه و معاون وزیر خارجه روسیه در جلسه ای به ریاست کاترین اشتون در حال بررسی مذاکرات با ایران هستند.

دیدار سه جانبه ایران، چین و اروپا

قائم مقام وزیرامورخارجه چین، کاترین اشتون و محمد جواد ظریف در دیداری سه جانبه حضور یافتند.  دیدار سه جانبه اشتون، ظریف و جان کری ساعاتی پیش به پایان رسید و در حالی که همه گمانه زنی های خبری مبنی بر پایان یافتن مذاکرات بود کاترین اشتون این مذاکره سه جانبه را برگزار کرد.

جان کری نیز با همتای روس خود درباره مذاکرات با ایران دیدار کرده است. با این حال سخنگوی کاخ سفید نیز از ادامه مذاکرات با ایران در ساعات پیش رو خبر داده است.

همچنین گفته می شود نشست خبری ظریف و اشتون نیز برای ساعاتی به تعویق افتاده است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    6 1
    بنده خدا ظریف داره بیشتر از حقوقی که می گیره از خودش کار می کشه... انشالله جواب زحماتش رو هم خودش و هم ملت ایران خواهند دید.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    2 0
    من سر درد گرفتم! خدا رحم کنه به ظریف
  • بی نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    3 0
    واقعا مسخرست اینقدر شلوغ شده معلوم نیست کی به کیه و ما با کی طرفیم هر کسی هم یه اوردی میده فرانسه هم حالا واسه ما آدم شده به نظرم مذاکره و توافق مستقیم با آمریکا بهتر از همست