موافقان وزیر پیشنهادی ورزش: سجادی جلوی فساد در ورزش را می​گیرد

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان نخستین وزیری بود که در دفاع بر سجادی پشت تریبون مجلس رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: امروز بحث وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک وزارت خانه پایه ای که اکثریت جامعه ما را به خود اختصاص داده است مطرح است و باید مدیری که بتواند این بخش را اداره کند اهمیت به سزایی دارد. همانطور که مخالفین محترم از سر دلسوزی گفتند باید فردی در این جایگاه قرار بگیرد که قدرت داشته باشد. اگر در حوزه عملکرد ورزشی دارای بی ثباتی هستیم و ناکامی ها خاطر ما را رنجور کرده نشان از بی برنامگی دارد. اگر برای مدیریت  فردی توانمد انتخاب شود این دغدغه های رفع خواهد شد.

جلیلی افزود: دکتر سجادی با توان و تجربه ای که دارد این امکان را به ما می دهد که به رویکرد برنامه محوری در حوزه جوانان دست پیدا کنیم. اگر حس می کنیم باید تغییراتی در ساختار ایجاد کنیم نیاز به فردی داریم  که شناخت داشته باشد. سجادی هم در حوزه آموزش و پرورش و هم در حوزه ورزش این شناخت را دارد. امروز نیاز است وزیری انتخاب شود که شناخت حوزه ورزش استراتژی های آن و برنامه های عملیاتی آن را درک کرده باشد . آقای سجادی به عنوان کسی که برنامه ها و شناخت کافی  دارد، این توانایی را دارند. اگر امروز از فساد در لایه های ورزش نگرانیم نیاز به مدیری داریم که سناخت کافی از لایه های مختلف ورزش داشته باشد . افراد متخصصی مانند دکتر سجادی می تواند راهگشا باشد. در بحث سرمایه گذاری  نیاز به افرادی داریم که توانایی کار با حوزه جوانان و نوجوانان را در کارنامه خود داشته باشد. آقای سجادی در حوزه ورزش و جونانان و آموزش و پرورش گزینه مناسب است. پاسخ به نیاز حال و آینده ورزشکاران از دغدغه هایی است که بسیاری از نمایندگان را با خصوصیات منطقه و استان خود مشغول کرده است.

وی همچنین گفت: هدایت وزارت ورزش و جوانان نیاز به برنامه محوری دارد. برنامه ها کار کسانی است که  توانایی به کارگیری ظرفیت های مختلف را در اختیار داشته باشند. توانمندی آقای سجادی این کمک را خواهد کرد که در حوزه وزارت ورزش و جوانان موفق باشند. ما نیاز به فردی مفید و توانمد و با شناخت کافی از ظرفیت های ورزشی داریم که آقای سجادی این توانمندی و شناخت را دارند. اگر به توانمندی ، تجربه، سلامت و اخلاق اعتقاد داریم؛ وزارت نیاز به افرادی دارد اینچنین دارد.

این نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه توصیه هایی را خطاب به آقای سجادی عرض می کنم گفت: تعامل خود را با مجلس حفظ کنیدو مدیران سیاسی را به کار نگیرید. احترام به پیشکسوتان و جوانان خلاق را به کار بگذارید. منابع را به صورت متوازن به کار ببرید. اقتصاد ورزش را جدی دنبال و اصل 44 را اجرایی کنید. امیدوارم در انتها همکاران عزیز با رای اعتماد خود رای به تکمیل کابینه بدهند .  

عیسی امامی نماینده مردم گرگان و آق قلا نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: اگر از من بپرسید که از جوانان چه می خواهید من می گویم تحصیل، تحصیل و ورزش. ورزش از ابزارهای تربیتی است. برنامه ریزی کشور در حوزه ورزش قابل تقدیر است اما سهم سرانه  ورزش اندک است .

وی در ادامه در دلایل دفاع خود از سجادی گفت: ایشان از متخصصین ورزشی است و دارای دکترای مدیریت ورزشی از دانشگاه تهران است. با هیات های مختلف ورزشی کار کرده است. هم در آموزش و پرورش و هم در وزارت ورزش بوده است.

امامی ادامه داد: سجادی رئیس فدراسیون فوتبال  که یکی  از پرطرفدارترین ورزش هاست بوده است. با نقاط ضعف و قوت ورزشی آشناست. سیاسی کار نیست. فعالیت های علمی ایشان کاملا ورزشی است. سجادی 6 راهبرد را مطرح کرده است که بر اساس مبانی سند چشم انداز منشور تربیتی جوان  تدوین شده.

این نماینده مجلس همچینی گفت: جای تامل دارد که مخالفین می گویند ایشان برنامه ای برای جوانان ندارد.ایجاد شرایط پایدار برای گسترش  پایدار فضای ورزشی و تلاش برای روحیه کمالگرایی و آرمانگرایی جوانان از برنامه های راهبردی  ایشان است. سجادی برای هر راهبرد برنامه عملیاتی دارد. سجادی به ظرفیت جامعه جوانان توجه داشته است. ورزش را هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی توجه داشته است.

وی همچنین گفت: یکی برنامه های قابل دفاع توجه به اصل 44 و کاهش تصدی گری دولت است. انتظار داشتیم دولت از جامعه ورزشی وزیر را معرفی کند. امروز دولت به این خواسته توجه کرده. امیدواریم همکاران ارجمند با رای قاطع خود به این پیشنهاد دولت احترام بگذارند. 

 

 

219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • linda IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    1 0
    این عکس مربوط به نماینده گرگان هست!