کیهان در گزارش تیتر یک امروز خود نوشت:

علی‌رغم آنکه رسانه‌های بیرونی و داخلی از یک توافق بزرگ میان ایران و 5+1 خبر می‌دادند، مذاکرات 3 روزه و فشرده ژنو 5 بدون توافق به پایان رسید.

در این میان در فضای رسانه‌ای بر نقش «فرانسه» در به توافق نرسیدن مذاکرات ژنو مانور داده شده و این در حالی است که شواهد و قرائن به وضوح نشان می‌دهد یک تقسیم کار از سوی طرف غربی در روند مذاکرات صورت گرفته است و فرانسه نقش«پلیس بد» را بازی کرده است.

سؤال این است که علت اصلی در عدم توافق میان ایران و 5+1 در مذاکرات ژنو چیست؟ علت اصلی را باید در این نکته واکاوی کرد که ایران در مقابل 5+1 بر رعایت خطوط قرمز خود در مسایل هسته‌ای و حفظ حقوق مردم پافشاری نمود و در جریان مذاکرات فشرده بخصوص در قالب مذاکرات سه جانبه میان ظریف، اشتون و جان‌کری باج نداد.

باج‌خواهی حریف غربی از ایران در مذاکرات هسته‌ای در شرایطی است که پیش از این و در دور قبلی مذاکرات نیز کیهان با تکیه بر مستندات غیرقابل انکار پیش‌بینی کرده بود که طرف مقابل به دنبال گرفتن امتیازات نقد از ایران است و در ازای آن حتی وعده‌ نسیه هم نخواهد داد.

همچنین حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان با عنوان «بعد از10سال، نقطه سرخط !» نوشته است:

*باج‌خواهی آمریکا و متحدانش که با بهره‌گیری از ترفند «پلیس خوب، پلیس‌بد» طراحی شده و به پای میز مذاکرات ژنو منتقل شده بود، در برخورد با مخالفت تیم هسته‌ای کشورمان رنگ باخت و همانگونه که از قبل قابل پیش‌بینی بود و کیهان در چند نوبت بر آن تاکید ورزیده بود، مذاکرات ژنو را بی‌نتیجه و ناتمام باقی گذاشت که در این باره گفتنی‌های درس‌آموز و عبرت‌انگیزی هست.

*چرا تیم هسته‌ای کشورمان با سکوت درباره محتوای مذاکرات، فرصت میدان‌داری رسانه‌ای و مدیریت افکار عمومی را دو‌دستی و سخاوتمندانه به حریف تقدیم کرده است؟! آیا این پدیده، درس‌آموز و درخور پیشگیری نیست؟!

* با توجه به برخی از اخبار موثقی که به کیهان رسیده، خواسته‌های حریف در چند محور زیر جمع‌بندی شده و روی میز مذاکرات ژنو آمده بود؛- توقف غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم در فردو و نطنز- کاهش تعداد سانتریفیوژهای فعال تا مرز تقریبا پایلوت و آزمایشگاهی- عدم استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته IR-M2 که با سرعت و قدرت بیشتری قادر به غنی‌سازی اورانیوم هستند.- تعطیلی تأسیسات آب سنگین اراک و یا تغییر کاربری آن به گونه‌ای که خروجی آن «پلوتونیوم» نباشد.- پذیرش سقف انباشت اورانیوم غنی‌شده 20 درصدی و تبدیل ذخایر به سوخت - که غیرقابل بازگشت است - و یا رقیق کردن آن تا میزان 5درصد.- تعطیلی تأسیسات فردو.آمریکا و متحدانش در مقابل درخواست‌های یاد شده، پیشنهاد لغو تحریم‌های خودرو، طلا و فلزات گرانبها، پتروشیمی و آزادسازی بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران - در کشورهای چین و هند و کره‌جنوبی - را روی میز گذاشته بودند.

* این که تیم هسته‌ای کشورمان در مذاکرات ژنو با کدام بخش از پیشنهادهای 1+5 موافقت کرده و کدام بخش را نپذیرفته است، موضوع این یادداشت نیست و شاید در آینده به آن اشاره کنیم ولی آنچه دانستن آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران باشد و متاسفانه از سوی تیم محترم کشورمان ناگفته مانده است، این که؛ از 1+5 سوال شده بود، بر فرض پذیرش پیشنهادهای یاد شده چه تضمینی هست که ماجرای سال‌های 82 تا 84 تکرار نشود و بعد از پایان دوره موقت 6 ماهه، با همان پاسخ که در اجلاس لندن روبرو شده بودیم مواجه نشویم؟! از این روی، تیم هسته‌ای کشورمان در اقدامی هوشمندانه و قابل تقدیر گفته بود؛ 5+1 در صورت پذیرش بخشی از پیشنهادات باید از هم اکنون تضمین عینی و مکتوب بدهد که بعد از پایان دوره موقت، حق غنی‌سازی 5 درصدی کشورمان را با دو قید «در داخل خاک ایران» و «به صورت صنعتی و نه پایلوت و آزمایشگاهی» بپذیرد. ضمن آن که بخشی از درخواست‌های 5+1 نظیر توقف تاسیسات آب سنگین اراک نیز قابل پذیرش نیست.

* تیم هسته‌ای کشورمان با تعهد نسبت به خطوط قرمز هوشمندانه‌ای که برای آنها ترسیم شده بود به دشمن اجازه و فرصت نداده است در پوشش لبخندها و خوش و بش‌های مزورانه، پروژه فریب خود را عملیاتی کند و از این طریق، در مرحله اول، آمریکا و انگلیس و فرانسه و در مرحله دوم رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشته است... و در این باره باز هم گفتنی‌هایی هست.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 68
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهمن IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    21 5
    نیمی از عدم موفقیت تیم دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته ای بخاطر همین مقالات و شعارهای دوستان آقای شریعتمداری بود . حالا هم ول کن نیستند !
  • سالار A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    کی بالاخره این آقای کیهان، قراره اصلاح شه؟ نسبت روزنامه کیهان به بقیه روزنامه ها، مثل نسبت فرانسه به بقیه کشورهای 5+1 در مذاکرات ژنو هست. آقای کیهان، تو رو خدا بس کن دیگه، بیشتر از این، خودتو خراب نکن !
    • ساسان EU ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      21 4
      عزیزان بعضی ها فقط بعد از ظهور اصلاح می شوند.
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    26 5
    من که اعصاب خوندن خبرهای کیهان رو ندارم
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    12 3
    این مذاکراتم به نتیجه نمیرسه که بریم یه لباس برای خودمان بخریم
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    23 4
    پس فردا به نتیجه هم برسیم کیهان میگه من قضیه رو فیصله دادم
  • رهگذز A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    236 8
    روحانی: به وزیر من رای میدید.........نماینده ها رفتند گل بچینند....روحانی برای بار چندم به وزیر من رای میدید......نماینده ها زیر لفظی میخواند...........و این داستان ادامه دارد
  • آهای خبر انلاین IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    140 4
    خبر خوشت اومده ها ...کیهان و تیتر میکنی که مردم آره ه ه ه ه ه ه ه؟؟؟؟ناقلا
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    حتما آقای سردبیر هم تو مذاکرات بودن که خبراش موثقه
    • محسن CH ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      113 6
      و یک چیز دیگه همه می گن فرانسه کار رو خراب کرد و صدا و سیما اصرار داره که کار فرانسه نبوده.
    • حمید GB ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      چه مواضع این روزهای کیهان و اسرائیل شبیه است. کیهان نوشته از آنچه روی میز بوده مطلع است و فارس هم گزارش داده: نخست وزیر اسرائیل با رد اظهارات وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که ما از جزئیات طرح پیشنهادی ایران به گروه ۱+۵ آگاه هستیم و براساس آن ایران از برنامه هسته‌ای خود عقب نشینی نمی‌کند. چه وحدت رویه ای این دو دارند!
    • رک IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      چقدر نظر کیهان با وزیر امور خارجه فرانسه یکی هست...هر دو تنها کسایی بودند که با دید منفی گفتند مداکرات هیچ نتیجه ای نداشته!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      26 5
      توفق بزرگ ؟؟؟ کی هیمچین خبری منتشر کرده ؟ چرا نشر اکاذیب میکنید !؟!!
    • ۶۶۶ A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      کیهان دوستت داریم
    • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      35 0
      ایتده مشخص میکند راست گفته یا دروغ ، شما این حرف را یادتان نرود
    • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      22 3
      جناب محسن صدا و سیما تحلیلش دیشب عالی بود فرانسه نماینده آمریکاست بجز آلمان هیشکی دلش نمیخواد موضوع حل بشه
    • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      9 11
      جناب حمید الان خواجه حافظ شیرازی هم از مفاد جلسه هسته ای خبر داره , حالا شما شدی کاسه داغتر از آش . یک خبری را من میدونم و شما هم میدونید این چه ربطی به وحدت رویه من و شما داره شما لطف کنید همون منفی مثبتون رو بزنید برید جوک ننویسید
    • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      6 2
      سایت محترم خبر انلاین چرا مقاله را کامل منتشر نمیکی ند ایا به صورت کامل منتشر کردن مقاله ضرری به حالتان دارد و فکر میکنید الباقی پاراگراف های حذف شده میتواند شامل مطالبی باشد که اهداف سایتتان منافات دارد.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    32 5
    چقدر خوشحاله این کیهان که توافق نشد، کیهان جان زیاد خوشحال نباش شب دراز است و قلندر بیدار. 9 روز دیگه توافق میشه بعد قیافه تو دیدنی تر میشه
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    دمت گرم کیهان واقعیت رو گفتی
    • بی نام US ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      توهم با واقعیت خیلی فرق داره، البته افراد متوهم نمی تونن درک کنن
    • محمد EU ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      4 14
      توهم؟؟؟؟توهم رو اونايي دارن كه فكر ميكنن الان آمريكا مياد براشون فرش قرمز پهن ميكنه.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    11 4
    نمیشه اینقدر از این کیهان خبر نذاری عایا؟!
  • بی نام CA ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    15 4
    کیهان دست بردار !!!!!!!!!!!!! خسته مون کردی دیگه!!
  • rad A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    24 1
    پیشنهاد می کنم به جای آقای ظریف برای مذاکره بعدی آقای شریعتمداری رو بفرستند . . .
  • چوپان IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    یعنی از عدم توافق خوشحالی؟ فکر نکنم تو ایرانی باشی...
    • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      66 6
      منفعت عزيز من منفعت!!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    44 3
    مطالب کبهان ارزش خواندن ندارد.
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    80 5
    درست ميشه، نگران نباشين، همه چيز درست ميشه انشالا :)
  • ایران IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    28 12
    متاسفانه با وجود منفی بودن افکار آقای شریعتمداری سر دبیر کیهان من هم با ایشان موافق هستم/ امروز که کشور ما به یوم سیاست های غلط 8 ساله دولت قبلی به چاهی افتاده که فقط با طناب امریکا می تواند بیرون بیاید. و مردم بیچاره ایران فکر می کردنند تحریم ها کاغذ پاره ایی بیش نیست/ امروز یواش یواش از خواب 8 سال بیدار شده می بینید کاغذ پاره از هستی ساقطشان کرده آن رئیس جمهوری که هاله نور پشت خود می دید/ امروز در خانه نشسته و به ریش 75 میلیون می خندند و دست آوردهایش را می بیند امروز مملکت ایران باید باج بدهد تا بتواند پول نفت اش را نقد کند. امروز آقای شریعتنمداری باید مصاحبه ایی با آقای احمدی انجام بدهد که چرا؟؟؟ چرا اینگونه ایران را به ته چاه فرستادی
  • سهیل GB ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    به نظرم یکی از معدود مقالات واقع بینانه کیهان بود،
  • مهران . ت A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    21 2
    من نمی دونم چرا برخی ها به فرمایشات مقام معظم رهبری توجهی نمی کنند؟ یا خودشان را فراتر از همه چیز می دانند؟! آقای کیهان! شما رسالتتان را انجام دادید حال اجازه دهید مقداری هم تعقل و تدبیر کارش را به جاری احساسات و پیش بینی ها انجام دهد .
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    134 5
    من به نمایندگان مجلس پیشنهاد می دم که قانونی رو تصویب کنند که وزرات اطلاعات رو حذف کنند و به جای اون وزارت اطلاعات کیهان رو تاسیس بکنند و به جای وزیر اطلاعات وزیر اطلاعات کیهان رو انتخاب کنند.این مملکت برای افشای نامه سعید امامی سلام و تعطیل میکنند اما برای افشای مذاکرات هسته ای و ..... با کیهان کاری ندارند.همه هم فریاد عدالت رو سر می دهند و گلو پاره می کنند.
  • مینا A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    80 4
    الآن کیهان دقیقا چی گفت با تیم هستهای موافقت کرد یا مخالفت...روند کار تیم درست بود یا غلط...خودشم نفهمید که انتقاد کرد یا طرفداری....
    • علی ام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      3 16
      تو نفهمیدی!! البته انتظاریم نیست!! مطالبش اینقدر سطحی نیست که هر کسی بتونه بفهمه! اندکی تامل میخواد که نمیدونم دوستان دارند یا نه؟!
  • احسان IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    179 7
    نقش کیهان در داخل "همان" نقش فرانسه در خارج ، والسلام
  • سمیه A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    یک تقسیم کار از سوی طرف غربی در روند مذاکرات صورت گرفته است و فرانسه نقش«پلیس بد» را بازی کرده است. با این قسمت حرف کیهان موافقم
    • بی نام US ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      38 7
      من از تمام بشریت بخاطر مثبت اشتباهی که به این کامنت دادم معذرت می خوام .
  • عقیل A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    کیهان,فرانسه پیوندتان مبارک
    • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      56 6
      سرائیل رو یادت رفت بگی
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    8 30
    باید واقعیت رو پذیرفت حرفهای کیهان درسته ولی چون اسمش کیهانه مورد قبول برخی ها نیست
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    25 4
    چه جالب ناتانیاهو هم مطلع بوده، چه تصادفی
  • رضا US ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    7 7
    نکنه شریعتمداری همون ظریف باشه!چقد دقیق توضیح داده!
  • هوشنگ A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    25 5
    اینجوری که پیداست هم نتانیاهو از جزئیات طرح پیشنهادی با خبره هم شریعتمداری ، یکم عجیب نیست؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ساکت IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    7 7
    آیاپیشنهادی ازطرف3+3برای جبران خسارت توقف فعالیت صلح امیز هسته ای به ایران شده است؟آیاآنان حاضرند تمام هزینه دولاری بابت توقف غنی سازی به ملت ایران پرداخت کنند؟
    • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      10 4
      منافع غنی سازی چی بوده که حالا توقفش خسارت زا باشه؟میشه توضیح بدین ملت روشن بشن؟
  • احمد IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    74 2
    بنظرشماکیهان درایران نقش پلیس بدرابازی میکندیاپلیس خوب
    • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      9 28
      حالا تو چرا ذوق زده ای
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    32 4
    کیهان بیخیال خسته شدیم از اظهار نظرهای دور از واقعیت...ما به جناب ظریف اطمینان داریم
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    20 3
    اين چيزهايي كه روي ميز كيهان بودكه همان شب مذاكرات روي ميز گوينده اخبار بي بي سي بود!!!
  • بی نام DE ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    41 2
    دقيقاً امروز هم ناتانياهو گفته که از مذاکرات محرمانه اطلاع داره!!!واقعاً چه شباهتي!
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    19 5
    چرا نظرات کیهان اینقدر براتون مهمه؟!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    30 3
    جالبه از اونور هم اسرائیلیا همچین حرفایی میزنن که ما از جزئیات مذاکره مطلع هستیم و اینا !!!!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    10 45
    خیلی منطقی بود به حق شریعتمداری استاد قلم
    • ساسان EU ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      19 2
      لطفا در مورد منطق چند خطی بنویسید تا آگاه شویم !!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    41 5
    اگر کیهان بگه الان صلات ظهره من مسواکمو می‌زنم و می‌خوابم چون حتماً نصفه شبه
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    10 2
    خیلی ساده اندیشیه اگه فکر کنید در مسایل بین المللی فیلم بازی کردن اتفاق میافته!!برادر شریعتمداری! هر کشوری بنا بر مصالح خودش در دنیا ،تصمیم میگیره که در برابر موضوعات مختلف چه واکنشی نشون بده. این مخالفت حتما برای فرانسه منافعی داشته که انجام داده نه این خیال ساده انگارانه ی شما که فیلم بازی کردن پلیس خوب پلیس بد باشه.هیچ کشوری خودشو خراب نمیکنه صرفا به خاطر نقش بازی کردن!!به نظر خیلی فیلم نگاه میکنی برادر!!مثلا در ذهن ساده انگارانه ی شما انگلیس و امریکا مواضع یکسانی دارند در حالی که "منافع "این کشورها باعث مواضع یکسان میشه نه پیروی آنها از همدیگه. اگه به تاریخ نگاهی بیاندازید میبینید انگلیس و امریکا دشمنان خونی همدیگه بودن. جنگهای استقلال امریکا سندی بر این مدعاست.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    11 5
    اصولا از کیهان حالم به هم می خوره، ولی این حرفاش به نظرم تا حد زیادی درست بود. به طور جالب و ضمنی‌ای خود کیهان هم قبول کرده که ما هم باید تاحدی کوتاه بیایم و مثلا غنی‌سازی ۲۰ درصدی را متوقف کنیم.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      6 1
      غنی سازی 20 درصد برای این بود که 5 درصد مورد پذیرش باشه
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    8 2
    من که نخواندم چی نوشته آخه قبلا شنیدم... نتانیاهو و وزیر امور خارجه فرانسه! گفتن همینا رو
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    7 1
    به نظر من شريعتمداري اسراعيل و فرانسه رو خريده!
  • زنده باد دیپلماسی FI ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    7 1
    برای اضمحلال تفکرات کیهانی سال ها زمان نیاز است. همگی باید صبور باشیم.
  • مجتبی US ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    5 0
    تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
  • حسين A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    10 1
    اين وا‍ه تقسيم كارروديشب خبر بيست وسي هم گفت معلوم نيست صداوسيماازكيهان خوراك خبري ميگيره ياكيهان ازصداوسيما
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    8 2
    به ظاهر روزنامه کیهان و همفکرانشان به همان اندازه که اسراییل از به نتیجه رسیدن این مذاکرات خوشحال شده، خوشحال هستند. این آقایان به هیچ وجه به دل نگرانی های مردم در این خصوص توجهی ندارند و ادامه بقای خودشان را در ادامه این مشکلات می بینند، حتی اگر منجر به نابودی کشور تمام شود!!!!!!
  • بی نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    4 1
    اینقدر تو 8 سال قبل نسبت به مسئله هسته ای اشتباه کردیم تا کلی تحریممان کردند و حالا باید کلی امتیاز بدیم تا کمی از این همه تحریم کم کنند. لطفا هر چه سریعتر جلوی ضرر را بگیرید. امیدوارم مانند کشورهای کره، سنگاپور و ... بر روی اقتصاد و تولید سرمایه گذاری کنیم تا پیشرفته شویم و بتوانیم حق خودمان را بهتر بگیریم. مثل شاه عباس فعلا با بعضی از کشورها کوتاه بیاییم تا به وقتش حقمان را از حلقومشان بیرون آوریم. زنده باد ایران و ایرانی
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    امروز اگر کسی بتواند در یاری رساندن به تیم مذاکره کننده کاری بکند و انجام ندهد یا سعی در برهم زدن فضا به ضرر مذاکرات داشته باشد در خیانت او شکی نیست حتی اگر ایشان سردبیر کیهان باشد.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    الحق که امروز باید گفت کیهان همیشه درست میگه -محمد