ابتکار: حداقل 15 بخش باید همکاری کنند تا آلودگی هوا به استاندارد برسد

ابتکار گفت: دولت درباره کاهش آلودگی هوا مصوبه ای دارد که وظایف و تکالیف دستگاه های ذیربط را مشخص کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه برای کاهش آلودگی هوا روی مشارکت مردمی نیز تاکید شده است گفت: برای آگاهی بخشی و بکارگیری نقش و مشارکت مردم حداقل 15 بخش مختلف باید با هم همکاری کنند تا برنامه دقیق اجرا شود و آلودگی هوا به استاندارد برسد.
وی با اشاره به راه‏اندازی کارگروه های مقابله با آلودگی هوا در چند شهر بزرگ کشور افزود: در تعدادی از شهرها از جمله تهران، اصفهان، اراک، کرج و اهواز کارگروه هایی راه اندازی شده تا به طور دقیق برنامه های کاهش آلودگی هوا را با همکاری دستگاه های زیربط پیگیری کنند.
ابتکار درباره ضمانت اجرای مصوبات و تصمیمات این کارگروه ها گفت: قانون، استانداردها، ضوابط و مقررات ضمانت اجرای تصمیمات کارگروههای کاهش آلودگی هواست.


تشکیل صندوق برای مقابله با ریزگردها
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت برای مقابله با ریزگردها برنامه جدی دارد که به صورت جدا از بحث آلودگی هوا آن را پیگیری می‌کند.
ابتکار با بیان اینکه دولت برای مقابله با ریزگردها برنامه جدی دارد که به صورت جدا از بحث آلودگی هوا آن را پیگیری می کند گفت: آلودگی های ناشی از ریزگردها معضلی است که در سال های گذشته به مشکل آلاینده ها و آلودگی هوا اضافه شده و باید به طور جداگانه به آن رسیدگی کرد.
وی درباره رفع منشا و از بین رفتن منبع ریزگردها، افزود: علاوه بر فعالیت های داخل کشور اقداماتی نیز باید در عرصه بین الملل و از سوی سازمان های بین المللی و همچنین برخی کشورهای همسایه صورت پذیرد تا منبع ریزگردها از بین برود.
ابتکار گفت: بخشی از معضل ریزگردها به منابع طبیعی، مدیریت جلوگیری از بیابان زایی و مدیریت عرصه سرزمینی مربوط می شود و بخشی هم به دیگر کشورهای همجوار مانند عراق مربوط است که در این زمینه همکاری هایی شروع شده و سازمان های بین المللی مشارکت دارند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این زمینه صندوقی پیش‏بینی شده و امیدواریم اثرات مثبتی داشته باشد و بتوانیم کار را ادامه دهیم.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیتـ ا IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    1 1
    شما راهنمایی دبیرستانیا رو تعطیل کنین ما قول میدیم همکاری کنیم و نریم مدرسه:)))))
  • a-r US ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    1 0
    63 پله سقوط رتبه ایران درمحیط زیست ، ناسالمی هوای تهران ومرگ آدمها براثر بیماریهای ریه وقلب ، خیابانها وجویهای پر ازموش خشکی تالابها قطع شدن هزاران هکتاردرخت دردماوند نمکی شدن دریاچه ارومیه وهزاران مشکل دیگر نشان دهنده این است که محیط زیست سازمانی تشریفاتی نیست وباحرف ولبخند کاراز پیش نمیرود . بسیار ازاهداف ومسیولیتهای این سازمان عقب هستید .