سیدمحمد خاتمی برخی اخبار مطروحه درباره ارسال نامه‌ای به رهبری از سوی خودش را تکذیب کرد.

به گزارش بنیاد باران وی در دیدار  با شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در روزهای اخیرمطالبی را به من نسبت می‌دهند که در نامه‌ای به رهبری نوشته‌ام و بعد هم مطالبی را به رهبری نسبت می دهند که فلان موضع رادر قبال آن گرفته‌اند، نمی دانم به چه دلیلی و با چه جراتی هر دروغی را می‌گویند.آدم باید پناه ببرد به خدا از این دروغ و جعل و بدتر اینکه به نام نظام انجام شود.

وی تصریح کرد: اگر با این روش‌ها می‌خواهند کسانی که دلبسته به نظام و انقلاب هستند را از مسیرشان که مسیر انتقاد و اعتراض به روش‌های نادرست است بازداند، تجربه نشان داده که این کار غلطی است.

خاتمی ادامه داد: اگر نیروهای دلسوز را محدود کنند، کسانی میدان‌دار می‌شوند که هیچ چیز را قبول ندارند.خطرناک این است که جریانات افراطی بخواهند همه چیز را به نام اسلام تمام کنند و دل‌‌زدگی در جامعه ایجاد کنند و عکس العمل آن هم مطالبی باشد که دلسوزان اسلام و نظام نمی پذیرند.»

مخالت با شعارهای مرگ بر ...
رئیس‌جمهور سابق در بخشی از سخنان خود گفت: در سال‌های پیش وقتی شعار" مرگ بر ..." سر می‌دادند، گفتم این شعار را ندهید؛شعار ما شعار زندگی است و از جمله زنده باد مخالف من و این زنده باد به معنای این است که اگر این مخالفت نباشد حکومت چون قدرت و امکانات دارد امکان انحراف‌های بزرگی از سوی قدرت وجود دارد.

وی افزود: بدتر از شعار مرگ بر ... این است که هرکس که مخالفتی کرد ولو اینکه اصول را قبول داشته باشد او را برانداز بخوانند و با او برخورد کنند، این رفتار و رویه انحراف بزرگی است و باید اصلاح شود، شرط آن هم این است که در جامعه آزادی باشد؛همان چیزی که قانون اساسی ما هم گفته است.

نظام می‌خواهد از آیت‌الله منتظری تجلیل شود
خاتمی در ادامه به صدور پیام تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی رهبر انقلاب از ایشان تجلیل می‌کنند، معنایش این است که نظام می‌خواهد از ایشان تجلیل شود؛نظام می‌خواهد ایشان مورد احترام باشد.

وی سپس با ابراز تاسف از برخوردها و تحرکات صورت گرفته از سوی عده‌ای در جریان و بعد از مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری گفت: چه کسانی هستند که می‌آیند رفتارهایی انجام می‌دهند که حتی نشود یک مجلس ترحیم هم برای ایشان گرفته شود؟چه کسانی هستند آنهایی که این رفتارها را انجام می‌دهند؟با دروغ و تهمت به بهترین نیروهای انقلاب که هیچ کس باور نمی‌کند آنها نیروهای منحرف هستند،هر نسبتی می‌دهند و بدتر از این آن است که رواج دروغ تهمت به نام نظام باشد.

خاتمی افزود: در مورد خودم اگر بخواهم هر روز به این دروغ‌گویی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها ،عکس العمل نشان دهم (که نمی‌خواهم نشان دهم)؛باید همه کار خود را رها کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۲
    0 0
    کاش رییس بنیادباران بگویددرزمانیکه درشعریور85ویزای خاص از بوش گرفت یادرابان85 که به انگلیس رفت یا در ملاقاتی که باسوروس داشت صحبتهای دو طرفه اشان جه بود؟!!!!!