۰ نفر
۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۲

مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: به منظور ارتقای سلامت دانش آموزان سالانه 20 درصد مدارس استاندارد کشور به تجهیزات بدن سازی مناسب و استاندارد مجهز خواهند شد.

 خبرگزاری مهر نوشت:

منوچهر بهمنی در حاشیه برگزاری همایش دبیران ورزش استان قزوین مهمترین برنامه های تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش را تشریح کرد.  بهمنی اظهار کرد: به منظور توسعه فعالیتهای مختلف ورزشی و تامین سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و ارتقا پذیرش آموخته های تحصیلی با همکاری صمیمانه سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور سالانه 20 درصد مدارس کشور که استاندارد باشند به تجهیزات مدرن بدن سازی مجهز خواهند شد تا زمینه فعالیت دانش آموزان علاقمند در این رشته فراهم شود.

وی یادآورشد: برای مدارس استانداردی که فضای مناسب داشته باشند حداقل شش دستگاه (سه دستگاه ورزش بالا تنه و سه دستگاه پایین تنه) و مدارس کوچکتر حداقل چهار دستگاه بدن سازی ( دو دستگاه بالا تنه و دو دستگاه پائین تنه) خریداری و نصب خواهد شد. وی توسعه فضاهای ورزشی مدارس را ازفعالیتهای زیربنایی دانست و اضافه کرد: در طول پنج سال تلاش می کنیم تا تمامی مدارس استاندارد کشور به تجهیزات بدن سازی مجهز شوند که با پیش بینی تجهیز سالانه 20 درصد مدارس کشور این طرح در مدت پنج سال در تمامی مدارس استاندارد کشور اجرایی خواهد شد.

 مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، درگیر کردن مدارس در فعالیتهای ورزشی و گسترش رشته ها با گرایش ورزش دختران را از اولویتهای اداره کل تربیت بدنی ذکر کرد و گفت: رویکرد ما مدرسه محوری و تهیه و تدوین طرح ورزش دانش آموزی با چشم انداز کوتاه، میان و بلند مدت در همه بخشها و مقاطع تحصیلی است. مدیر کل تربیت بدنی سرانه فضای ورزشی مدارس کشور را نیز 32 سانتیمتر بیان کرد و گفت: این سرانه تا یکسال آینده باید به حداقل یک متر و تا پایان برنامه پنجم توسعه قرار است به 1.5 تا دومتر افزایش یابد.

 بهمنی گفت: متاسفانه هنوز هم زنگ ورزش را در برخی مدارس جدی نمی گیریم و گاهی اوقات دبیران ورزش، دانش آموزان را در ساعات ورزش به حال خود رها می کنند در حالیکه این ساعت بهترین فرصت برای آموزش نکات اخلاقی و پرورشی وحتی دینی در کنار فعالیتهای ورزشی است که به همین دلیل با تشکیل کمیته نظارت و ارزشیابی از این پس فعالیت دبیران ورزش در مدارس کنترل خواهد شد و ارتقا رتبه دبیران و معلمان ورزش با لحاظ آزمونهای جسمانی وعلمی و نحوه حضور در ساعات ورزش صورت خواهد گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =