رئیس سازمان بازنشتگی کشوری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوید با افزایش سن امید به زندگی ، سن بازنشستگان نیز افزایش یابد.

رئیس سازمان بازنشتگی کشوری گفت: براساس محاسبات بیمه ای در صندوق های بازنشستگی، باید متناسب با افزایش سن امید به زندگی به منظور تقویت صندوق های بیمه ای سن بازنشستگان نیز افزایش یابد.

به گزارش برنا، طوبایی در ادامه تصریح کرد: بخشی از پیشنهاد ما در قانون مدیریت خدمات کشوری نیز مطرح شده به این معنا که برای افراد متخصص دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر 35 سال خدمت پیش بینی شده است.

وی هم چنین در مورد بازنشستگی بیش از موعد و اینکه چرا سازمان بازنشستگی کشوری در صدور ا حکام تعلل می کند، تصریح کرد: در سال جاری برای بازنشستگان پیش از موعد 450 میلیارد تومان اعتبار در بودجه پیش بینی شده است که با این اعتبار حدود 50 هزار نفر می توانند از بازنشستگان پیش از موعد استفاده کنند.

وی به حدود دو هزار میلیارد تومان میزان مطالبات سازمان از دولت اشاره کرد و گفت:  از این 450 میلیارد تومان، 250 میلیارد تومان قرار است به صورت نقدی پرداخت شود و 200 میلیارد تومان نیز به صورت سهام خواهد بود.

طوبایی تاکید کرد: هر میزانی از این رقم که تخصیص و به حساب سازمان واریز شود ما بلافاصله شروع به صدور احکام می کنیم، در همین ارتباط هفته گذشته 5/137 میلیارد تومان به حساب سازمان واریز شد که ما در سازمان بلافاصله صدور احکام را شروع کردیم و ادامه خواهیم داد.

وی در مورد میزان کسری اعتبار سازمان تا پایان سال جاری گفت: که امیدواریم با همکاری معاونت رییس جمهوری در متمم بودجه گنجانده شده و حل شود.

وی در مورد پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی از طرف سازمان بازنشستگی کشوری گفت: براساس محاسبات بیمه ای در صندوق های بازنشستگی، باید متناسب با افزایش سن امید به زندگی به منظور تقویت صندوق های بیمه ای سن بازنشستگان نیز افزایش یابد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =