تسنیم نوشت:

یک سناتور جمهوری خواه آمریکا که به مواضع ضد ایرانی مشهور است ضمن ابراز تردید نسبت به موفقیت مذاکرات هسته ای ژنو، خواستار فرصت دادن چند ماهه به کاخ سفید برای پیشبرد مذاکرات با ایران شد.

جان مک کین سناتور جمهوری خواه ، در گفتگو با شبکه بی بی سی از درخواست دولت آمریکا برای عدم تشدید تحریم ها علیه ایران حمایت کرد. وی که به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و مرتبط بودن با محافل صهیونیستی مشهور است علی رغم  ابراز تردید نسبت به موفقیت مذاکرات هسته ای، تاکید کرد از فرصت دادن به کاخ سفید برای پیشبرد دیپلماسی حمایت می کند.

مک کین که از دوستان نزدیک جان کری، وزیر خارجه آمریکاست از درخواست کاخ سفید برای تعویق بررسی تحریم‌های جدید علیه ایران حمایت کرد.

دیگر سناتورها نیز خواسته‌اند تا از فرصت ایجاد شده برای حل و فصل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران استفاده شود و در چنین شرایطی تحریم های جدید وضع نشود.

رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در همین رابطه گفت:« من از اصرار برخی همکارانم برای به بن بست کشاندن مذاکرات 1+5 با ایران متعجب هستم. من به حمایت از این گفتگوها ادامه می​دهم و تا زمانی که در حال پیشرفت در این مسیر هستیم با هرگونه تحریم جدیدی مخالفت خواهم کرد.»

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    2 1
    آمریکایی ها خودشون هم نمیفهمند چی کار کنند یه عده میگن تحریمهارو بیشتر کنیم و یه عده میگن کمتر. تکلیف ما رو روشن کنید.
    • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
      1 0
      اتفاقا اگه یه کشور باشه که دولتمردهاش خودشون میدونن دارن چیکار میکنن همین امریکاست! کسانی که به منافع خود امریکا فکر میکنن، آدمهای ملی هستن، از کم شدن تحریمها علیه ایران جهت ادامه مذاکره و اگر خدا بخواد عادی شدن روابط استقبال میکنند. هم اوبامای دموکرات و هم مک کین جمهوری خواه از این دسته هستن. اما کسانی هم هستن که با قدرتهای خارجی مثل اسرائیل و عربستان لابی میکنن و منافع اونها در نظر میگیرن. از اینها هم از هر دو حزب هست. نمونه اش میشل باخمن جمهوری خواه (از دموکراتها هم هستن) ... منافع ایران و امریکا در برقراری رابطه است، منافع اسرائیل و اقتدارگرایان ایران هم در قطع رابطه. اونا هم میدونن دارن چیکار میکنن.
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    5 0
    این خیلی عجیبه!خواب نما شده احتمالا"!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    24 3
    علاج واقعه قبل از وقوع بايد كرد... سياستهاي چند ماه گذشته ما قابل قبول بوده اما كار انقدر گره خورده كه بعيد ميدونم تمام تحريمها لغو بشه نهايت بشه جلوي تحريم كامل نفت ايران كه در كنگره آمريكا هم تصويب شده و منتظر راي سناي آمريكاست رو گرفت... به هر حال كشورهاي عربي و اسرائيل هم خرج زيادي براي ناكام ماندن توافقات خواهند كرد و غرب هم كه خوراكش گرفتن امتياز از همينهاست
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    2 0
    عجبا!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    2 0
    مک کین چه رمانتیک شده تازگیا! از مردم مصر حمایت میکنه، علیه کودتا موضع میگیره، علیه تحریمای جدید علیه ایران... بابا مک کین تو هم بلد بودی از این کارا!!
  • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    2 0
    قابل توجه افراطیون این طرف
  • amir GB ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    2 0
    اين نشان ميده كه تمام احزاب و دولت امريكا برعكس فرانسويها خائن به دنباله راه حل منطقى هستند ....