مبنای همه گرفتاری‌های علمی-فناوری در "سیستم آموزشی کشور " است؟

رییس اداره کل موزه‌ها گفت: «راه ایجاد موزه‌های علوم و فناوری در ایران سخت است. تمرین برای ایجاد موزه‌های علوم و فناوری در ایران صورت نگرفته و تمامی روش‌ها سنتی بوده است.»

ایسنا نوشت:

رییس اداره کل موزه‌ها، راه ایجاد موزه‌های علوم و فناوری در ایران را سخت توصیف کرد و گفت: تمرین برای ایجاد موزه‌های علوم و فناوری در ایران صورت نگرفته و تمامی روش‌ها سنتی بوده است.

دکتر کارگر روز یکشنبه در سومین همایش موزه‌ی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران که در موزه‌ی ایران باستان در حال برگزاری است با بیان این که مبنای همه‌ گرفتاری‌ها از نظر مسائل آموزشی و علم و فناوری در سیستم آموزشی کشور است، گفت: در تمامی مقاطع تحصیلی اعم از دبستان، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه، انتظار داریم آنچه در ذهن دانش‌آموخته می‌ریزیم، عینا به استاد برگردانده شود؛ در واقع ظرفیت‌سازی ذهنی نمی‌کنیم و تا زمانی که این اقدام صورت نگیرد،هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت.

وی افزود: در این باره موزه‌ها یک پاسخ جدی برای مشکل ذکر شده هستند چرا که می‌توانند ذهن را به نوآوری، خلاقیت و پویش وادار کنند و زمینه مشاهده و کشف را برای مخاطب به وجود آورند.

رییس اداره کل موزه‌ها تاکید کرد: برای ورود به بحث موزه‌های علوم و فناوری در ایران باید روش‌های نوین را جایگزین روش‌های سنتی کنیم.

کارگر معتقد است زمانی که یک موزه بتواند مراحل کشف و اختراع یک پروژه را بازسازی کند، خیلی از مراحل پیچیده برای مخاطب آسان می‌شود و نوعی اعتماد به نفس در مخاطب به وجود می‌آید.

رییس اداره کل موزه‌ها خاطرنشان کرد: در واقع موزه‌های علوم و فناوری ذهن را به چالش می‌کشد و زمینه مشاهده و کشف را به وجود می‌آورد و هنر موزه‌های فناوری در همین امر مهم است.

5353

کد خبر 323032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م م A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    13 0
    این حرف ها را زیاد شنیدیم. تا وقتی همه به دنبال دست گرفتن تابلوی افتخارات برای خود هستند و خودنمایی، تا زمانی که مدرسه ها به دنبال گذاشتن کلاس خصوصی و کنکور و سرکیسه کردن مردم هستند و هیچ راهی بجز ورود به دانشگاه وجود نداره، تا وقتی که دانشگاه ها به دنبال افزایش تعداد مقالات هستند برای عرض اندام هیچ معلم و استادی برای فکر کردن به رفع گرفتاری علمی و فناوری فرصت نداره.
  • بی نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    8 0
    با اموزش و پرورشي كه پول معلمهاش رو نداريد بديد چطور ميخواهيد توي كله بچه هاش معلومات بريزيد؟ يكم در كيسه ... رو شل كنيد همه چي درست ميشه
  • بی نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    5 1
    حوصله نکردم خبر رو بخونم فقط بگم نبود انگیزه مانع اصلی در مقابل پیشرفت علمیه. قدرتی که جوانان ایران دارند هیچ کشوری نداره اما تا انگیزه کاری و مالی برای جوونا فراهم نشه اون پیشرفتی که مد نظر ماست هیچوقت رخ نمیده. من جوون وقتی رو یک چیزی ماهها وقت بزارم ولی انگیزه ی مالی یا کاری روش نداشته باشم مسما نمیتونم ادامه بدم
  • رضا ازرشت A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    6 0
    دیگه برای همه معلومه چقدرساختارآموزشی ایران ناکارآمده وبیشترعمرآدم روتلف میکنه متاسفانه دانشگاه هافقط وفقط دنبال دانشجو بیشترگرفتن هستندبدون اینکه بفکرکیفیت آموزش وآینده شغلیشون باشن دانشگاه شده فروشگاه زنجیره ایی شده کارخانه مدرک های بیخودسازی دانشگاه هاباواقعیات جامعه فاصله زیادی دارند
  • کاربر IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    4 0
    حوصله نداشتم خبر رو بخونم ول در کل بیچاره دانش آموزومعلم بااین اوضاع خراب
  • سعید CH ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    3 0
    موسیقی و فلسفه کجای آموزش و پرورش ماست؟