یافته‌های پژوهشی نشان می‌دهد: زندگی کردن در محله‌های پرخشونت می‌تواند چنان استرسی را در افراد ساکن به وجود بیاورد که بنیان ژن‌های این افراد نیز تغییر پیدا کند.

ایسنا نوشت:

یافته‌های پژوهشی نشان می‌دهد: زندگی کردن در محله‌های پرخشونت می‌تواند چنان استرسی را در افراد ساکن به وجود بیاورد که بنیان ژن‌های این افراد نیز تغییر پیدا کند.

طی این پژوهش محققان دانشگاه تولین آمریکا گروهی از کودکان چهار تا 15 ساله را که 50 درصدشان در محیط و شرایط سخت خشونت آمیز زندگی می‌کردند، مورد بررسی قرار دادند.

در راستای این تحقیق نمونه‌های بزاق و طول تلومر این کودکان نیز مورد مطالعه قرار گرفت. طول تلومر نشانگر مولکولی روند پیری و همچنین نشانگر بالقوه‌ای برای درک مواجهه با استرس است.

طول تلومر در کودکانی که خشونت بیشتری را تجربه کرده بودند یا در محله‌های نامناسب اجتماعی زندگی کردند، کوتاه‌تر از سایر کودکانی که در محیط‌های آرام‌تر زندگی می‌کردند گزارش شد.

اکنون محققان با استفاده از رویکرد "فرارشته‌ای" در حال کشف تاثیر زیستی و رفتاری استرس بر سلامت بدن و به ویژه در برهه‌های بحرانی جنینی، نوزادی، کودکی و نوجوانی که بیشترین تاثیر را از عوامل استرس می‌گیرند، هستند.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اورملی. A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    39 1
    زندگب تو بعضی محله ها ادم رو خود به خود دچار عشق لاتی میکنه.
  • محمد IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    15 0
    با سلام پس زندگي در كشورهاي پر خطر و تنش چه به روز افراد مي آورد حالا مشخص ميشود چرا افراد در كشورهاي مختلف رفتار متفاوت دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    5 0
    الهی تلومر هر چی آدم مردم آزار است، همراه با شرشان، در جا از بیخ و بن کنده شود تا بقیه قربانی خشونت آن ها نشوند.