ایسنا نوشت:

منابع مصری اعلام کردند: مسئول رسیدگی به پرونده اخوان‌المسلمین در وزارت کشور مصر به دست افراد مسلح ناشناس ترور شد.

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر گزارش داد: محمد مبروک، مسئول رسیدگی به پرونده اخوان‌المسلمین در اداره امنیت ملی وزارت کشور مصر یک‌شنبه شب زمانی که در حال خروج از خانه‌اش در شهرک "نصر" قاهره بود هدف حمله افراد مسلح قرار گرفته و ترور شد.

یک منبع امنیتی در مصر نیز گفت: افراد ناشناس در حالی که سوار بر خودرویی سفید رنگ بودند، هفت گلوله به سمت محمد مبروک شلیک کردند.

به گفته این منبع مبروک بلافاصله پس از این حمله و در اثر شدت جراحت وارده جان باخت.

در همین راستا، سایت اینترنتی بوابه الاهرام به نقل از یک منبع امنیتی در مصر گزارش داد که سه تن در ترور مبروک دست داشتند.

به گفته منبع مذکور، مبروک در انجام تحقیقات در خصوص ترور نافرجام محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر در سپتامبر گذشته همکاری می‌کرد.

همچنین یک منبع مصری که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تصریح کرد: مبروک در انجام تحقیقات در خصوص پرونده فرار محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر و دیگر رهبران اخوان‌المسلمین از زندان "وادی النطرون" در شمال غرب قاهره مشارکت داشت.

گفته می‌شود محمد مرسی و دیگر رهبران اخوان‌المسلمین در پنجمین روز انقلاب 25 ژانویه علیه نظام حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر از زندان گریختند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    3 0
    مسلمانان اگه به اسلام اصيل توجه داشته باشند نه تنها بيشترين تروريست ها را نخواهند داشت بلكه از آن فاصله ميگيرند، مثال ساده اش قضيه ترور ابن زياد توسط هاني ابن عروه بود كه با وجود فرصت از آن كار صرف نظر كرد، اما جالبه كه حتي بعضي به ظاهر بزرگان كنوني اسلام (در اقصي نقاط جهان اسلام)‌ بر طبل ترور و جنگ مي كوبند
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    3 0
    بیچاره مصر . امیدوارم هر جور شده از دست تروریست ها نجات پیدا کنه و دوباره به مسیر رشد و شکوفایی برگرده. مصر در کنار سوریه و لبنان از بهترین و قابل احترام ترین کشورهای عرب بودند و مصر جایگاهش هرگز این نیست که بازیچه دست تروریست ها بمونه. کشورهایی مثل مصر و سوریه باید جهان عرب رو به جلو ببرند نه جهان عرب اونا رو به عقب !!
  • بی نام IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    2 0
    حالا شما از کجا میدانید که ترور کننده این آقای قاضی یا دادستان، حتما مسلمان یا اسلامگراست؟ آیا نمیتواند از کودتاچیان و ارتشی های مصر باشد که میخواهند فضا را برای سرکوب بیشتر امنیتی نگه دارند؟ آیا نمیتواند کار عوامل اطلاعات اسرائیل باشد؟ متاسفانه کار اغلب مردم شده با دو خط خبر همه چیز را فهمیدن! مصر الان زیر سلطه ارتشی هاست که در حال حاضر فقط اسلامگرایان اخوانی را رقیب خود میدانند. آنها لیبرالها، چپها و سلفی ها را حامی خود دارند اما تنها گروهی که جلوی زورگویی ارتش به شکل مسالمت آمیزی ایستاده اخوان المسلمین است. ترور این قاضی هیچ امتیازی برای اخوان ندارد، آنها هم عاقلتر از این حرفها هستند که این کار را بکنند. اما بهانه برای سرکوب بیشتر را به ارتش میدهد.