شرق نوشت:

پدر و مادر دو جوان ایرانی که در جنایتی هولناک در نیویورک کشته شدند در گفت‌وگویی جزییات بیشتری از این کشتار را شرح دادند. آرش و سروش فرازمند دو ایرانی ساکن نیویورک و از اعضای گروه موسیقی سگ‌های زرد بودند. این دو به همراه یکی دیگر از اعضای گروه به نام علی اسکندریان توسط جوان ایرانی دیگری به نام علی‌اکبر رفیعی که از اعضای اخراجی گروه موسیقی بود با شلیک گلوله به قتل رسیدند و علی‌اکبر سپس به زندگی خودش پایان داد. گفت‌وگو با فرزانه شبانی و مجید فرازمند (روزنامه‌نویس و والدین دو مقتول) را در پی می‌‌خوانید:

آرش و سروش برای شما ماجرای جداشدن علی‌اکبر از گروه‌شان را تعریف کرده بودند؟
وقتی آرش به گروه سگ‌های زرد پیوست، علی‌اکبر و یک‌نفر دیگر به نام پویا در گروه فری‌کِیز ماند. علی‌اکبر از نظر اخلاقی با آنها جور نبود. مثلا پول اجاره‌خانه را نمی‌داد و خیلی اذیتشان می‌کرد. بچه‌ها هم از گروه بیرونش کرده بودند. علی‌اکبر حدود یک‌سال بود از آنها جدا شده بود و هیچ ارتباطی با هم نداشتند.

علی‌اکبر چه ‌سازی می‌زد؟
گیتار. البته خیلی وارد نبود و بچه‌ها خیلی کمکش می‌کردند. او را با خودشان به هند بردند و نزدیک یک‌سال آنجا بودند.

علی‌اکبر مواد مصرف می‌کرد؟
نمی‌دانم. ولی یادم است که از خیلی وقت پیش افسردگی داشت. چون خانواده‌اش با موسیقی مخالف بودند از طرف خانواده طرد شده بود و پدرش اصلا از او حمایت نمی‌کرد. البته مادرش کمک کرد تا کار موسیقی را ادامه دهد و از ایران برود. پس‌انداز خودش را برایش می‌فرستاد. ما هم بعضی اوقات برایش پول می‌فرستادیم. همیشه سفارشش را به آرش و سروش می‌کردیم. آرش و سروش می‌گفتند: او خیلی با ما فرق دارد. ثبات اخلاقی ندارد.

علی‌اکبر خودکشی کرده و به‌نظر می‌رسد پرونده به پایان رسیده باشد.
یک‌نفر تنها نمی‌توانست این کار را بکند. سیاوش کرم‌پور که تیر خورده و الان در بیمارستان است، اسم چند خارجی را آورده است. اسلحه علی‌اکبر هم مسلسل کالیبر 308 بوده که اسلحه نیمه‌نظامی است و پلیس آنجا هم گفته این اسلحه خیلی گران است و مجوز خرید و فروش ندارد. علی‌اکبر پول خرید چنین سلاحی را نداشت. وقتی هم در گروه آرش و سروش بود نمی‌توانست اجاره‌خانه بدهد و... به همین دلیل از گروه اخراج شده بود. موقع تیراندازی یکی دیگر از اعضای گروه به نام پویا در کمد قایم شده بود و جان سالم به در برد. در صورتی‌که علی‌اکبر بیشترین مشکل را با پویا داشت. شنیدیم آرش وقتی صدای تیر را شنید به طبقه بالا رفت و بعد گلوله خورد.

به آرش و سروش در ایران مجوز کنسرت ندادند که رفتند؟
آنها در ایران چند کنسرت برگزار کردند اما برای آلبوم دنبال مجوز نرفتند. بعد از مدتی اجازه برگزاری کنسرت هم به آنها ندادند چون انگلیسی می‌خواندند. تا اینکه تصمیم گرفتند در فستیوال «اس‌ایکس‌دابلیو » که در ماه بهمن برگزار می‌شد شرکت کنند. آرش و سروش تمرین کردند و آلبومشان را برای آنجا فرستادند و قبول شدند تا در مسابقه شرکت کنند. سروش به آمریکا رفت و در فستیوال شرکت کرد و همین باعث شد آنجا ماندگار شود و با دوستانش گروه سگ‌های زرد را راه انداختند.

چرا آرش با سروش نرفت؟
چون علی‌اکبر کارش درست نشده و پاسپورت نگرفته بود، آرش و علی‌اکبر و پویا ماندند و بعد از مدتی به هند رفتند و آنجا شروع به تمرین کردند، کسی به نام آریا هم همراهشان بود. این چهارنفر با هم یک‌سال هند بودند تا اینکه توانستند برای سال بعد آهنگ‌هایشان را دوباره برای فستیوال بفرستند. باز هم قبول شدند و به صورت قانونی به آمریکا رفتند.

آن زمان هنوز گروهشان فری‌کیز بود؟
بله، تا زمانی که به آمریکا رفتند. بعد میان‌شان اختلاف به‌وجود آمد. آرش می‌گفت علی‌اکبر و پویا تمرین‌ها را جدی نمی‌گیرند و دل به کار نمی‌دهند و می‌خواهم از آنها جدا شوم. قرار بود با یک گروه دیگر کار کند. دوسال بود که آرش در گروه سگ‌های زرد بود.

سروش گروه سگ‌های زرد را شکل داده بود؟
در اصل بله اما مشوق همه اینها آرش بود. آرش همه را جمع کرده بود. قبلا عضو گروه هایپر نوا بودند. وقتی هایپر نوا از ایران رفت، آرش و سروش به‌خاطر سربازی نتوانستند بروند. دانشجو هم بودند. بعد برای معافیت اقدام کردند و همین‌طور تمرین می‌کردند. فیلم چه کسی از گربه‌های ایرانی خبر دارد همان زمان را نشان می‌دهد که آنها با چه سختی روی پشت‌بام تمرین می‌کردند تا اینکه برای فستیوال آماده شوند. سروش صبح زود بیدار می‌شد و قبل از اینکه به دانشگاه برود تمرین موسیقی می‌کرد. موسیقی خیلی برایش جدی بود. آرش هم همین‌طور. از بچگی تنها هدفشان موسیقی بود. آرش وقتی خیلی کوچک بود سطل ماست جلویش می‌گذاشت و با چوب مثلا درام می‌زد. البته از همان موقع کم‌کم برایشان معلم گرفتیم. آرش با ساز ایرانی موسیقی را شروع کرد. تار می‌زد و بعد سنتور و بعد گیتار کلاسیک و بعد به درام رسید. سروش هم مدتی ضرب می‌زد و بعد کلاس کیبورد رفت و بعد دو نفری با هم معلم سنتور داشتند. بعد از آن به سمت گیتار کلاسیک رفتند و بعد از ان گیتارالکتریک کار کردند. همین اواخر قرار بود با یک کمپانی خیلی معتبر به نام (ای میوزیک) کار کنند و تا پای قرارداد هم رسیده بودند.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاف A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    38 2
    چقد سخته دو تا پسرتو از دست بدی..خدا بهشون صبر بده:( با هزار امیدو آرزو:(
  • محمد A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    9 3
    پدر علی اکبر اساساً با موسیقی مخالف نبود بلکه با خارج رفتن او مخالف بود و اعتقاد داشت مثل بقیه گروهها هم می تونید توی ایران کار کنید...
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    14 2
    افسوس و صد حیف.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    3 31
    مامانه ظاهرا عینه خیالشم نیس
  • مهدی A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    2 13
    مردن با عزت به این میگن
    • بینام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      1 0
      اسماشون آرش و سروش و علی بوده. عزت هنوز زنده س.
  • ارشاد IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    2 3
    بهتر بود واضح تر می گفتید کار کار پویا بوده که زنده مانده
  • مهشید A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    20 2
    خداوند بیامرزتشون و به پدر و مادر محترمشون صبر عطا کنه انشاالاه
  • محمد A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    9 50
    واقعا کشته شدن گروه سگهای زرد !!!!!!!! اینقدر اهمیت داره که تو سایتها اینقدر مانور داده بشه ؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    18 2
    خدا به پدر و مادرشون صبر بده...خیلی سخته آدم عزیزترین کسانش را به این شکل و با هم از دست بده...
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    9 2
    خدا به خانواده اش صبر بدهد سخت است بچه را به این سن برسانی و خیال کنی که دارد در راه پیشرفت گام برمی دارد ولی ... افسوس که استعدادهای ایرانی دزدیده می شود یا بهتر بگم خریده می شود و ما خودمان کاری برای آن نمی کنیم
  • بی نام EU ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    20 2
    چه سرنوشت تلخي داشتند. خدا رحمتشون كنه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    14 1
    خدا صبر بهشون بده
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    خدا به پدرو مادرشون صبر بده. خیلی خیلی سخته.
    • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      49 9
      آخه منفي چرا؟ اعطاء صبر به خانواده از جانب خدا " منفي " داره؟ شما ديگه كي هستيد؟ خدا شما رو به راه راست هدايت كنه.
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    10 24
    خدا بیامرزدشون.اسم قحطی بود؟"سگ‌های زرد" هم شد اسم گروه؟!!
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    5 47
    آخر و عاقبت جیگولبازی بهتر از این نمیشه
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    14 1
    تسلیت می گم . خدا بهشون صبر بده . به نظر می رسه تو این عکس تنها بچه ها شون بودند . چرا دسته گل های مردم ، بجه های ایران اینجا نتونند فعالیت کنند که برای رسیدن به آرزوشون ترک وطن کنند؟ چرا باید بچه های موسیقی ، هنر مجبور به ترک وطن بشن ... به خدا درد داره دیدن و شنیدن این خبرها .... خبر مثل همیشه ! سانسور نکن ......
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    15 1
    از دست دادن 2فرزند همزمان...وحشتناکه خدا بهشون صبر بده و خدا از اون نامردی که این مصیبت رو به سر این خانواده آورد نگذره.
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    11 1
    روحشون شاد. چرا جوانان مستعد کشور باید مهاجرت کنند؟
  • بی نام NZ ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    15 1
    خیلی غم انگیز بود ، معلومه با استعداد بودن
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    تو همون فیلم یکی از والدین برق پشت بام را قطع کرد.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      86 7
      فیلم ندیدی شما فیلم راشخم زدی. الان رفتم چک کردم. خدا رحمت کنه و به پدر مادرشون صبر بده. اما خیلی تلخ با یه جمله خبری منظورت را رسوندی شما. بله متاسفانه بعد از مرگ عزیزانمون همه چیز بر عکس میشه
    • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      85 10
      چی می‌گین بابا، فیلم مستند که نبود!
    • م A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      9 1
      خدا خفت نکنه ..... اما کوری نجم که گفت تو مصاحبه تلویزیونی علی اکبر اصلا عضو گروه یلو داگز نبوده هیچ وقت بعد خود پدر و مادر آرش و سروش میگن بودههه الان مساله خیلی پیچیده شدکه ....کلا قضیه بو دارههه من مطئن بودم اونطوری که کوری نجم گفت نیست ....بالاخره انقدر اون لحظه علی اکبر همه جارو سیاه دیده که تنفری که ازونا داشته باعث شه از خودش بیشتر متنفر باشه و خودشم بکشه ...واقعا شما بگین بخاطر افسردگی اینطوری بوده اما من افسرده خیلی حادم دیده باالاخره یه نقطه اییی رسیده که همه جا همه جا سیاه شده حتی این تنفر انقدر زیاد بوده که از زمانی که شروع کرده اسحه رو تهیه کنه تا تهیه کرده و رفته مطمئنن هزاربار فکر کرده اما پشیمون نشده ..خدا نکنه کسی این سیاه دینوتجربه کنه .
    • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      4 0
      بله فیلمنامه داشت ولی تو بستر مستند. طرف با کلی اومده یه فیلم واقعی ساخته شما دل خوش نشستی با تخمه اخرشم حتما گفتی اینا همش فیلم. نه واقعا انتظار داشتی فیلم واست زیر نویس کنه اینجا راسته اینجا دروغه
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    9 2
    ماشالا فیلم اکران نشده همه هم دیدن. این ارشادم تعطیله والا اگه میذاشت اکران بشه اینقدر نمی دیدن
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    3 0
    اگه مستندم نبوده بر اساس واقعیت بوده. یعنی فک میکنی کارگردان رفته به اونا گفته برف را قطع میکنم شمام بگین بابام قطع کرد اونام گفتن چشم؟
  • الناز ش A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    5 1
    من بالاخره نفهمیدم نوشته علی اکبر تو فری کیز مونده بعد نوشته بچه ها از گروه بیرونش کردن ؟؟؟؟بالاخره ما نفهمیدیم پدر و مادر میگه اینا از این ایران با علی اکبر دوست بودند بعد کوری نجم میگه این اصلا تو گروه آرش سروش نبوده و تو نیویورک با علی اکبر آشنا شدن ؟؟؟؟بالاخره کی راست میگه ؟؟؟مسلما پدر و مادر ...و من مطمئنم قضیه خیلی پیچیده تر ازین حرفها بوده که کوری دروغ گفت و از مردمم خواهش کرد که بقیه اعضای گروه که سیاوش و پویا باشن میخوان دنبال دلیلش نباشین چرااا چون سیاوش و پویا همه چیزو خودشون میدونن !!چهارتا خانواده داغدار شدن چرا آخه ؟؟راستی جنازهاشون به ایران رسیده و امروزم از در خونشون تو سعادت آباد تشییع جنازه بود واقعا نمیتونم بگم جقدر متاثر شدممممم
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    1 1
    تو خودتو بزار جا اینا یعنی جلو دوربین الکی یه چیز گفتن؟ بعد فیلم اکران میشد به بابا شون چی میگفتن؟ میگفتن الکی گفتیم که فیلم بفروشه؟ یایا اینا بازیگر نبودن که بخوان نقش بازی کنند. اگه صحنه هم ساختگی بوده حتما سابقه داشته
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    6 1
    خدا رحمتشون کنه
  • A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    3 19
    چه مصیبتی بر ملت ایران ورارد شده!!
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    15 1
    ایرانیها ظرفیت حمل اسلحه رو ندارند.عصبانی بشوند ازش استفاده می کنند.
  • محمّد IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    9 1
    چه‌قدر دلم برای پدر و مادرهاشون می‌سوزه!
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    1 0
    اگه دقیق فیلم رو دیده باشین به خاطر آزار و اذیت همسایه ها زمان گذاشته بودند
  • ابراهیم IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    4 0
    فیس بوک جتاب رفیعی که قاتل معرفی شده در لیست دوستانم بود، متاسفانه چند روز پیش از این جنایت، ایشون عکس اسلجه ای بر روی صفحه خود قرارداده بود و مشخص بود از قبل تصمیم به این کار داشت، تو همین صفحه هم خواهران رفیعی مدعی شده اند که ایشون قبلا تهدید شده بود که کاری رو که ازش میخوان رو انجام نده سرنوشت بدی خواهد داشت! حالا خدا داند ...
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    21 5
    همینایی که الان دارن میگن "خدا بیامرزدشون" ، "این بچه ها استعداد بودند" و ... اگر این بچه ها رو با این مدل مو و لباس تو خیابونای خودمون می دیدند مسخرشون می کردند و میگفتن اینا هیچگونه استعدادی ندارند. دیگه هموطنای خودمو خوب میشناسم دیگه. حالا که اینا فوت کردند همه پیام تسلیت می فرستند و همدردی می کنند ولی تا وقتی زنده بودند دریغ از یه جمله تحسین برانگیز که نثار خودشون و گروهشون کنید!
  • بی نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    2 3
    حالا كه مردن همه طرفدار شدن و موزيكشونو دارنو كوش مي دن. هر جا مي ريم مي شنويم اخي من دوستشون داشتمو همه موزيكاشونو دارم. خوبه قبل اين اتفاق كسي اونارو نمي شناخت. حالا كه جلب توجه كنن مي شنويم كه ارهههه منم مي شناختمشون. ولمون كنيدا. كلا ١٠٠ نفر موزيكشونو مي شناختن الان همه جوونا الكي جو مي دن كه منم اره.