۰ نفر
۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۰

مهر نوشت:

معاون وزیر نفت با تشریح 3 سناریوی دولت برای مهار رشد مصرف بنزین از اصلاح و منطقی کردن قیمت به عنوان یکی از این راهکارها یاد کرد و گفت: هم اکنون روزانه 4 میلیون لیتر بنزین در پتروشیمی‌ها تولید می‌شود.
عباس کاظمی در تشریح مهمترین سیاست های وزارت نفت برای مهار و مدیریت مصرف بنزین، گفت: افزایش سهم گازوئیل در سبد سوخت خودروها، توسعه صنعت سی.ان.جی و اصلاح قیمت سه سناریوی در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه هم اکنون توسعه صنعت سی.ان.جی به عنوان یک برنامه اولویت دار در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: هم اکنون به طور متوسط روزانه 19 تا 20 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در جایگاه های CNG عرضه می شود.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه افزایش عرضه CNG منجر به کاهش 20 میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین در کشور شده است، اظهار داشت: از این رو با توسعه صنعت سی.ان.جی افزایش عرضه CNG حتی تا مرز 30 میلیون مترمکعب در روز در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از اصلاح و منطقی کردن بهای بنزین به عنوان یک سیاست قیمتی مهار مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی یاد کرد و افزود: هم اکنون بحث منطقی کردن قیمت بنزین در دستور کار دولت قرار دارد.

این مقام مسئول، تاکید کرد: قطعا افزایش قیمت بنزین می تواند منجر به افزایش درآمدها و منابع مالی برای ساخت و توسعه زیرساخت‌های تولید، انتقال و توزیع بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی در کشور شود.

کاظمی همچنین در خصوص آخرین وضعیت تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی توضیح داد: در حال حاضر معادل بنزین وارداتی یعنی حدود چهار میلیون لیتر هم به صورت روزانه بنزین در پتروشیمی ها تولید می‌شود.

به گزارش مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت اخیرا با بیان اینکه واردات بنزین توسط ایران موقتی خواهد بود، گفته است: به طور متوسط روزانه 2 تا 4 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شود.

از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه بین 70 تا 72 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده و این در حالی است که ظرفیت تولید این فرآورده نفتی در پالایشگاه‌ها حدود 62 تا 64 میلیون لیتر است.
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرین IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    2 0
    از شما مسئولین دلسوز که دایم به فکر " اصلاح قیمت" و "منطقی کردن قیمت" هستید بسیار سپاسگزاریم !
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    1 2
    بهترین راهکار توسعه حمل و نقل عمومیه. خطوط مترو و منوریل
  • اهوازی IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    2 1
    راه چهارم هم هست اینکه خودروی کم مصرف برای بخش حمل و نقل شهری وارد شود البته بدون گمرکی
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    راحتترین راه که پیشنهاد دادن اصلاح قیمته اما بهتره به فکر اصلاح کیفیت باشید که هیچ اشاره ای بهش نشده !
  • كاكو A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    4 0
    چرا دولت دوست دارد قيمت بنزين را افزايش دهد چرا نمي خواهد درب كارخانجات از قبيل ايران خودرو وسايپا .... را ببندد وخود روهاي با كمتر ين مصرف سوخت را وارد نميايد كه كمترين آلودگي دارند
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    2 0
    آخرش میشه حذف 60 لیتر بنزین و قیمت آزاد برای بنزین