کروش: به جای هواداران، تانک و تفنگ در ورزشگاه بود/40 سال پیش عضو ارتش بودم اما این فضا مرا هم ترساند

تسنیم نوشت:

سرمربی تیم ملی ایران گفت: نمی‌خواستیم برابر لبنان بازی کنیم چون امروز روز غمگینی برای مردم لبنان و دیگر مردم دنیا بود.

 کارلوس کروش در نشست خبری پس از برتری 4 بر یک ایران برابر لبنان در حالی که اعلام شد زمان کنفرانس تنها 10 دقیقه است، گفت: من می‌خواهم 20 تا 30 دقیقه صحبت کنم. ما نمی‌خواستیم این بازی را انجام دهیم چون امروز روز غمگینی برای مردم لبنان و دیگر مردم دنیا بود.

وی با ناراحتی افزود: من از طرف تیم ملی ایران اتفاق امروز را به بازماندگان تمام کسانی که در این اتفاق کشته شدند تسلیت می‌گویم. این اتفاق تراژدیک و تلخ بود. ما برای مردم اهمیت قائل هستیم و امروز به خاطر شخصی که تصمیم گرفت این دیدار انجام شود مجبور شدیم به میدان برویم.

سرمربی تیم ملی عنوان کرد: قرار نیست هیچ‌گونه جشنی بگیریم و شادی کنیم چون امروز واقعا روز تلخی بود. از فرصت استفاده می‌کنم و باز هم به تمام بازماندگان حادثه تلخ امروز تسلیت می‌گویم. قبل از انجام بازی به من گفتند فضای استادیوم امن است و من هم از نیروهای امنیتی تشکر می‌کنم و هیچ شکی نداشتم که فدراسیون لبنان بهترین تصمیم را می‌گیرد.

‌کروش تصریح کرد: از همه سازمان‌های امنیتی تشکر می‌کنم ولی در فوتبال تنها امنیت مهم نیست، در فوتبال احساسات و احترام به یکدیگر هم اهمیت دارد. ما دوست نداشتیم امروز بازی کنیم ولی مجبور شدیم در این دیدار به میدان رویم. امشب فقط بازی را بردیم و هیچ صحبتی درباره خوشحالی و جشن پیروزی ندارم.

وی در مورد اینکه هدفش بعد از صعود ایران به جام جهانی و جام ملت‌های آسیا چیست، گفت: راه طولانی داریم و باید این مسیر را طی کنیم. هدف من ادامه دادن مسیر و مقابله با کسانی است که تصمیم اشتباه می‌گیرند و باید برابر آنها بایستم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه کدام بازیکنان نظر او را جلب کرده‌اند، اظهار داشت: تمام بازیکنان خوب بوده‌اند. هیچ‌کدام نمی‌خواستند این بازی برگزار شود اما با این وجود با روحیه خوبی وارد زمین شدند و خوب بازی کردند. بنابراین همه بازیکنان نظر من را جلب کردند.

کروش در پاسخ به این سوال که از حوادث پیش آمده در بیروت ترسیده بودید، گفت: بازیکنان ما همه فوتبالیست‌های حرفه‌ای هستند. من خودم سال‌ها پیش در سال 1975 در ارتش حضور و تجربه انقلاب را هم داشته‌ام. امروز باید کسانی که این تصمیم اشتباه را گرفتند و دستور برگزاری مسابقه را دادند زن و بچه خودشان با اتوبوس به ورزشگاه می‌آمدند اما این اتفاق نیفتاد.

وی خطاب به خبرنگاری که این سوال را پرسیده بود تصریح کرد: ببین پسرم! من خودم ترسیده بودم چون انسان هم شجاعت و هم ترس دارد. امروز در ورزشگاه پر از تانک بود و کسانی که اسلحه AK47 در دست داشتند؛ ما واقعا ترسیده و تحت تاثیر قرار گرفته بودیم. فوتبال برای هواداران است اما امروز به جای تماشاگران هواداران فوتبال نیروهای امنیتی و افراد مسلح در ورزشگاه بودند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه قبلا تجربه چنین شرایطی را داشته یادآور شد: زمانی که سرمربی رئال مادرید بودم چنین اتفاقی در مادرید برای ما پیش آمد که من و تیمم را تحت تاثیر قرار داد.

کروش در مورد اینکه لبنان شایسته صعود به جام ملت‌های آسیا بوده یا نه، خاطرنشان کرد: شکی نیست. من برای لبنان احترام قائلم و آنها خوب بازی کردند اما نمی دانم امروز روز خوبشان بود یا نه.

وی در پاسخ به خبرنگار تسنیم که از او خواست در کنار پرداختن به حوادث امروز بیروت درباره مسائل فنی بازی هم صحبت کند اظهار داشت: به خاطر احترام به کسانی که حوادث امروز برایشان رخ داد درباره مسائل فنی صحبت نمی‌کنم. البته شکی ندارم که ما بهتر بودیم شاید ما ماه‌ها قبل در بیروت شکست خورده بودیم اما آن زمان 7 بازیکن اصلی تیم ما مصدوم بودند و شرایط زمین بسیار نامناسب بود. خوشبختانه امروز مصدومی نداشتیم، تمرین کرده بودیم و شرایط ما بسیار خوب بود.

کروش در ادامه به خبرنگاران گفت: می‌دانم از دیدن من خسته شدید اما می‌خواهم شما را به چالش بکشم.

وی بلافاصله خطاب به خبرنگار لبنانی که در حال صحبت با همکارش بود اعتراض کرد و گفت: من جای پدر تو هستم، به خاطر احترام به من هم شده ساکت باش!

کروش بار دیگر اظهاراتش را درباره به چالش کشیدن خبرنگاران تکرار کرد و گفت: شما از هم‌اکنون به دنبال این بحث بروید که چه کسانی مسبب برگزاری بازی امروز در این شرایط بودند. فدراسیون فوتبال لبنان خواهد گفت AFC دستور داده و در مقابل AFC خواهد گفت لبنانی‌ها این کار را انجام داده‌اند. شاید هم فدراسیون لبنان بگوید فدراسیون ایران خواهان برگزاری این بازی بوده است. در واقع همه انگشت اتهام را به سمت یکدیگر می‌گیرند اما اگر اتفاق تلخی رخ می‌داد هیچ‌کسی درباره آن مسئولیت قبول نمی‌کرد. این موضوع واقعا شرم‌آور است.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 7مقدس A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    22 0
    اين كيروش خيلي باحاله
  • رضا A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    13 0
    انشاالله به سلامتي برگرديد و اتفاقي نيفته
  • ليلا IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    31 0
    توپ ، تانك ، فشفشه كه ميگن پس عملى شده اونجا :))))))))))))
  • بی نام EU ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    37 0
    كي روش واقعا داره به ما درس ياد ميده
  • بی نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    والا ! خبرنگاره فكر كرده واسه ايران هم مثل عراق و سوريه و لبنانه ه انفجار عادي باشه
  • معمار A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    واقعا مربی درستیه..
  • بی نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    احسنت. به این میگن ادم مسئولیت پذیر
  • بی نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    اعصاب نداشته ها! البته حقم داره!
  • بی نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    10 4
    توی همون نیم کره غربی میموندی زندگی میکردی بدبختی گرفتت؟
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    2 10
    به نظر من تعویق افتادنش استرس بیشتری وارد می کرد چون ما از لبنان زخم خورده بودیم باید کار را تمام می کردیم بزرگی میفرماید انتظار بالاترین مرگهاست باید تکلیف ما روشن می شد
  • اهالی گلباف کرمان IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    18 10
    قابل توجه علی دایی که مقابل مس کرمان بازی ناجوانمردانه انجام داد و گفت ما که تنیس بازی نمیکنیم.آقای دایی یاد بگیر سرمربی تیم ملی چی گفت.درضمن بازی برگشتی هم وجود داره.این رو هم فراموش نکن که در کرمان چه رکوردهایی برجای گذاشتی که با هر تیمی که کرمان اومدی باختی.ما کرمانیها دوست داریم روزی برسه بازیکن پرسپولیس روی زمین مصدوم باشه و تیم حریف توپ رو بیرن نزنه و دایی در کنفرانس خبری روش میشه بگه بازی ناجوانمردانه؟
  • آریا IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    18 1
    واقعا مربی حرفه ای به این میگن.دست کسی که ایشون رو شناسائی و به ایران آوردن درد نکنه.کاش قدرش رو بدونیم.
  • سعید IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    64 0
    عالی بود.
    • امیر اوغلی از تبریز IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      1 14
      چی عالی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!؟؟؟
  • كارمند A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    5 21
    شايد گفته شودبخاطر احترام به جان باختگان ويا تضمين امنيت بازيكنان بازي به وقت ديگري موكول ميشد بهتر بود. ولي يكي ازرموز ماندگاري ملت ايران در تاريخ استقامت ومبارزه در شرايط سخت است .در هر مبارزه اي ولو ورزشي نفر مقاومتر پيروز است .اگر بازي بتعويق مي افتاد تروريستها را خوشحال ميكرديم كه يك رويارويي ملي مارا هر چند ورزشي با اخلال روبرو كرده اند.وصحنه را به آنها مي سپرديم لبنان وخصوصا بيروت به سمت جنوب منطقه نفوذ وحياط خلوت ايران است ونبايدبه راحتي تسليم شرايط تحميلي تروريستهاي وهابي شويم پاسخ آنها را چون گذشته در مبارزات ميداني خواهيم داد انشاا.. .
    • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      1 0
      میشه شما نظر ندید لطفاً؟؟!! خواهشاً همه چیو از دید جنگ طلبی و انتقام جویی و شهادت طلبی نبینید اگر خدایی نکرده اتفاق بدی واسه بچه های تیم ملی می افتاد امثال شما تنها کاری که میکردند این بود که مثلاً زبونم لال یه خیابون به اسم شهید قوچان نژاد درست میکردن و بعدشم همه چیزو فراموش میکردن میگی دروغ میگم یه سر به این جانبازای عزیزمون که زندگیو جوونیشونو واسه این وطن دادن یزن لطفاً ببین چطور داره ازشون قدردانی و حمایت میشه! شما و امثال شما غمتون نیست که! بیرون گود نشستی میگی آقا لنگش کن