ایسنا نوشت:

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در زمینه موضوع هسته‌ای ایران با آمریکا اختلاف پیدا کرده است، امروز (چهارشنبه) جنبش مخالفت خود با یک توافق احتمالی را به مسکو منتقل می‌کند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود نوشت: روسیه یک عضو گروه 1+5 است ( در کنار آمریکا،‌ چین،‌فرانسه‌، انگلیس و آلمان است) که در تلاشند به توافقی با ایران برای تعلیق یا محدود کردن فعالیت‌های هسته‌یی تهران در ازای رفع برخی تحریم‌های بین‌المللی دست یابند.

بر اساس این گزارش رژیم صهیونیستی شدیدا مخالف توافقنامه موقتی پیشنهادی با ایران است. ایران و گروه 1+5 روز چهارشنبه در ژنو برای گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران گردهم می‌آیند.

دور قبلی مذاکرات که در تاریخ 10 نوامبر به پایان رسید به چارچوب یک توافق که به گفته حامیان آن زمان بیشتری را برای رسیدن به یک توافق جامع در اختیار دو طرف قرار می‌داد نزدیک شدند.

مسکو ابزار امیدواری کرده است که اختلافات موجود بین دو طرف حل شود و ولادیمر پوتین رییس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با حسن روحانی همتای ایرانی‌اش گفت که اکنون یک شانس واقعی برای یافتن راه‌حلی برای موضوع هسته‌یی ایران به وجود آمده است.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز ابراز امیدواری کرده است که توافق اولیه " بتواند به جهان ثابت کند این یک برنامه هسته‌یی صلح آمیز است".

نتانیاهو شدیدا با چنین توافقی مخالفت کرده است و مدعی است که ایران باید غنی‌سازی اورانیوم یا کار روی راکتور آب سنگین اراک را کاملا متوقف کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نشان داده است که اظهارات نتانیاهو را قبول ندارد و تاکید کردند که "برخی اظهارات نقادانه" درباره این توافق "از حقیقت فاصله دارد".

لاوروف روز دوشنبه گفت که کسانی که فکر می‌کند روسیه،‌آمریکا وسایر شرکت‌کنندگان در این مذاکرات اجازه می‌دهند نقطه ضعف‌های خطرناکی در این توافق وجود داشته باشند "ظرفیت عقلانی و اصول سیاسی ما را نادیده می‌گیرند".

رژیم صهیونیستی در حالی در تلاش برای مانع تراشی برای توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 است و ایران را با گزینه نظامی تهدید می‌کند که خود تنها دارنده تسلیحات هسته‌یی در خاورمیانه محسوب می‌شود.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    14 6
    شعاري كه تا ابد پايدار خواهد ماند : " مرگ بر اسراييل"
  • عرشیا A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    9 2
    فکر میکنین کیهان و اعوان و اذنابش خیلی از تداوم مذاکرات و احیانا به نتیجه رسیدن ان خوشحاله ؟
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      0 0
      کمم
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    39 3
    خدالعنت کنه نتانیاهورو .به زمین گرم بشینه