فارس نوشت:

منابع لبنانی از کشف جزئیات تازه و اطلاعات اساسی درباره هویت دو بمب گذار انتحاری جلوی سفارت ایران در بیروت و لحظات اجرای عملیات خبر دادند.
 روزنامه الاخبار لبنان نوشت: تحقیقات دستگاههای امنیتی روز گذشته به کشف یک سری اطلاعات اساسی درباره هویت مجریان انفجار جلوی سفارت ایران در منطقه بئر حسن در جنوب بیروت منجر شد.

تحقیقات همچنین به شناسایی محل اقامت آنها پیش از اجرای عملیات تروریستی منتهی شده است.

این تحقیقات حاکی است که این دو بمبگذار انتحاری چند روز قبل از عملیات وارد بیروت شده و به محض ورود در هتل شرایتون در منطقه فردان ساکن شدند و تا زمان عملیات انتحاری دو روز پیش در آنجا بودند.

براساس اطلاعات اولیه، مقایسه تصاویر گرفته شده از طریق دروبین های موجود در اطراف سفارت ایران از دو بمب‌گذار انتحاری و برخی اطلاعات مشخص و دلایل و شواهد صحنه جنایت باعث شد که دستگاههای امنیتی بتوانند محل اقامت آنها در هتل یادشده را شناسایی کنند.

الاخبار نوشت: یک یگان امنیتی درپی این اطلاعات به هتل رفت و جمع آوری اثر انگشت در اتاق مورد استفاده دو بمبگذار انتحاری را آغاز کرد و توانست برخی از اشیاء باقی مانده از آنها را پیدا کند.

این یگان امنیتی دو عکس از کارت های شناسایی مورد استفاده دو بمبگذار در جریان رزرو هتل را دریافت و همه نوارهای دوربین های نظارتی هتل را مصادره کرد.

این اطلاعات نشان داد: کارت شناسایی مورد استفاده یکی از بمب گذاران انتحاری که در صحنه جنایت پیدا شد حاوی اطلاعات واقعی درباره یک شهروند لبنانی است اما عکس واقعی این شهروند روی آن نیست و کارت تقلبی است. دستگاههای امنیتی صاحب اصلی کارت را بازداشت کرده اند اما هیچ مدرکی علیه وی ندارند.

این اطلاعات حاکی است: تحقیقات توانسته است به سرنخ هایی درباره عاملان هدایت کننده بمب گذاران انتحاری در لبنان برسد.

به گزارش شبکه العالم، الاخبار افزود: دستگاههای امنیتی احتمال می دهند که دو بمب گذار انتحاری لبنانی نیستند و کارت های شناسایی تقلبی را به کارمند پذیرش هتل ارایه داده اند؛ اما تا شب گذشته هویت هیچیک از آنها به طورقطع مشخص نشده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    مانند وضعیت انفجار اوکلاهاما سیتی هست.