دیدار دوجانبه وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 روز گذشته در ژنو از سرگرفته شده و این در شرایطی است که در دور قبل با وجود پیشرفت​های مشخص در مذاکرات، اختلافاتی در حوزه های مهم باقی ماند.

سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران امروز صبح در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات روز گذشته که با توجه به اتفاقات دور قبل، تاکید کرد: اعتماد تیم ایرانی به طرف مقابل سلب شده و باید بازسازی شود.

قرار بود صبح امروز ظریف و اشتون بار دیگر با یکدیگر دیدار و گفت و گو داشته باشند و آنچنان که فارس گزارش داده است دیدار دوجانبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل اینترکانتیننتال، لحظاتی پیش به پایان رسیده است. محمد جواد ظریف پس از پایان مذاکرات امروز با کاترین اشتون در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: بحث خوبی داشتیم و وارد جزئیات موضوعات شدیم. البته تفاوت دیدگاه وجود دارد.

همچنین سید عباس عراقچی در جمع خبرنگاران گفت: ما تقریبا 3 ساعت بحث فشرده ای با خانم اشتون داشتیم، بسیار بحث مفیدی بود و برای اولین بار از دیروز تا به حال وارد محتوای مذاکرات هم شدیم. برخی موارد جدی مورد اختلاف است که در این جلسه مورد بحث واقع شد. هنوز به مرحله ای نرسیده ایم که به طور جدی وارد متن شویم.

معاون وزیر خارجه کشورمان درباره اینکه آیا اعتماد از دست رفته بازگشته؟، گفت: به هر حال مقداری اطمینان جلب شده که خانم اشتون به عنوان نماینده 6 کشور صحبت می کند و شش کشور به ما اطمینان داده اند از مواضع اشتون حمایت می کنند و ایشان نماینده تام الاختیار آنهاست. اکنون برای نماز و ناهار و اینکه خانم اشتون مشورتی با بقیه اعضا داشته باشد جلسه متوقف شد.

وی درباره احتمال حضور جان کری در ادامه مذاکرات نیز گفت: وزرای امور خارجه این طور که می دانیم آمادگی اولیه را پیدا می کنند که مثل بار قبل غافلگیر نشوند. احتمال رسیدن به توافق هست و لازمه آن این است که انعطاف لازم از طرف مقابل نشان داده شود و بتوانیم روی متن به سرعت به توافق برسیم.

عراقچی درباره اینکه چقدر احتمال دارد موارد اصلی اختلاف رفع شود، افزود: فضا مثبت است و اراده در طرفین برای حل موضوعات دیده می شود ولی این اراده هنوز به مرحله عمل نرسیده است. وی در خصوص احتمال توافق در این دوره گفت: هنوز زود است در این باره قضاوت کرد.

عضو تیم مذاکره کننده درباره تغییر لحن غرب عنوان کرد: لحن بار قبل هم خوب بود این بار هم خوب است. در لحن مذاکرات مشکلی نداریم. بحث محتوای مذاکرات مطرح است. بار قبل سوء تفاهماتی پیش آمد و منجر به زیاده خواهی هایی شد این بار تا الان آنها سعی کردند که اجتناب کرده و با موضع واحد صحبت می کنند.البته اختلافات سر جای خود است.

وی درباره برگزاری نشست با اعضای 1+5 نیز گفت: تصور ما این است که تا وقتی با اشتون به نتیجه نرسیم نشستی با دیگران نخواهد بود چون بحث ریز مذاکراتی در یک جمع بزرگ خیلی مشکل است ولذا همه آنها به خانم اشتون وکالت داده اند و اشتون به نمایندگی از آنها مذاکره می کند.

همچنین بنا بر گزارش تسنیم، مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار تیم مذاکراتی با اشتون در جمع خبرنگاران گفت در برخی موارد وارد جزییات شده ایم اما هنوز وارد متن نشده ایم. وی درباره ا4 شرط فرانسه برای مذاکرات گفت به این مسئله ورود نمی کنم.

تخت روانچی افزود واضح است که ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری می کند و آمادگی داریم با آژانس همکاری خود را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: باید از این قالب بیرون بیاییم و ادامه بحث ها بعداز ظهر خواهد بود.

/29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام FI ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    9 1
    رمز گشايي از سيگنالها مي گويد انگار كمي فضا گرمتر شده ولي هنوز كاملا مطلوب نيست!
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    4 1
    به توافقی رسیدن یا نه؟!
  • علیرضا A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    12 0
    خدا قوت مرد بزرگ ... به امید پیروزی دکتر ظریف و همه ی ملـت بزرگــــوار ایـــــــــــــــــران
  • بی نام FR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    17 1
    خرابکاری 8 سال گذشته و خصومت غرب با ایران تو سه جلسه حل شدنی نیست، باز هم دم تیم مذاکره کننده گرم که داره خوب پیش میره.
  • يكي IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    26 3
    آقاي ظريف به خدا ما انرژي هسته‌اي لازم نداريم. ببندين درشو تخته كنين. چه انرژي هسته‌اي كه نتايجش جز گروني و سرازيري مال ما به جيب روسها و چينيها آخه؟ چه فايده داره به قول خودشون «اين همه ئيشرفت و تكنولوژي و فن آوري» وقتي هممون بيكاريم و هر روز گرونتر از ديروزه؟ تا كي جو گيري و دور باطل؟
  • میلاد A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    50 20
    خب مهم محتوای مذاکراته، لحن مذاکرات چه اهمیتی داره، مگه انتظلار داشتید کشتی می خوان بگیرن. دور پیش اگر هوشمندی به خرج می دادین نمی ذاشتین به این دور کشیده بشه که اسراییلی ها هم از فرصت استفاده کنند.
    • بی نام FR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      4 7
      تو خوبي!
  • سرانجیک IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    72 3
    هر جه غصه دارم به کنار،غصه ی فرانسه هم به کنار.... شاه بخشیده،شاه دوست نمی بخشد.
    • علی IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      18 8
      نه شاه بخشید نه شاه دوست.شما چه ساده ای
  • بی نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    4 4
    بازم اميد ملت رو نا اميد كردن ! صحنه نمايش شده و ما هم بيننده !
  • بی نام NZ ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    96 4
    خسته نباشید ، خدا قوت
  • محمد علی مسعودی EU ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    4 6
    انشالله همه چیز درست شود. انرژی هسته ای حق ایران است باید از حق خود دفاع کنیم
    • بی نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
      4 1
      آقا من از حق خودم ميگذرم؛ حرفيه؟
  • علی IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    یواش یواش داریم خسته میشیم ای بابا یکبار بشینید 20 روز هم بکشد تمام کنید یا حل بشود یا نشود تکلیف مشخص شود
    • مهران IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      42 6
      خسته نشو عزیزم، اونایی که من، تو و کشورو به این وضعیت رسوندن بیش از 8 سال وقت صرف کردن
    • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      31 6
      دوستان خواهش میکنم برید این صفحه و به خلیج فارس رای بدید، رای خلیج ع ر ب ی داره بیشتر میشه http://www.persianvsarab.com/
    • علی IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      14 35
      حرف حق کندی شامل آمریکا دوستی شما نمی شد سانسورش کردید؟ اینم شد آزادی بیان و تکثر سلایق! من موندم سنگ کی رو به سینه می زنید.آمریکا سالهاست مرده و جنازش پودر شده.گوری که شما خودتون را بالاش جر می دید خالیه
    • بی نام A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      24 8
      من یه فارغ التحصیل با معدل بالا هستم که مدتهاست در حسرت ازدواج موندم. با تمام احترامی که واسه خاک ایران قائلم اما متاسفانه اصلا انگیزه ای واسه پشتیبانی از نام خلیج فارس ندارم. شاید برخی ها منو بخاطر این کامنت متهم کنن ولی فکر میکنم اگه اوضاع اقتصادی کشور اینطور پیش بره و عده ای در داخل سعی در سنگ اندازی در مسیر دیپلماسی دولت کنند، در نهایت خلیج فارس رو هم به اعراب میبازیم. امیدوارم این روز هیچ وقت نرسه...... خبر آنلاین خواهش میکنم منتشر کن.
    • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
      9 1
      ما پوستین رو ول کردیم،پوستین ما رو ول نمیکنه!!
    • علی IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
      0 1
      کندی رئیس جمهور مقتول آمریکا: با کسی که میگه آنچه تو داری قابل مذاکره است و آنچه من دارم حرفش را نزن،نمیشه توافق کرد.چرا این متنو منتشر نمی کنی خبرآنلاین،می ترسی از حقیقت؟! اون آقای فارغ التحصیل با معدل بالا که در حسرت ازدواج مونده و قوزک پارو به شقیقه وصل کرده بره یکم کار و کوشش کنه...ایرانی های زیادی با مدرک خوب و معدل بالا می شناسم که تو مشاغل پایین کار می کنن تا موقعیت خوبی براشون فراهم بشه.خلیج فارسم تا ابد خلیج فارس میمونه اگه امثال شما آیه یأس نخونید.عرب های محترم بخاطر شما نیست که الان کنار دستت نیستن،بخاطر بچه های باغیرت و با عرضه این مملکته که تلاش می کنن و ایمان خودشون رو از دست ندادن.
  • علی تفرشی EU ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    101 9
    درود خدا بر مردان هسته ای ایران
  • امید A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    من احساس می کنم میخوان ایران را بازی بدند و امتیاز بگیرند. ایران باید تهدید به ترک مذاکرات کنه تا جوابی باشه برای دهن کجی فرانسوی ها و عقب نشینی اونها
    • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
      2 1
      به ایشون مثبت اشتباه دادم دوستان یه منفی اضافه کنید
  • رضا A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    18 53
    حس دوران 8سال دفاع رادارم. آن روز ابزار کار باروت بود وهدف پیروزی بر متجاوز وامرو ز ابزار نبرد کلام (دیالکتیک) وهدف اقناع حرف باکلماتی منطبق برعقل وخرد .واقعا هیجان انگیزاست این نبرد . این طرف مردانی از جنس انسان ازرهروان حسین و آن طرف مردانی از جنس نیرنگ ودروغ ازجنس یزید .خداوندا مارا در این مبارزه سخت هم سرافراز ومردان پیشگام رابه لطف خودت یاری کن
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    49 3
    پبش بسوی پیروزی
  • بی نام A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    33 2
    دکتر ظریف و همکارانش کار خیلی سختی دارند۰ ما دعا میکنیم۰ به امید حق
  • بی نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    44 0
    پایان دیدار ما و گوشت فروشي محل : بحث خوبی با صاحبخانه داشتیم ، وارد محتواي جيبمان شديم خالي بووود !!
  • مهدي IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    باز خوبه موقع جليلي لااقل ما باج نمي داديم و مذاكرات هم به نتيجه نمي رسيد اما الان كه تا كمر دولا شديم ياز هم مذاكرات به نتيجه نمي رسد . مرگ بر امريكا مرگ بر انگليس مرگ بر فرانسه مرگ بر المان مرگ بر روسيه مرگ بر چين مرگ بر اسرائيل ...دروود بر دكتر جليلي كه شرافت را معنا كرده بود
    • علی تبریزی US ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      26 3
      اگر شما تا کمر دولا شده ای اینرا به آقای دکتر ظریف و همراهان تعمیم نده. از طرف خودت حرف بزن و جو سازی نکن. خراب کردن آسان و درست کردن سخت است. صبور باشید و دعا کنید برای موفقیت آنان. والسلام!
    • بی نام A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
      7 1
      بیچاره عزرائیل
    • مرتضی A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
      24 1
      سلام دوست عزیز* بر همه دنیا مرگ - درود هم بفرست بر چه کسی درود بولیوی سودان کشورهای جنوب آفریقا و آدمخوارهای استوایی درود بر مرحوم هوگو چاوز ای کاش این جمله سنگین و سخیف ((مرگ بر)) از ادبیات سیاسی ما رخت بر بندد
    • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
      11 1
      شما اصلا حالت خوب نیستاااااااااااااااااا
  • ایرانی A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    31 3
    از هرچه بگذریم از عربستان سعودی نمیگذریم
  • بی نام A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    15 2
    من به دولت تدبیر وامید ایمان دارم میدونم از پسش بر میان زودی کشورو ازاین همه بدبختی نجات میدن
  • یوسف A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    12 1
    من هر وقت وارد محتوای مذاکره با زنم میشم، کارمون به دعوا میکشه!
  • امین A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    1 1
    فرض کنید یک نفر با شما خصومتی شخصی دارد و از شما بی جهت شکایت میکند و قاضی هم براساس اتفاق خودش و دوستانش هستند. با این اوصاف آیا امید دارید که رای دادگاه به نفع شما باشد! این مذاکرات صرفاً برای روشن شدن قضیه برای مردم ایران و جهان است که آمریکا و دوستانش از اول برای سنگ اندازی بحث هسته ای را پیش کشیدند و نگرانی بین المللی بهانه ای بیش نیست.
  • حمید IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    1 0
    اقای نا امید به نظرت همه مشکلات تقصیر تحریم هاست ؟ مثلا الودگی هوا؟ اینم سرگرمیه واسه ما
  • مهربونی A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    9 0
    بابا ما از خیر توافق گذشتیم.....وزیر امور خارجه مون رو پس بدین....من نگرانشم... :-)
  • سید SE ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    7 2
    ظریف دوست داریم در حد لالیگاااااااااااااااااااااااا
  • ایران IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    بسه دیگه خسته شدیم.بلاخره آخرش چی میشه؟