تسنیم نوشت:

منابع خبری محلی در سوریه گزارش دادند، یکی از فرماندهان عالی رتبه گروه تروریستی "ارتش آزاد سوریه" در شهر درعا به هلاکت رسید.
به گزارش پایگاه خبری العهد، تنها چند روز پس از به هلاکت رسیدن فرمانده گردان‌های التوحید در شمال سوریه، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند تا در استان درعا احمد النعمه از فرماندهان ارتش آزاد را به هلاکت برسانند.

احمد فهد النعمه که مهترین فرمانده گروه‌های تروریستی در درعا و از دوستان نزدیک احمد الجربا است درحالی که در حرکت به سمت شهر عتمان برای شرکت در درگیری‌های جاری در این شهر با ارتش سوریه در حرکت بود به هلاکت رسید.

لازم به ذکر است که احمد النعمه ارتباط بسیار نزدیکی با آمریکا داشته است، وی توانسته بود با وجود ارتباط گسترده خود با آمریکا و رایزنی‌های بی وقفه توانست کمک‌های تسلیحاتی فراوانی را به خود اختصاص دهد.

النعمه همچنین طی ماه‌های گذشته با جذب ابومحمد الجولانی فرمانده جبهه النصره در سوریه و انقال او برای انعقاد جلسه با ماموران امنیتی آمریکا به اردن اعتماد آنان را به خود جلب کند. آنان در این جلسه به توافق رسیده‌بودند که با کمک آمریکا کنترل شهر درعا را به صورت کامل در‌اختیار گرفته، سپس به سوی دمشق پیشروی کنند.

لازم به ذکر است که وی پیش از پیوستن به گروه‌های تروریستی در سال 2012 نظامی بوده و با درجه سرهنگ تمامی در ارتش سوریه در حال بوده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    ننگ بر کشورهای حامی تروریست ها و وحشی های بدون منطقی که سوریه که از معدود کشورهای خوب عربی بود رو به این روز انداختند.
    • رضا ک A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      57 88
      ببخشید اونوقت معیار شما از خوب بودن این کشور چیست؟ چون هم مذهبه شماست دیگه کافیه لابد
    • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      17 12
      بهتره بر خلاف تبلیغات رسانه ها بدونی که سوریه جمعیت زیادی مسیحی و سنی دارد و بخشی هم علوی که شیعه محسوب نمیشوند. دولت اسد و ارتش سوریه هم به کرات شامل سنی ها و مسیحی ها در پست های مهم و حساس می باشد.
    • بی نام EU ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      18 9
      رضا ک اتفاقا بهتره بدونی سوریه جز معدود کشور های عربی هست که همه مذهبی توش هستن چون سیاست لیبرالی داره . ما طرفدار سوریه هستیم چون ملتش افراطی و تروریست نیستن.تروریست های موجود در سوریه هم مصری و عربستانی و ... هستن
    • مسعود IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      13 5
      حالا شما معیارت تو تشخیص مذهب چی بود که به همین راحتی تشخیص دادی !!!!!!!
    • یک رفیق قدیمی IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      5 5
      آفرین رضا جان حرف دل منو نوشتی نمی دانستم چطور بنویسم تا خبر آنلاین چاب کنه مرحبا
    • اسماعیل A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      4 0
      سلام زمانی تو جنگ ایران و عراق که تمام دنیا در برابر ما بودن تنها کشوری که مخالف بود تو عربها ،سوریه بود چون مخالف جنگ دو کشور مسلمان با هم بود تو زمانی که مشکلات تهیه تسلیحات تو جنگ گاهی اوقات بر جبهه های ما تاثیر میگذاشت این سوریه بود که کمک تسلیحاتی میکرد و تو بحث موشکی هم اونها بودن که هسته اولیه موشکی ما رو آموزش دادن برادر من هم مذهب بودن ملاک بود تو مسئله بحرین دخالت اساسی باید میکردیم امریکا که با ما مشکل داره میگه تو بحرین دخالت نمیکنیم.بحث حقوق بشر امثال اینها هم همش کشک هست بحث نظم نوین جهانی هست که داره کم کم شکل میگیره.راستی یادم رفت دوستان که تو جهاد هستن تو سوریه بر ضدحکومت اسد؛ 60 سال فلسطین گرفته تا حالا خواب بودن اگه اینطور که تو سوریه میجنگن اونجا میجنگیدن اونجا ازادشدهبود
  • محمد A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    64 25
    النصره و القاعده و ... تروریستی هستن که بمب گذاری و کارهای وحشیانه میکنن...درست نیست که همه گروهای مخالف رو تروریست بدونید.
    • بی نام EU ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      16 9
      خوب مگه بقیشون حلوا درست می کنن.بقیشونم آدم کشی می کنن.تازه اگر بقیه ی گروهاش افراطی نبودن با این گروه های القاعده و النصره اتحاد نداشتن.
    • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      18 10
      النصره ، القاعده ، داعش ، حکومت عراق و شام ، الفتح ، آزادگان خشام و ..... همینا هستند که دارن تو سوریه میجنگن و همشون هم زیر شاخه همون القاعده جهانی هستن ، چی رو از چی جدا کنیم؟
    • محمد در جواب بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      9 4
      عزیزم یه کم بیشتر مطالعه کنی متوجه میشی...ارتش آزاد یکی از گروههای غیر تروریستیه که حتی در دو جبهه میجنگه یکی با ارتش سوریه یکی هم گروههای القاعده ...اون گروههای تندرو که شما فرمودین منم قبول دارم ولی دیگه نمیخواستم همشو اینجا نام ببرم.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    18 9
    رفت پیش شمر و خولی و...