مراسم تشییع و خاکسپاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان/ بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

پیکر «شهید انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان» در قم تشییع می‌شود‌.

به گزراش خبرآنلاین مراسم تشییع و خاکسپاری شهید انصاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان در قم برگزار می‌شود.

در پی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری توسط ایادی ظلم و استکبار رژیم منحوس صهیونیستی، مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید گرانقدر روز شنبه در قم برگزار می‌شود. پیکر مطهر این شهید از ساعت 10 صبح روز شنبه از مسجد امام حسن عسکری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع خواهد شد. بر اساس این گزارش پیکر این شهید بزرگوار همچنین فردا بعد از نماز جمعه از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران تشییع می‌شود. پیکر شهید انصاری شب گذشته با حضور مقامات کشوری و خانواده این شهید از طریق فرودگاه مهرآباد به تهران منتقل شد.

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت انفجار تروریستی اخیر در لبنان، این اقدامات را باعث انزجار جهانی بیشتر از سرکردگان جریان‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

بیانیه جامعه مدرسین حوزه که با امضای آیت الله محمد یزدی منتشر شده، بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انفجارهای تروریستی در لبنان را که با هدف فتنه مذهبی و ایجاد تنش برای القای سیاسی از سوی گروه‌های افراطی تکفیری با تحریک عوامل صهیونیستی صورت می‌پذیرد را محکوم نموده و این‌گونه اقدامات را سبب نفرت و انزجار جهانی بیشتر از سرکردگان جریانهای تکفیری و رژیم صهیونیستی می‌داند.
خاطرنشان می‌گردد کشتار، ترور و فجایع انسانی از منظر اسلام مذموم و دارای حرمت است و رهبران و مدعیان پیروان سلف صالح (وهابیت) را که با فهم ناصواب از اسلام در جهت تخریب چهره اسلام که پروژه‌ای صهیونیستی است گام بر می‌دارند را به عقلانیت، اعتدال و گفتگو برای شناخت حقیقت اسلام دعوت می‌نماید.
با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام میان برادران اهل قبله، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر خارجی خواندن جریان‌های موسوم به تکفیری از دایره اسلام تاکید می‌نماید و اسلام را دینی برای اکمال ارزش‌های والای انسانی همراه با همزیستی مسالمت‌آمیز با دیگر ادیان الهی می‌داند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت رایزن محترم فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و برخی از شهروندان عزیز لبنانی را تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای مجروحین این حادثه تروریستی بهبودی کامل را از خداوند متعال مسالت می‌نماید.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی تفرشی EU ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    20 18
    روحشان شاد ویادشان گرامی