مجید انصاری معاون پارلمانی دولت یازدهم با حضور در یک برنامه ورزشی ، از دلایل طولانی شدن پروسه انتخاب وزیر ورزش گفت.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ میثم زمان آبادی برای برنامه خط قرمز پنجشنبه شب خود در برنامه ورزش از نگاه دو به سراغ مهمانی رفته بود که هیچ سابقه ای در ورزش نداشت اما حرف های مهمی برای گفتن داشت. حجه الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی دکتر حسن روحانی با حضور در این برنامه ابتدا از علایق ورزشی در بیت امام (ره) گفت و سپس به موضوع وزارت ورزش رسید. او در ابتدا گفت:«من از کودکی به والیبال علاقه داشتم ، پسرهای من و پسرهای حاج حمید برادرم هم همین طور. کلا خانوادگی می رفتیم والیبال . این والیبال بازی کردن ما در بیت حضرت امام بر می گشت به دوره مرحوم حاج احمد آقا. با هم می رفتیم به سالن عروج و بازی می کردیم. حاج حسن آقا و دیگر اعضای خانواده و ما. تا پارسال هم این والیبال بازی کردن های ما ادامه داشت که از سال قبل مسئولان بنیاد شهید این اجازه بازی در سالن را از ما گرفتند و والیبال رفتن های هفتگی ما هم تعطیل شد!»

او سپس از علایق ورزشی خانواده حضرت امام (ره) گفت:« ایشان از سال های جوانی شان کشتی می گرفتند . شنا و پیاده روی را هم که تا پایان عمر پر برکت شان ادامه می دادند. ایشان همیشه به امر ورزش تاکید داشتند. حاج احمد آقا که فوتبالیست حرفه ای بودند و در تیم شاهین بازی می کردند. ایشان به دلیل مسائل سیاسی فوتبال را ادامه ندادند. حاج حسن آقا هم که ماشالله هم ورزشکار هستند و هم کارشناس ورزشی. این را دیگر اهالی ورزش که ارتباط خوبی هم با ایشان دارند بهتر می توانند شهادت بدهند.»

انصاری همچنین از خاطرات فوتبال بازی کردن شان در دوران جوانی می گوید. زمانی که همراه با دیگر طلبه ها به دلیل نبود امکانات در زمان رژیم پیشین ، در رودخانه کنار حرم فوتبال بازی می کردند. او دلیل تمیداری حوزه در رشته های رزمی را شرایط ابتدای انقلاب و مسئله جنگ و اهمیت دفاع شخصی دانست و به شوخی گفت:« اولین درس طلبگی ضرب است و آنها بر همین اساس قبل از هر چیز می روند سراغ ورزش های رزمی.»

معاون پارلمانی دولت از وزیر ورزش خواست تا امکاناتی را برای ورزش طلاب در نظر بگیرد چون طلاب هم از نسل جوان جامعه هستند و نباید محدودیتی برای خود ایجاد کنند و حتما باید به دنبال ورزش کردن باشند. این روحانی وضعیت ورزش میان بانوان طلبه را خوب ندانست و خواست تا در این زمینه امکانات بیشتری برای بانوان طلبع در نظر گرفته شود. او همچنین گفت رئیس جمهور یک کوهنورد است که کوه رفتن هایش ترک نمی شود. البته نه به اندازه آقای ناطث یا سید هادی خامنه ای اما رئیس جمهور هم ورزش را ترک نمی کند. او باپه شوخی گفت حالا که دولتی ها ورزشی هستند و مجلسی ها هم ورزشی بد نیست یک دوره مسابقه میان مجلس و دولت برگزار شود. البته در مجموعه استخر مجلل مجلس در بهارستان.

او در ادامه گفت:« یکی از علاقه هایم دیدن مسابقات ورزشی است. همین عصر جمعه بازی فوتبال ساحلی ایران با ایتالیا را دیدم. بچه ها گل کاشتند. داور خیلی تلاش کرد که ما را بازنده کند اما موفق نشد. بچه ها 3 برد عالی در این بازی ها داشتند. والیبال ها را پیگیری می کنم. من لیگ جهانی را خیلی جدی می دیدم. من آن روزها فراغت داشتم و بازی ها را به دقت می دیدم. والیبال ایران معجزه کرده . الان دیگر فقط در ورزش انفرادی نتیجه نمی گیریم . غیرت جمعی ورزشکاران ما فوق العاده بوده و نشان دادیم در ورزش های تیمی هم حرف برای گفتن داریم.»

او سپس یادی کرد از حضرت امام(ره) و گفت:«حضرت امام همیشه به ورزش علاقمند بودند. من یادم هست همان روزهای اولی که حضرت آمدند به تهران ، ملاقات های زیادی داشتند. در طبقه بالای مدرسه فیضیه گروه های مختلف به دیدن شان می آمدند. یک گروهی از رزمی کاران آمدند دیدار حضرت امام. همان جا آمدند برای حضرت امام فنون رزمی اجرا کردند. حضرت خیلی هم این جوانان را تشویق کردند. حضرت امام یک مرجع نواندیش بودند. مسیرهای مسدود که از دین می سازند که کوچه تنگ و تاریک است را ایشان قبول نداشتند . ایشان دین را یک شاهراه می دانست .من از بیت ایشان شنیدم که وقتی علیرضا سلیمانی قهرمان جهان شد و روی سکو رفت. ترکیب سکو که ایران ، آمریکا و روسیه بود ،اشک شوقی را بر صورت حضرت امام نشاند.»

او درباره طولانی شدن پروسه انتخاب وزیر ورزش هم گفت:« برای خود ما هم جای تعجب و تاسف بود. دکتر روحانی برای اولین بار در تاریخ کشور ، رئیس جمهوری بودند که خیلی زود فهرست وزرا را به مجلس دادند تا دولت تشکیل شود. البته این حق مجلس است که موشکافانه برخورد کنند. من تشکر دارم از مجلس محترم برای آرای بالایی که به وزرا دادند. خلاصه ورزش طلسم شد.این اتفاق  از یک جهت هم حساسیت مجلس به ورزش را نشان می دهد. ولی رای نیاوردن آقای سجادی غافلگیرکننده و اتفاقی بود. دوستان می خواستند ایشان رای بیاورد اما یک رای شکننده اما یکباره وضعیت عوض شد! مثل آقای نجفی. البته آقای نجفی راحت شدند الان معاون رئیس جمهور هستند و دیگر بحث سئوال یا استیضاح هم ندارند!»

او درباره رای نیاوردن سجادی در مجلس گفت:«ما صبح روز رای اعتماد او به دیدار دکتر لاریجانی رفتیم. ایشان می گفتند سجادی رای می آورد اما یک رای لب مرزی. حتی وقتی او رای نیاورد خود آقای لاریجانی هم تعجب کردند. این را در حالت شان می شد دید.»

او درباره اینکه چرا در حین رای گیری برای سجادی لابی نکرده هم گفت:« اینکه نماینده دولت برود لای صندلی ها خواهش کند ، غلط است ، خلاف قانون و دور از شان دولت. من حق ندارم که از جایم بلند شوم. این جا کلاس درس نیست که پا شوی و راه بیفتی. این سنت غیر قانونی باید جمع شود اما مغازه نیست که چک و چانه بزنی. رایزنی من این بود که سجادی دو هفته به همه فراکسیون ها رفت و با لیدرهای مجلس صحبت کرده بود. »

انصاری درباره صالحی هم گفت:« من در دفترم با نادران و صالحی جلسه گذاشتم. 3 ساعت حرف زدیم. قرار شد اگر نادران راست گفته باشد ، صالحی انصراف بدهد و اگر حق با صالحی بود ، نادران حرف نزند. ما استعلام گرفتیم و ماجرا دقیقا بر عکس بود اما آقای نادران آن چیزها را گفتند و شرایط را طوری دیگر رقم زدند.من مدام به آقای صالحی گفته بودم آرام باشند ولی خیلی سخت است این همه اتهام برای 33 سال خدمت بشنوی و بعد بخواهی خودت را کنترل کنی. او روی سن مجلس کمی عصبی شد و حاصلش هم اتفاقی شد که دیدیم.»

انصاری درباره انتخاب سریع گودرزی گفت:«از آغاز هم آقای گودرزی گزینه ای مطرح بود. او و سجادی ، هر دوی این بزرگان گزینه های جدی بودند . هر دوی این بزرگان خیلی خوب بودند. من سجادی و گودرزی را در همین مدت دیدم . وقاعا هر دو شایسته بودند. آقای صالحی و سلطانی فر هم شایسته بودند اما این دو سابقه علمی و مدیریتی از خانواده ورزش داشتند. من خودم هم اگر در مجلس بودم به گزینه ورزشی رای می دادم. البته مدیریت شرط اصلی است اما شرط لازم ورزشی بودن هم هست. البته اگر ایشان هم رای نمی آورد ما آماده بودیم نفر بعدی را تا ده نفر انتخاب کنیم.»

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام FR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    1 0
    حکم حلیت شطرنج و اون رو ورزش دونستن واقعا حرکت ماندگاری بود. اگر نه الان احسان قائم مقامی هم باید می رفت یه کشور دیگه.
  • امير تبريز اوغلي ضد لنگي و كيسه A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 2
    دولت تدبير و اميد. خخخخخخخخخخخخخ