زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۰ ریشتر قصر شیرین در استان کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله ساعت 13:40:00 بعداز ظهر امروز جمعه 1 آذر 1392 در موقعیت و مرکز۳۴.۴۶ شمالی و ۴۵.۴۹ شرقی و عمق۱۴ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

زلزله ۴ ریشتری قصر شیرین در استان کرمانشاه
این زمین لرزه در فاصله ‌10 کیلومتری قصر شیرین کرمانشاه، 16 کیلومتری Hanaqin عراق و 34 کیلومتری سرپل ذهاب کرمانشاه رخ داده است.
قبل از وقوع زلزله 4 ریشتری در قصر شیرین زلزله هایی به بزرگی3.4، 2.4، 2.4، 2.3، 2.9، 2.9و 2.7 ریشتر از ساعت ۱۰:۳۲:۰۴ صبح امروز تا ۱۱:۵۹:۲۹ این منطقه را لرزانده است، همچنین در ساعت 10:21:24 صبح امروز زلزله 5.4 ریشتری خانقین (Hanaqin) در عراق را لرزاند که به گفته حیدری، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی آن شماری از منازل در قصرشیرین ترک خورده و مردم وحشت زده منازل مسکونی خود را ترک کردند.
حیدری، در ادامه به ایرنا گفت: تا این لحظه گزارشی از وجود خسارات مالی و جانی از منطقه زلزله زده دریافت نشده است.

خسارت جزئی به 15 منزل مسکونی در اثر زلزله 5.4 ریشتری خانقین عراق به کرمانشاه
زلزله 5.4 ریشتری که ساعت 10 و 21 دقیقه صبح امروز جمعه به مرکزیت خانقین عراق رخ داد و در شهرستانهای سرپل ذهاب، گیلان غرب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی و شهر کرمانشاه رخ داد خسارت جانی نداشته و تنها چند منزل روستایی خسارت بسیار جزئی دیده اند.
مسئولین شهرستانهای زلزله زده استان کرمانشاه خسارات وارده در اثر زلزله صبح امروز جمعه را جزئی و از آماده باش کامل نیروهای امدادی در این شهرستان ها خبر دادند.


ترک خوردن چند خانه روستایی در قصرشیرین/ خسارت جانی نداشتیم
یاور محمدی، سرپرست فرمانداری شهرستان قصرشیرین به مهر گفت: ستاد بحران شهرستان قصرشیرین تشکیل شده و در آماده باش کامل به سر می برد.
زلزله اصلی به فاصله 25 کیلومتری از شهرستان قصر شیرین در خاک عراق رخ داده و پس لرزه های متعددی نیز به وقوع پیوسته و جز ترک خوردن دیوار های چند خانه روستایی هیچ کدام از آنها خسارتی به دنبال نداشته است.
وی همچنین از آمادگی کامل نیروهای امدادی در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به وسعت زلزله گروههای ارزیاب برای بررسی خسارات احتمالی دیگر در حال بررسی هستند.


دیوار خانه های روستایی در گیلان غرب ترک خوردند/ تشکیل ستاد بحران
سرپرست فرمانداری شهرستان گیلان غرب نیز به مهر گفت: در شهرستان گیلان غرب دیوارهای چند خانه روستایی ترک خورده و قاب های عکس در برخی از خانه ها سقوط کرده است.
جبار فرامرزی شدت زلزله را در گیلان غرب 2.4 ریشتر اعلام کرد و گفت: این شدت در بخش گواور شهرستان گیلان غرب کمتر بوده است.
ستاد بحران شهرستان گیلان غرب متشکل از شهرداری، بخشداری، هلال احمر، بسیج و سایر اعضا تشکیل شده و نیروی امدادی نیز پس از وقوع اولین زلزله در حالت آماده باش کامل به سر می برند.
پس لرزه های اتفاق افتاده در شهرستان خفیف بوده است.

گروه های ارزیاب در سرپل ذهاب در حال بررسی خسارت های احتمالی هستند
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب نیز زلزله صبح امروز در این شهرستان را بدون خسارت اعلام کرد و گفت: ستاد بحران شهرستان تشکیل شده و کلیه نیروهای امدادی به حالت آماده باش در آمده اند.
میرزا مراد پیرو گفت: من هم اکنون در سطح شهرستان در حال بازدید هستم و تیم های ارزیاب نیز تا کنون خسارتی را در شهرستان اعلام نکرده اند.

شفیعی از خسارت دیدن 15 خانه روستایی در استان کرمانشاه خبرداد/ استقرار اکیپ های امدادی هلال احمر
عادل شفیعی گفت: رئیس سازمان هلال احمر استان کرمانشاه نیز از وارد شدن خسارت جزئی به 15 خانه روستایی در شهرستانهایی که زلزله را احساس کرده اند خبر داد و به مهر گفت: این خسارت ها کم و در حد ترک خوردگی دیوار هاست.
چندین اکیپ امداد رسانی تخصصی زلزله در شهرستانهای استان کرمانشاه مثل دالاهو، ثلاث، گیلان غربف اسلام آباد غرب و... مستقر شده اند تا در صورت وقوع حادثه احتمالی وارد عمل شوند.


45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی (سرپلذهاب) A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    12 2
    زلزله بیشتر سرپلذهاب را لرزاند تا اینکه شهرهای دیگر کرمانشاه... شدت زمین لرزه در سرپلذهاب خیلی بیشتر از قصرشیرین بود. مردم وحشت زده امروز به خیابان ها ریخته بودند و خدا رو شکر هیچ تلفاتی هم نداشته...
  • انصار IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    5 3
    اسلام آباد غرب به مدت 2 ثانیه خیلی شدید اومد همه بیرون دارن میخوابن
  • ندا{گیلانغرب} A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    4 3
    الان ساعت 30دقیقه بامداده و مردم همه وحشتزده بیرون از منازل بسر میبرند........هیچ خبری از گروهای امداد یا خبر رسانی هم نیست
  • محمد IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    1 3
    سلام.شهر زرنه(ایلام) هم خیلی بد لرزید.خدا به خیر کنه
  • مسعود از تبریز IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    3 3
    خدارو فراموش نکنیم او همین حوالی هاست گوش زنگی است برای انان که از یاد خدا غافل هستن خداوند حافظ همه باشد بلایا فرصتی که کمی به خودمان بیاییم وباخدایمان دوست باشیم خدا به همه سلامتی وشادی بده
  • هادي سرپل A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    3 2
    سلام زلزله به اين شدت با ريشتر حدالقل 5.6بوده چرا كمتر ميگين تازه اثار باستاني گيلانغرب خراب شده يعني خبر ندارين ياسر خودرا كرده اين زير برف
  • سرپلی A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    4 0
    بیشتر خانه های سرپل ذهاب کلنگی است میترسم فاجعه بم در سرپل ذهاب تکرار شود
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    5 0
    فقط دروغ تحویل مردم می دهید چرا دیشب یکی ازشما مسولان از مردمی که در بیرون زیر سرما در گیلانغرب بودند بازدید نکردید دروغ گوها
  • بی نام FI ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    1 1
    سنندج هم بد جور لرزید...