ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اعلام خبر توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5، گفت که این رژیم باید از نو گزینه‌هایش در زمینه برنامه هسته‌یی ایران را ارزیابی کند.

آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: ما باید تصمیمات سرنوشت‌سازمان را خودمان به طور مستقل و برای محافظت از آینده‌مان اتخاذ کنیم.

به گزارش پایگاه خبری نیوز مکس، برخی منابع دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شدند که این توافق، توافق بدی است و امکان رسیدن به یک دستاورد بهتر وجود داشت.

رادیو اسرائیل گزارش داد که باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا امروز (یکشنبه) با نتانیاهو گفت‌وگو خواهد کرد.

لیبرمن در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل مدعی شد: ما با یک وضعیت جدید روبرو شده‌ایم. همه گزینه‌ها روی میز قرار دارد، چه توافق حاصل شده باشد و چه نشده باشد ایران به یک پیروزی دیپلماتیک بزرگ دست یافته است. این یک توافق بد است.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که توافق صورت گرفته توانایی ایران برای غنی‌سازی را قانونی می‌کند و از توافق حاصله در زمینه تسلیحات شیمیایی سوریه بدتر است، زیرا حتی تظاهر به خروج اورانیوم موجود در ایران نمی‌کند.

وی مدعی شد: این فقط نگرانی اسرائیل نیست، بلکه جهان عرب را نیز نگران می‌کند.

لیبرمن با اشاره به اینکه آمریکا درگیر مشکلات بسیاری «هم مشکلات خارجی و هم مشکلات داخلی» است، افزود: آمریکا متحد ماست. ولی ما باید تلاش‌ها برای به دست آوردن گزینه‌های دیگر را آغاز کنیم. ما باید علاوه بر واشنگتن، به دنبال متحدان دیگر باشیم.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت که دلیلی وجود ندارد این رژیم وارد یک درگیری علنی با واشنگتن شود و افزود: منافع آنها با منافع اسرائیل یکی نیست.

یووال اشتاینیتز، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی نیز گفت که این رژیم نمی‌تواند در جشن و سرور بین‌المللی بر سر این توافق شرکت کند.

وی مدعی شد: این توافق همچنان توافق بدی است.

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی گفت که رژیم صهیونیستی به همکاری با آمریکا و متحدانش برای یک توافق (درازمدت) بهتر ادامه خواهد داد.

اشتاینیتز با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران، مدعی شد که جامعه بین‌المللی در حال پیمودن همان مسیری است که در نهایت به کره شمالی اجازه داد سلاح هسته‌یی تولید کند.

یعیر لپید، وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی نیز این توافق را توافق بدی خواند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهاب IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    51 4
    به قول یه بابایی: آب رو بریز همونجایی که میسوزه.
  • سمانه A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    31 1
    تا چشم اسرائیل و نتانیاهو در بیاد
  • رضا ازرشت A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    نتانیاهوبقول دکتررررررررمحموداون ممه رولولوبرد