مهدی شیروانی

کم لطفی و رفتار تحقیر آمیز رسول خادم سرپرست فدراسیون کشتی نسبت به غلامرضا محمدی سرمربی سابق تیم ملی کم کم به یک روال عادی در فدراسیون کشتی تبدیل می شود ! زمانی که رسول خادم همه کاره فدراسیون کشتی در زمان سرپرستی حجت اله خطیب بود برخی ابداعات را در کشتی کشور رایج کرد که به دلیل جدید بودن ، عجیب به نظر می رسید.احترام به گذشته درخشان رسول خادم ، همه علاقمندان به کشتی را وادار ساخت تا نسبت به همه ابداعات و رفتاری که عجیب هم به نظر می رسید با دیده احترام نگریسته و حداقل در همان ابتدای اجرایی ساختن این رفتارها از سوی رسول خادم ، همه دست به عصا حرکت کرده و موضعی منتقدانه ، معترضانه یا خصمانه نگیرند .

همان روزهایی که نام کیانوش اعتماد مقدم مربی بدنساز تیم ملی ، برای اولین بار در تاریخ کشتی ایران با بهانه احترام به کسوت و شرایط سنی او بالاتر ازهمه مردان فنی تیم ملی نوشته می شد ( هر چند همان زمان هم جایگاه حاج محمود اسماعیل پور با چندین شاگرد عضو تیم ملی اعزامی به المپیک و رقابتهای جهانی به هیچ وجه قابل مقایسه نبود ) ، همه سعی داشتند هضم موضوع را با بهانه رسول خادم برای خود قابل تحمل نمایند.حذف نام سرمربی و معرفی مربی ارشد تیم ملی یکی دیگر از ابداعات سوال برانگیز بود که بازهم به احترام پیشینه رسول خادم کسی خواستار ارائه توضیح کافی نشد.

حتی وقتی در برخی رده های سنی به جای مربی ارشد ، سرمربی تیم ملی معرفی شد ، بازهم کسی پیگیر این دوگانگی در رفتار و تصمیمات نشد . هنگام معرفی نفرات دعوت شده به اردوی اول تیم ملی نام علیرضا رضایی ، محمد طلایی و رضا لایق بالاتر از غلامرضا محمدی سرمربی سابق تیم ملی نوشته ش. زمانی که علیرضا رضایی و محمد طلایی سرمربی تیمهای ملی جوانان و نوجوانان بودند ، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی بزرگسالان بود و رضا لایق هم هیچ محلی از اعراب در تیمهای ملی نداشت.بعد از اینکه علیرضا رضایی به عنوان نایب رئیس و سخنگوی فدراسیون از رسول خادم حکم گرفت ، پیام لیست اول نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی مشخص شد .

اما اکنون که دومین اردوی تیم ملی آغاز شده و این بار هم نام محمد طلایی و رضا لایق بالاتر از غلامرضا محمدی اعلام می شود ، باید پیامی جدید از این رفتار رسول خادم گرفت ؟ آقای خادم می شود صراحتا بفرمائید منظورتان از این کارها چیست ؟آیا واقعا لیاقتِ رضا لایق بیشتر از غلامرضا محمدی است یا اینکه بنا به دلایلی نمی توانید حرف دلتان را روراست بزنید ؟ واقعا امروز باید با کدام توجیه و بهانه این کم لطفی و تحقیر را برای خودمان و جامعه کشتی قابل هضم کرده و چگونه بپذیریم که جایگاه رضا لایق بالاتر از غلامرضا محمدی است ؟

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد.ط A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    79 24
    با سلام. بطور صددرصد با شما مخالفم. وقتی آقای محمدی بعد از بلوایی که در مسابقات لیگ داخلی براه انداخت و مشمول محرومیت بود همین رسول خادم ایشان را بعنوان مربی تیم ملی دعوت کرد. درحالیکه قبل از ان هم بخاطر سرمربی شدن خادم ایشان این تیم ملی را همراهی نکرد چون میخواستند خودشان سرمربی باشند. من از لیاقتها خبر ندارم اما بعنوان یک شهروند انقدر از اخبار کشتی بااطلاعم که مطئنم شما مغرضانه نوشته اید.
    • علیرضا IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      44 10
      خواستم برای متن پر از غرض این آقا (آقای شیروانی) پاسخی بذارم (علیرغم اطلاع از سوابق و مطالب قبلی ایشون که همه بهمین منواله نسبت به آقایون خادم)، اما دیدم دوستمون لوب کلام رو گفتن .
  • محمد A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    41 11
    دقیقا میشه بگید علت دشمنی شما با رضا لایق بیچاره چیه؟ یادت نرفته که همین احسان لشگری را وقتی به تیم ملی دعوت کردند همگان گفتند به دلیل همشهری بودن رضا لایق با لشگری او دعوت شده ولی همین احسان با غیرت خودش بهترین کشتی ها رو در المپیک برای کشورمون گرفت و به عقیده بسیاری حقش طلا در المپیک بود!!!
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    7 12
    بابا بی خیال اسمها رو به ترتیب حروف الفبا نوشته
  • سعيد IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    13 43
    خدا فقط اين رسول رو ميشناسه! اون زمان چه بلاهايي كه سر بيچاره عباس جديدي نمي آوردند و حالا...!
  • حميدرضا از كرمان IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    16 40
    اين خادم‌ها فرصت‌طلبند
    • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
      21 3
      نمک میدونی چیه؟ امیدوارم بشناسیش.
  • حاجی مراد گاتسالوف ایرانی A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    15 9
    باور کنید غلامرضا محمدی خیلی زحمت کشید عزت اله اکبری در مسابقات جهانی مقام نیاره!بله مقام نیاره!! اگر کسی که این مطلب رو نوشته بدور از احساسات ، و واقعاً کشتی بلد باشه میدونیه که از زمان دکتر رسول خادم اصلاً کلاس کشتی ایران عوض شده و آدم با غرور نگاه کشتی ایران و ایرانی میکنه ، باور کنید رسول راحت می تونست روی اسم غلامرضا محمدی خط بکشه و ولی بزای بزرگمردی مثل قهرمان المپیک کینه توزی معنی نداره ،طلایی قهرمان جهانه ، اصلاً من کشتی غلامرضا محمدی با نامیک عبداله اف رو یادم میاد توی تهران در فینال که فن سر و ته یکی از محمدی جمع کرد و ضربه کرد ، حال و احوالم خراب میشه ! کشتی گیر تو اون سطح فن سر و ته یکی ! نوبره ! ایران رو زیر سوال برده این بابا!
  • محمد IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 6
    هنوز یادمون نرفته وقتی هیچ کس حاضر نبود تیم ملی رو تحویل بگیره ، غلام محمدی اومد و تیم رو ساخت و تو مسابقات جهانی برای ایران آبرو خرید.اما یک ماه قبل از المپیک خادم با کوتا جای محمدی رو گرفت...بعد المپیک خودشون دیدن خیلی تابلوه رفتن سراغ محمدی.بزرگترین اشتباهش همین بود که اومد با یکی از خادم ها کار کرد.ممکن پیر بشیم ولی اینو از یاد نخواهیم برد...
  • علی IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    0 2
    با سلام.جناب شیروانی از معدود خبرنگاران و کارشناسانی است که با شجاعت و خارج از مناسبات حاکم قلم می زند.از باب کسوت و توانمندی جایگاه محمدی قابل مقایسه با لایق نیست اما دوستی و مراوده دیرینه آقای سرپرست با ایشان زمینه کم رنگ کردن محمدی را فراهم می کند