شبه نظامیان طالبان در افغانستان امروز تصاویر ویدئویی جدیدی را که ظاهرا متعلق به یک سرباز اسیر امریکایی است منتشر کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،شاخه رسانه ای طالبان هفته گذشته در یک پایگاه اینترنتی اعلام کرده بود که بزودی نوار ویدئویی جدیدی را از بو بِرگدال، سرباز یکم ارتش امریکا منتشر می کند.

گرچه طالبان افغانستان در گزارش های تازه خود از اسیر امریکایی نام نبرده است، اما برگدال، تنها سربازی است که در سی ام ژوئن به اسارت شبه نظامیان طالبان در ولایت پاکیتکا افغانستان در امد.

هنوز نمی توان تایید کرد نوار ویدئویی جدید که در اختیار خبرگزاری اسوشیتد پرس و دیگر رسانه های خبری قرار گرفته متعلق به برگدال است. در این تصاویر، مردی که عینک دودی به چشم زده است و کلاه خود نظامی ارتش امریکا را بر سر دارد، رو به دوربین نشسته است.

در زیر تصویر، متنی با عنوان" زندانی جنگی: بو رابرت برگدال" زیر نویس شده است. در یک طرف تصویر نیز متنی با این عنوان دیده می شود: سربازی امریکایی که توسط مجاهدین اسلامی افغانستان اسیر شده است.

مردی که تصویرش پخش می شود نیز خود را برگدال معرفی کرده و اطلاعات دیگری مانند زادگاه، درجه نظامی، گروه خون و نام مادرش را بیان می کند. این مردم که سالم به نظر می رسد با ارامش و وضوح صحبت می کند و ظاهرا تحت فشار روحی قرار ندارد.

جستجوی مقامات امریکا برای یافتن برگدال ادامه دارد ولی هنوز روشن نیست که ایا برگدال داخل خاک افغانستان است یا انکه در پاکستان از وی نگهداری می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =