عصر ایران نوشت:

رسانه های ایرانی در شهریور ماه 1388 متن بسته پیشنهادی ایران به گروه 1+5 را منتشر کردند.

 این بسته پیشنهادی توسط سعید جلیلی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی به نمایندگان گروه 1+5 ارائه شد.

خبرگزاری مهر ضمن انتشار متن بسته پیشنهادی ایران در روز 21 شهریور ماه 1388 نوشت: متن کامل بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران به گروه 1+5 که چهارشنبه 18 شهریور به نمایندگان این گروه در تهران تحویل داده شد به این شرح است :


متن بسته پیشنهادی ایران در سال 88

تردیدی نیست که امروز جهان در آستانه ورود به دوران جدیدی است. دوره سخت استیلای امپراطوری ها و سیطره شبکه های پیوسته رسانه ای و وزن کشی بر اساس قدرت تهاجمی و تسلیحات متعارف و نامتعارف رو به پایان بوده و دوران جدیدی با رویکرد فرهنگ و اندیشه و احترام به حقیقت خدا مدار انسانی در حال رشد و شکوفایی است. بسیاری از معضلات امروز جهان از جمله بحران بی سابقه اقتصادی، بحران فرهنگ و هویت، بحران های سیاسی و امنیتی و رشد تروریسم، جنایات سازمان یافته و مواد مخدر دستاورد دوران رو به پایان حاکمیت تفکر غیر خدایی بر مناسبات جهانی و نیز میراث نحص برای امروز و فردای بشریت است.

حل این مشکلات و برپایی دنیایی سرشار از معنویت، دوستی، رفاه، سلامت و امنیت مستلزم سازماندهی جدید و فراهم آوردن فرصت مناسب برای مشارکت عمومی در مدیریت جهانی است. سازوکارهای موجود قادر به پاسخگویی به نیازهای امروز بشر نبوده و ناکارآمدی آنها در قصاد، سیاست، فرهنگ و امنیت به وضوح قابل مشاهده است. این سازوکارهای ناشی از مناسبات قدرت و سلطه گری است در حالی که جهان امروز نیازمند سازوکار برآمده از تفکر الهی و رویکرد سنتی بر ارزش های انسانی و نیز لطف و محبت است. سازوکاری که زمینه های رشد و شکوفایی همه ملت ها و استقرار صلح و امنیت پایدار جهانی را فراهم نماید.

ملت ایران با تاکید بر ظرفیت های ذاتی ملی و نیز توانمندی های منطقه ای و بین المللی خود و با التزام اصولی، اعتقای و تاریخی به بهره گیری از این ظرفیت ها و توانمندی ها در جهان بر قراری صلح، آرامش، ثبات پیشرفت و رفاه ملت های منطقه و جهان آمادگی دارد تا بر اساس اصول و ارزش های الهی و انسانی از جمله به رسمیت شناختن حقوق ملت ها، احترام به حاکمیت کشورها، رعایت مردم سالاری و حق آزاد انتخاب برای ملت و نیز پرهیز از فشار و تهدید و بر اساس بنیان های محکم عدالت و قانون و از طریق گفتگو و مذاکره مسیر مناسب برای دستیابی به صلح پایدار و ثبات درون رای منطقه و جهان و نیز پیشرفت مستمر و رفاه فراگیر ملت های منطقه و جهان را فراهم آورد.

در این راستا جمهوری اسلامی ایران معتقد است در چارچوب رعایت اصول عدالت محوری، مردم سالاری و چندجانبه گرایی طیف گسترده ای از موضوعات امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در سطح منطقه ای و جهانی را می توان در بستر گفتگو و با هدف همکاری سازنده به محورهای رشد و تعالی ملت ها و برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان تبدیل کرد.


همانطور که در بسته پیشنهادی سال گذشته نیز تاکید شده جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که درس گرفتن از اشتباهات گذشته و عدم اصرار بر مسیرهای بی نتیجه و بن بست، شرط ضروری موفقیت در مذاکرات فرا رو بوده و از این رو التزام همه طرف های درگیر به اولا، تدوین چارچوب نوینی از تعاملات در سطح بین المللی که به دور از اشتباهات گذشته باشد و یقینا پر از حسن نیت همه طرف ها در قول و عمل، پایبندی به احترام متقابل عدالت و قانون می تواند مرحله جدیدی از مذاکرات برای تحقق همکاری های بلند مدت در جهت تحکیم صلح و امنیت پایدار در منطقه و جهان را در پی داشته باشد.

موضوعات سیاسی - امنیتی، اقتصادی و بین المللی از جمله محورهایی هستند که نگرانی های مشترکی را در منطقه و جهان برای دولت ها و ملت ها ایجاد کرده است. جمهوری اسلامی ایران اعتقاد راسخ دارد که بر اساس اصول و مبانی ذکر شده در بالا شرایط کنونی بین المللی نیز اقتضاء دارد تا همه دلسوزان به سرنوشت بشریت و طرف های ذی ربط با تبدیل نگرانی های مشترک به تعهدات دسته جمعی، زمینه موثر همکاری های موثر منطقه ای و بین المللی را فراهم آورند.

بر این اساس جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای ورود به مذاکرات همه جانبه فراگیر و سازنده با هدف دستیابی به چارچوب مشخص همکاری ها از طریق التزام همه طرف ها به تعهدات دسته جمعی اعلام داشته و آینده ای عاری از بی عدالتی و توام با رفاه و پیشرفت و به دور از استانداردهای دوگانه را برای تمامی کشورهای جهان و منطقه در پرتو این همکاری ها پیش بینی می کند.

در ادامه متن بسته پیشنهادی ایران آمده است : بر اساس اولویت های منطقه ای و بین المللی محورهای مذاکرات برای صلح و رفاه را می توان در سه محور سیاسی - امنیتی، بین المللی و اقتصادی لحاظ نمود.

1- محور سیاسی - امنیتی

1.1 - حفظ کرامت انسانها، احترام به فرهنگ ملت ها و تامین حقوق آنها

1.2 - تقویت ثبات و تحکیم صلح عادلانه، توسعه گستره مردم سالاری و پیشرفت دمکراسی و ارتقاء رفاه ملت ها در مناطقی که از بی ثباتی، نظامی گری، خشونت و تروریسم رنج می برند بر مبنای:

اول: احترام به حقوق ملت ها و منافع ملی کشورها

دوم: تحکیم حاکمیت ملی کشورها در چارچوب روش های مردم سالارانه

سوم: پرهیز از خشونت و نظامی گری

چهارم: مقابله ریشه ای با تروریسم

نقاطی در جهان به ویژه خاورمیانه، بالکان ، بخش هایی از آفریقا و آمریکای جنوبی و شرق آسیا از جمله مناطقی هستند که در اولویت باید مورد توجه قرار گیرند. تعامل مشترک برای کمک به ملت فلسطین برای تدوین طرحی جامع، مردم سالارانه و عادلانه برای دستیابی ملت فلسطین به حقوق اساسی خود می تواند نمونه ای از این همکاری ها باشد.

1.3 - مبارزه با تهدیدهای امنیتی مشترک از طیق مقابله اساسی، همه جانبه و موثر با عوامل ایجاد کننده و تقویت کننده تهدیدهای امنیتی از جمله تروریست، مواد مخدر، مهاجرت های غیر قانونی، حمایت های سازمان یافته و دزدی دریایی

2. مسائل بین الملل

2.1 - اصلاح ساختار سازمان ملل و شورای امنیت و ارتقای کارکرد آنها بر مبنای مردم سالاری و عدالت

2.2 - ارتقای وزن و جایگاه موضوعات زیست محیطی در مسائل بین المللی و مشارکت عمومی در مدیریت مسائل زیست محیطی

2.3 - تعریف و تدوین عادلانه حقوق فضا و سهیم شدن همه دارندگان فناوری فضا در مدیریت و بهره برداری عادلانه از آن

2.4 - تعریف و تدوین حقوق مربوط به تبادل فناوری های نو و پیشرفته

2.5 - توسعه نظارت قانونمند و عادلانه آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایجاد سازوکار لازم برای بهره برداری همگانی از انرژی پاک هسته ای در زمینه کشاورزی، صنعت، پزشکی و تولید نیرو

2.6 - جهان شمولی معاهده NPT و سازماندهی عزم جهانی و اعمال برنامه واقعی و اساسی برای خلع سلاح کامل و جلوگیری قاطع از هر گونه توسعه و اشاعه تسلیحات هسته ای، شیمیایی و میکروبی

2.7 - ارتقاء ملاحظات اخلاقی و انسانی و حاکمیت کامل آنها در سازوکارها، مناسبات و رویه های بین المللی

3. محور اقتصادی

3.1 - انرژی و امنیت آن در عرصه های تولید، عرضه و انتقال و مصرف

3.2 - تجارت و سرمایه گذاری

3.3 - ظرفیت سازی برای ارتقاء رفاه عمومی، فقر زدایی از جهان و کاهش فاصله طبقاتی و فاصله شمال جنوب

3.4 - ریشه یابی عوامل بحران اقتصادی و مالی جهانی و جلوگیری از وقوع جنبه های دیگر بحران در عرصه اقتصادی جهان و طراحی سازوکاری جدید وعادلانه

3.5 - مبارزه با اقتصاد زیر زمینی، مفاسد اقتصادی، جرایم مالی و جنایات سازمان یافته علیه امنیت اقتصادی.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 144
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    به به
  • آنالیزور EU ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    333 6
    بااااز بدون هیچ دلیلی ......! :-))
  • مهدی EU ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    196 6
    این که بیانیه ست نه بسته پیشنهادی
  • حامد IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    210 5
    من یک سوال دارم . این بسته پیشنهادی برای مذاکرات هسته ای بود یا برای مدیریت جهانی ؟ هرچی توش گشتم در مورد مسئله هسته ای ایران چیزی ندیدم . جز 2 تا اشاره کلی به انرژی هسته ای و ان پی تی. البته توش ظرفیت زیاد داشت .
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    258 8
    پس اين اون بيانيه هايي است كه ولايتي و روحاني مي گفت
  • عرفان A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    263 5
    جزوه فلسفه بوده داده بشون گفته بخونید تو دور بعدی مذاکرات ازتون امتحان میگیرم.هر کی نخونده باشه هم با تکیه بر ظرفیت های ملت ایران تحریمش میکنم
  • حمزه IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    260 6
    الان اینایی که گفته چه ربطی به ایران و 5+1 و انرژی هسته ای داره؟؟؟؟ همش نصیحت و ارشاده!!!!!!!!
  • مرتضی A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    164 7
    این از بسته گذشته!!!!
  • مرتضی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    249 6
    خسته نباشن واقعا بسته کامل و جامعی بود.من نمیدونم بالکان و افریقای جنوبی و ... چه ربطی به مذاکرات هسته ای داره؟اینجا تفاوتهای گروه مذاکره کننده قبلی با گروه فعلی مشخص شد.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    تعامل مشترک برای کمک به ملت فلسطین؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • آريا A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    201 7
    اين بسته پيشنهاديه يا درس اخلاق؟!!!!
  • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    315 4
    یک کلاس فلسفه کلی وخیلی جامع با ظرفیت بالا در کارزار مذاکرات هسته ای!بیخود نبود وقتی برای اولین بار با دکتر ظریف مذاکره کردن گفتن برای اولین بار بوده وارد جزئیات شدیم!!!!کلا مثل اینکه بحث قبلا فلسفه ی افلاطونی بوده تا مذاکره هسته ای!
  • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    190 5
    اینها چه ربطی به انرژی اتمی داره!
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    185 5
    این بیشتر شبیه یک نامه نصیحت تا بسته پیشنهادی ...
  • vvv US ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    500 8
    در مورد خرید شب عید و بسته ی هدیه ی ماه رمضان و مسابقات جام بین المدارس توش فقط مطلب نیست بعد واقعا طرف فکر میکرده داره مذاکره هسته ای میکنه؟؟؟؟؟؟؟ ظرفیت سازی برای ارتقاء رفاه عمومی، فقر زدایی از جهان و کاهش فاصله طبقاتی و فاصله شمال جنوب!!!! مبارزه با اقتصاد زیر زمینی، مفاسد اقتصادی، جرایم مالی و جنایات سازمان یافته علیه امنیت اقتصادی!!!!!!؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    267 5
    یا خدا اینا چی هستند دیگه
  • حسین A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    166 8
    اینا که بیشتر فلسفس تا راهکار سیاسی
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    خوب؟
  • بی نام A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    160 4
    این انشاء بود یا بسته پیشنهادی ؟!
  • بی نام AU ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    به قول فامیل دور: من دیگه حرفی ندارم
  • pooya A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    174 8
    این که خیلی گنگه واس همینه تو زمان جلیلی به هیچ نتیجه ای نرسیدن دیگه
  • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    368 7
    این بسته پیشنهادی بود متن سخنرانی و موعظه ؟ بیخود نیست وضع مملکت این شده
  • روحيه A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    565 8
    مطمئن باشيد با اين بسته ، نوه و نتيجه هاي ما در مقابل نوه و نتيجه هاي 1+5 ، هنوز درگير بودند
  • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    270 5
    اگه واقعا این تمام اون چیزی بوده که به اونا پیشنهاد دادن میتونیم بگیم چیزی بیشتر از یک بیانیه و یا یک سخنرانی ورژن مودبانه احمدی نژاد نبود
  • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    329 6
    دوستان بهتر بود پیشنهاد برای تدریس در کلاس فلسفه و اخلاق ارسال میکردند!
  • مصطفی A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    بیخود نیست اینقدر به ریش ما ایرانیها تو دنیا خندیدند ... مردم تو ایران داشتن از فقر و بیکاری میرنجیدند این اقا داشته درس جهان بینی میداده ... مارو باش چقدر امیدوار بودیم به اون مذاکرات .....
  • بی نام FI ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    187 5
    اين كه شبيه مانيفست روابط بين الملل است تا يك "بسته" پيشنهادي! فكر كنم اصلا متوجه نشدند دقيقا بايد در مورد چه چيزي مذاكره كنند!
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    180 5
    انگار کتاب درس اجتماعی است۰ هر مورد نیم نمره۰ خوب شد اون دوران تموم شد
  • حسام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    463 6
    سوال اصلی اینه کسانی که این کاره نبود برا چی 6 سال وقت وسرمایه مردم رو برا امیال شخصی هدر دادن؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    171 7
    این جه بسته ای بود دیگه؟ معلوم بود چرا توافق نمیشد و پشت سر هم تحریم.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    155 7
    خوب اینکه یه سری کلیات بوده فقط...معلومه که قابل مذاکره نبوده...
  • مجید A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    273 4
    بیشتر شبیه پایان نامه فوق لیسانس رشته الهیات یا فلسفه می مونه تا یک بسته پیشنهادی به کشورهای ابرقدرت اقتصادی و سیاسی. فکر نکنم اونا حتی حوصله داشتن که تا نصفشو بخونن.
  • رحمانيان A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    161 6
    اين بيشتر به بسته موعظه شبيه بود ، چيزي كه تو كت اونا نمي رفت
  • ali IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    ادمو یاد زنگ انشا دوران دبستان میندازه. مدیریت جهانی اقایان دکتر محمود و سعید.....یادش بخیر دورانی بود
  • arch A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    348 6
    این ها چه ربطی به انرژی هسته ای داره ؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    432 9
    اولین کاری که کردم سرچ عبارت ظرفیت بود ! سه بار ! کمه والا ! :دی
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    261 5
    :))))))))))))))))))))))))))
  • ناشناس IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    عذر خواهى ميكنم اين موارد ربطى هم به انرژى هسته اى داشت!؟ بيشتر به يك شوخى مياد تا بسته پيشنهادى در مورد انرژى هسته اى!
    • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      این متن بیشتر به چکیده ی پایان نامه ای میمونه با موضوع تحولات جهانی و آماده سازی دنیا برای دوران ظهور که استاد راهنمای اون اسفندیار ر حیم مشایی و استاد مشاور هم دکتر محمود احمدی نژاد بوده.
    • احمد IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      چقدر ساده ای که فکرمیکنی اونا با اورانیوم هسته ای ما مشکل دارن. دعوا سر همین چیزای بی ربطیه که میگی!
    • سمخاییل A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      178 7
      کسی نمی‌گه این‌ها مشکل نیستن، اما جاش تو مذاکره هسته‌ایه؟! کسانی که این بسته پیشنهادی رو آماده کردن دو دو تا چهار تای سیاست و مذاکره رو هم بلد نیستن.
    • سام A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      114 7
      احمد تو چه ساده ای که فکر میکنی مشکلات روزمره مردم با این بیانیه هاوادامه اون راه حل میشد
    • بی نام A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      71 4
      احمد آقا ميشه بگي اونا دقيقا با چي مشكل دارند؟
    • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      1 1
      چرا. اون وسط مسط ها يه چيزي درباره يخلع سلاح هسته اي نوشته بود.فکرکنم همين يه مورد به موضوع ربط داشت
  • علیرضا US ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    به قول دکتر ظریف یک سری فرق بیانیه خوندن را با مذاکره کردن نمی دونند. فقط کسی هست پارگراف اول رو برای یک انگلیسی زبان بتونه توضیح بده؟!
  • مهدی US ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    اینها چیه؟ چه ربطی به انرژی هسته ایی ما داره؟
  • سامان A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    153 6
    این مثلا پیشنهاد بود!!!!؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    155 5
    انشا می نوشتن؟
  • محمد - لندن A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    702 7
    حالا می فهمم چرا دکتر ولایتی می گفت مذاکره با کلاس فلسفه فرق می کنه ...
  • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    166 6
    این چه ربطی به انرژی هسته‌ای داره... جلسه مذاکرات هسته‌ایه یا برنامه‌ریزی برای مدیریت جهان؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    اون وقت در صورت توافق روی اون موارد یعنی چه میشد؟!!
    • بی نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      این یک متن جامع هست و مثل توافقنامه دیروز نیست که در قبال دادن این همه امتیاز، فقط بخش کوچکی از تحریمها برداشته بشه.
    • میثم IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      از توافق نامه دوروز پیش ناراحتی پاشو برو همون کشورهایی که تو این بسته اقای جلیلی سنگشو به سینه زده!
    • سجاد IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      107 3
      وااا؟ پرسیدن داره؟ خب معلومه ظرفیت‌ها آزاد می‌شد
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    این که عالی بود چرا غربیها قبول نکردند
  • حسن جون IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    بیشتر به سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل شبیه تا بسته پیشنهادی!
  • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    364 9
    این که انشا است .
  • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    163 6
    شبیه یک مقاله است که برای سخنرانی تنظیم شده! :)
  • بی نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    152 6
    اونوقت این به مشکلات اون موقع چه ربطی داشته؟
  • بی نام SE ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    به همه چیز اشاره کرده جزء برنامه هسته ای ایران!!
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    اينها به گروه٥+١ مربوط مى شد؟!!!
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    این که شبیه بیانیه های 22 بهمن هستش.
    • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      توجه کنید که این مربوط به زمانی بوده که این تحریمها نبوده.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      حالا دليل قيافه مات و مبهوت اشتون بعد از مذاكرات را ميفهمم.
    • بی نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      عجب!!اگر توبیانیش غنی سازی بیست درصد و لغو تحریم ها رو خواسته بود به نظرتون امکان موفقیت بیشتر نبود؟ :)))
    • مقصود IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      بیشتر شبیه یک رمان خسته کننده است!!!!
    • ایرانی GB ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      قلبم درد گرفت. من موندم تیم مذاکره کننده چن دیقه وقت گذاشت تا این متن رو اماده کرد؟؟؟!
    • بی نام A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      317 6
      حالا معلوم شد اینا چرا فکر میکردن ما داریم بمب میسازیم
    • بی نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      260 5
      حالا میفهمم چرا با دیدن بسته جدید 5+1 و اشتون ذوق مرگ شدن و سرازیر شدن به ژنو تا حالا بیانه ی فلسفی تحویل میگرفتن بیچاره ها
    • بی نام A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      271 6
      خداییش بسته پشنهادی بود یا بیانیه روز مبارزه با استکبار جهانی؟؟؟؟
    • پاي ثابت IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      5 2
      اين باز بوده ها ، بسته نبوده بخاطر همين اون قسمتشو كه مربوط به انرژي هسته اي بوده از توش برداشتن .الان آقاي ظريف ازشون گرفته آورده تحويل داده.
    • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      43 3
      خلاصه كلام: پيشنهاد داديم پيشنهاد دادند.(نقطه سر خط) ظرفيت ظرفيت حالا همه باهم ظرفيت ظرفيت حالا 1234 حالا 1 2 3 4 ظرفيت ظرفيت ( و اينچنين بود كه هشت سال سوختيم و سوختيم و سوختيم )
  • b kh IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    یک مقاله که به درد مدرسه میخوره ولاغیر
  • بی نام RS ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    میشه بگید این بسته پیشنهادی "پیشنهادش" کجاشه دقیقا!! بیشتر شبیه بسته موعظه اخلاقی می مونه!
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    هه هه هه هه، این بسته‌ی پیشنهادی بود؟! بگو چرا بدبخت شدیم ۸ سال.
  • محسن A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    با دقت در این متن کاملا میشه درک کرد که چرا تمام اون مذاکرات به نتیجه نمی رسید . وضعیت و حال و احوال سخت امروز ما حاصل توهم مدیریت جهان در دوره قبل بود فقط میشه گفت خدایا تو مبین بر حقی .
  • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    بیخود نبوده به نتیجه نمیرسیده، اصلا معلوم نبوده سر چی باید صحبت کنن
    • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      12 1
      سر مدیریت جهان
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    320 2
    حالا فهمیدیم چرا اینا هرروز تحریمها رو اضافه می کردند
    • یوسف IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      53 0
      باید کانت را می اوردند برا فهمیدن سعید جون
  • محمد IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    296 6
    واییییییییییی بر ما با چه ......... سروکار داشتیم.......................از ماست که بر ماست
  • رامین A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    285 3
    خیلی جالب بود.باد کتاب تعلیمات اجتماعی مدرسه افتادم
  • بیتا A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    242 4
    این بسته پیشنهادی برنامه هسته ای بود یا حل المسائل مدیریت جهانی!!!!!!!!!
  • وحيد IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    300 3
    3.3 - ظرفیت سازی برای ارتقاء رفاه عمومی، فقر زدایی از جهان و کاهش فاصله طبقاتی و فاصله شمال جنوب اينجام جليلي ظرفيت سازي كرده هااا
  • بی نام RO ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    292 7
    جان من کل بسته همین بوده؟ یعنی چی؟!؟!؟!؟
  • دقیق A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    236 6
    به این میگن یک بیانیه واقعی!!! تمام خواسته ها و نیازهای مردم ایران توش هست.
  • رضا IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    351 3
    بيشتر اينكه خارجيها را مسخره كنه خودمان را مسخره كرده
  • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    258 4
    با خوندن این متن دوست دارم سرمو بکوبم تو دیوار
  • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    181 5
    فکر کرده ازش برنامه برای مدیریت جهان رو خواستن یا دبیر کلی سازمان مل!!!!!!!!!
  • صدرا A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    25 1
    این حرف ها رو آقای جلیل در 13 آبان هم برایدانش آموزان به عنوان بیانیه قرائت کردا
  • محسن IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    25 1
    اینا کیو مسرخه میکردن مارو خودشونو یا 5+1 رو؟
  • بی نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    115 3
    می خواستن جهان رو مدیریت کنن
    • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      55 0
      بخود نبود اشتون گفت با این اقا نمیشه مذاکره کرد بهتره عوض بشه و کس دیگه ای بیاد.حق داشته بنده خدا.
  • بی نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    140 0
    با خواندن بعضی از نظرات کلی خندیدم مدت ها بود یه خنده درست وحسابی نداشتم دستتان درد نکند
  • مقصود IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    111 1
    عجب رمان خسته کننده ای!!!!!!
  • سوسن A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    189 2
    یاد جمله ای از شهید چمران افتادم که "از ایشان پرسیدند: تعهد بهتر است یا تخصص ؟ گفت: می‌گویند تقوا از تخصص لازم‌تر است، آن را می پذیرم. اما می‌گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد بی تقواست"
  • سعید IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    171 2
    وای اگه جلیلی رئیس جمهور میشد چی میشد؟ فکر کنم 5+1 همگی دکترای فلسفه می گرفتن مخصوصا خانم اشتون.
  • محمد IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    138 0
    دلم میخواد سرمو بکوبم به دیوار.... این چیه؟ پس بگو این 5 1 چرا اینهمه خوشحال بودن از اینکه ظریف مسئول مذاکرات شده. با خودشون گفتن راحت شدیم ..........
  • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    129 1
    «تعامل مشترک برای کمک به ملت فلسطین برای تدوین طرحی جامع، مردم سالارانه و عادلانه برای دستیابی ملت فلسطین به حقوق اساسی خود می تواند نمونه ای از این همکاری ها باشد.» الان ربط این موضوع به انرژی هسته ای رو میشه بگید؟!!
  • بی نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    115 2
    چقدر بی ربط وبی معنی بود...
  • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    47 2
    ایشون می خواست بجای رفع تحریمها دنیا رو تغییر بدهند !!!! این کار ها فقط ازمعصوم (ع) ساخته است نه از جلیلی
  • فری A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    54 1
    قیافه اشتون بعد از این بسته...دیدنی بوده...نمیفرستادن سنگین تر بود..
  • سعید A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    137 0
    واقعاً اون حق ماموریتی که گرفتن حلاله
  • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    114 2
    بچه ها سطر اول بند سوم واژه «ظرفیت» را در یابید :)
  • علیرضا IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    58 1
    کانت و هیوم و هگل هم اگر جای اشتون بودن چیزی نمی فهمیدن
  • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    73 1
    آقایانی که از محتویات این بسته ها اطلاع داشته اند چرا جلوی این آبرو ریزی رو نگرفتن و حالا معلوم میشه که چرا این بسته چرا به اطلاع مردم نرسید تا حتی از نظر افکار عمومی هم مشکل نداشته باشند؟! آقایون متوجه هستید با این کارتون ملتی که قبل از این تحریم ها هم اوضاعش زیاد درست نبود به کجا بردید!!
  • بی نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    52 0
    عجب مقاله اخلاقی خوبی است به درد تدریس می خورد با تمام احترامی که برای دوستان قایلم باید بگویم که حق داشتند یه روزه تمومش کنن
  • l IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    67 0
    با خوندن این بسته پیشنهادی به آمریکا حق میدم که یه همچین تحریمایی بکنه...اگه منم جای آمریکا بودم همینکارا رو می کردم حتی بدتر از اینا!!!والا به قرعان!
  • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    52 3
    ما را باش کی می خواستیم رئیس جمهور کنیم
  • خسته IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    82 0
    خسته شدم بس که لایک مثبت دادم این جلیلی چه کرده لااقل دل من یکی شاد شد وقتی نظرها رو خوندم.
  • اراز IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    45 2
    چه نفعی برای کشور ما داشت .دئ
  • بیات IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    53 1
    حالا جدا این صرفا جهت مزاح بود یا واقعیت؟ من باورش برام سخته این واقعیت داشته باشه!
  • احمد A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    68 2
    چی بگم؟چی دارم که بگم؟من جای تیم مذاکره کننده قبلی بودم دیگه از خونه بیرون نمی اومدم تا با مردم چشم تو چشم نشم.اینا چیه مثلا؟؟؟؟
  • احسان A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    55 0
    خود اقای جلیلی این متن و نوشتن از کاربرد کلمه "ظرفیت" و "سازوکار" میشه این و فهمید
  • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    58 0
    کف کردم. این همه ظرفیت اینا واسه شاد کردن داشتن و مردم تو 24 خرداد ندیدن.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    از 20 درصد رسیدیم به 5 درصد. افرین به این همه مقاومت
  • بی نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    اولا که معلوم نیست کی این متن را گذاشته وبعدش هم ایا درسته یا نه . مگر تحریم بخاطر انژی هسته ای هست .آیا زمان جنگ و.....ما هسته ای بودیم که تحریم کرداند.
    • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      31 3
      عزیزم بیدار شو.
  • بيگانه A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    57 2
    ياد امتحان زمان مدرسه افتادم بلد نبوديم جواب بديم داستان ميگفتيم
  • علی A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    51 2
    به به !!!!!!!!به به!!!!!!!به به!!!!!!!!!!!! راستی چه میخواست جلیلی؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    45 1
    مطمئن هستید از مدیریت جهانی حرفی نزده؟
  • سالار A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    50 1
    واقعاً كف كرديم !!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    59 1
    8 سال همگی سر کار بودیم با این بسته پیشنهادی
  • عليرضا IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    75 0
    من تشكر ميكنم از دوستاني كه اين بسته پيشنهادي وزين و كاربردي رو رسانه اي كردن. فقط دليل تاخير ٤ساله براي رسانه اي شدنش رو نمي فهمم. همون طور كه دليل تشكيل يك دادگاه رو بعد از گذشت ١٠٠ روز از اتمام يك دوره رياست متوجه نميشم.
  • دایی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    71 0
    کسی یادشه تیتر یک کیهان بعد از این پیشنهاد!!!!!!!!!!!!چی بوده؟؟؟؟
  • فرزاد A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    95 1
    بنظرم اگه بجای این بسته پیشنهادی به بسته گر اصفهان میداد احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات خیلی بیشتر بود !
  • بی نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    70 0
    از اول تا اخر خوندم ..هیچ غلط املایی نداشت
  • اشتون EU ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    58 1
    بله. وقتی آقا سعید این متنو خوند، من گفتم خوب الان من باید چکار کنم؟
  • بی نام A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    23 0
    اصلا ربطي به انرژي هسته اي نداشته و با اين حساب مردم چند سالي سر كار بودند
  • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    27 0
    الان این مطلب طنز بود یا واقعا همچین بسته ای ارائه شده ؟؟؟؟؟
  • واحد صوفی IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    26 0
    انصافا لذت بردم ،این احتمالا متن بیانیه برای راهپیمایی بوده که اشتباهی داخل پاکت گذاشته شده و به ژنو فرستاده اند
  • يونس A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    2 0
    حيف به تو بگويند اقا خرم تو حيثيت ايران را ميبري تو به خاطر پستت ميترسي كه از دست بدهي داري ......اين ....مي گويي
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    5 0
    این شبیه یک بیانیه است تا توافق نامه - بقول یکی از کارشناسان در توافق نامه هیکدام از طرفین نباید دنبال تایبید شدن 90% یا 100% نظرات خود باشند
  • amir IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    از موضوع دمکراسی و توسعه آن در جهان و پیشنهاد آن از سوی دولت احمدی نژاد بهتر یافت می نشود.
  • امین A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    6 0
    هه هه هه... . عمراً اگه اینم خودش نوشته باشه . همینو هم ازیه کتاب copy , paste کرده... . :))))
  • شهروز IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    9 0
    واقعا عجب قدرتی داریم ما ! این بچه تازه زبان باز کرده (جلیلی) را فرستادیم کل دنیا را الاف خودش کرده !!!!!!
  • شهروز IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    11 0
    عجب آدمی هستیم ما !!!!!!!!!! این آقا در انتخابات سومین نفر شده بود ! اگر رئیس جمهور می شد چی وای خدایا شکرت ما را از این فاجعه نجات دادی
  • کاوه US ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    13 0
    دوستان نگید انصافا فلسفه، کجایِ این متن فلسفیه؟ یه مشت شعاره فقط . . .
  • علی A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    4 0
    خب آفرین این پیشنهادها برای مدیریت جهان و حل مشکلات سایر کشورها بود. کدوم قسمتش مربوط به کشور خود ما و حل مشکل هسته ای است میشه اون رو نشون من بدین؟ ..............
  • فذایی برای رهبر A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    1 8
    حرفهاش درسته اما نه برای مذاکرات هسته ایی.اینا واقعا چی فکر کردن با همچین بسته ایی.به خاطر این بود که غربیها میگفتن باید از فرصت پیش امده استفاده کرد.امیدوارم از5درصد به تعتیلی نرسه.بهترین راه اینه که با ولایت و رهبری باشیم
  • بابک IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    3 1
    ایشون اصلا توجیه بوده که وظیفه ش چیه؟ انشا نوشته. شما مسئول مذاکراتی بودی که یه موضوع مشخص داره. اینا چیه نوشتی؟
  • گیلان IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 5
    سلام..دوستان بنده شخصا نه سینه چاک دکتر جلیلی یا ظریفم نه دشمن هیچ کدومشون..اما لطفا بخاطر این دعواهای گروه و جناحی اخلاق و انصاف رو زیرپا نزارین..خود دکت ظریف تو مجلس گفت که آمریکا از روی ناچاری دید تحریم اثر نکرد روی چرخه ی هسته ای مجبور به مذاکره شد نه ما..و دکتر عراقچی هم با زبان بی زبانی توی شبکه ی یک مبنای مذاکرات رو تولید به اندازه ی کافی 20 درصد که در زمان دکتر جلیلی شکل گرفت و تولید شد دونست و گفت که ما تا 10 سال آینده خیالمون از بابت 20 درصد راحت بود که سر 5 درصد به توافق رسیدیم..درضمن برخلاف عقیده ی افراد سیاه نما 20 درصدو واسه بمب نمیخواستیم که به ما شک کردن..ما الانشم واسه راکتور تهران و برای تولید رادیو دارو به 20 درصد نیاز داریم..و از صدقه سری جناب جلیلی داریم . خیالمون راحته.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      5 1
      ما هیچ چیزی از «صدقه سری» ایشون و آدم‌های مشابه ایشون نداریم. چیزی که از «صدقه سر» ایشون داریم میلیاردها دلار هزینه روی دوش ملته. تو دو سال ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج شده! می‌فهمین یعنی چی؟ به جز این ۱۰۰ میلیارد دلار، ۱۰۰ میلیارد دلار دیگه هم هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم غنی‌سازی بوده. می‌فهمین یعنی چی؟!! دوست من کل این غنی‌سازی چه فایده‌ای برای ما داره؟ کلاً چند می‌ارزه؟ تو رو خدا داستان استقلال رو وسط نکشین. کشوری که ۶ قلم اول وارداتش غذاست و پنجاه درصد غذای مصرفیش وارداتیه، نمی‌تونه با غنی‌سازی مستقل بشه. کشوری که تولیداتش توان رقابت جهانی نداره نمی‌تونه با غنی‌سازی مستقل بشه. بیدار شید لطفاً. اول بگید کل این داستان غنی‌سازی چه فایده‌ای برای توسعه کشور داره، بعد بگید «صدقه سر »
  • کیارش IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    0 0
    الان این سوال مطرح است که شما مسئولی که همه چی رو میدونی می خواهی دنیا رو درست کنی ..چرا این وضع مملکتته؟