ایسنا نوشت:

شورای نظارت بر سازمان صداوسیما گزارش‌های منتشرشده‌ خود درباره‌ تخلفات شبکه‌های تلویزیونی در نیمه‌ دوم سال 92 را از روی سایت خود برداشت.

سایت شورای نظارت بر سازمان صداوسیما پس از اینکه در چند ماه اخیر گزارش‌هایی درخصوص عملکرد برنامه‌های نوروزی تلویزیون، وضعیت برنامه‌های کودک، عملکرد رادیو در حوزه موسیقی و همچنین سریال «کلاه پهلوی» منتشر کرده بود، در آخرین اقدام خود با انتشار گزارشی، تخلفات شبکه‌های تلویزیونی در حوزه حجاب، آرایش، موسیقی نامناسب و ... را برشمرد که تعداد آنها در مجموع به 33238 مورد می‌رسید.

برغم بازتاب وسیع انتشار این گزارش‌ها در بین رسانه‌ها، هیچکدام از مدیران ارشد صداوسیما واکنشی به آن‌ نشان ندادند تا در نهایت، نایب رییس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما گزارش اخیر این شورا درخصوص تخلفات شبکه‌های تلویزیونی در نیمه دوم سال 92 را حاصل نتایج به دست آمده از نظرسنجی‌های مردمی بداند!

سید رمضان شجاعی کیاسری صبح یکشنبه در حاشیه مجلس مصاحبه و اعلام کرد، نظرات و دیدگاه‌های مردم شامل اشکالات و ایرادات یا تقدیر و تشکر در مورد عملکرد صدا و سیماست که دبیرخانه شورای نظارت این نظرات را اجماع و آن را چاپ کرده است.

صحبت‌های کیاسری درباره‌ گزارش‌های شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در حالی مطرح شد که در هیچکدام از گزارش‌های موجود روی سایت این شورا، مطلبی درخصوص نتایج به دست آمده از نظرسنجی مردمی مطرح نشده بود.

در شرایطی که مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما چند سالی است که از انتشار نتایج نظرسنجی‌های مردمی درخصوص برنامه‌های رادیو و تلویزیونی سرباز می‌زند و برخلاف گذشته نتایج این نظرسنجی‌ها رسانه‌ای نمی‌شود، انتشار گزارش‌هایی از این دست از سوی مرکزی غیروابسته به صداوسیما می‌تواند تاحدودی رسانه‌ها و مخاطبان را در جریان وضعیت کیفی برنامه‌های صداوسیما از منظر کارشناسی قرار دهد. اتفاقی که انتظار می‌رود همچنان از سوی شورای نظارت بر سازمان صداوسیما ادامه‌ یابد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    30 1
    اگر قرار است نظرات مردم انتشار یابد سعی شود نظرات تمام مردم گرفته شود و نه قشر خاصی از مردم