ایسنا نوشت:

روزنامه "الاخبار" لبنان اعلام کرد که احمد الاسیر، روحانی تندرو سلفی وارد اردوگاه "عین الحلوة" در جنوب لبنان شده است. این در حالی است که یک مسئول فلسطینی اعلام کرده که الاسیر در طرابلس به سر می‌برد.

روزنامه لبنانی "الاخبار" به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد: احمد الاسیر، روحانی تندرو سلفی و از منتقدان نظام سوریه از حدود پنج ماه قبل وارد اردوگاه "عین الحلوة"، (اردوگاه متعلق به آوارگان فلسطینی) در جنوب لبنان شده است.

این منبع افزود: الاسیر چندین مرتبه به همراه توفیق طه، معاون امیر "گردان‌های عبدالله عزام"، وابسته به القاعده رؤیت شده است.

در مقابل صحبی ابوعرب، فرمانده دستگاه امنیت ملی فلسطین با تکذیب اخباری مبنی بر ورود احمد الاسیر به عین الحلوة تاکید کرد که الاسیر در طرابلس است.

پیش‌تر اخباری توسط منابع عربی منتشر شد مبنی بر این که الاسیر به سوریه رفته است و بنا به گفته یکی از رهبران ارتش آزاد سوریه در خاک سوریه است. اما این ادعا تایید نشد.

روزنامه الانباء کویت نیز با انتشار خبری اعلام کرده بود شیخ احمد الاسیر و چند تن از فرماندهان ارشد تشکیلات وی در درگیری‌های شهر "صیدا" در لبنان کشته شده‌اند.

در تاریخ 23 ژوئن درگیری‌های خشونت‌ آمیزی میان طرفداران احمد الاسیر که به مواضع تندش علیه نظام سوریه و حزب‌الله مشهور است و ارتش لبنان به وقوع پیوست که در پی آن 18 نظامی ارتش و 11 فرد مسلح کشته شدند.

الاسیر و شماری از طرفدارانش موفق به فرار شدند و همچنان تحت تعقیب نیروهای امنیتی لبنان هستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =