مهر نوشت:

عضو کمیسیون صنایع و معادن با توجیه دانستن اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره حذف ایران کد گفت: نعمت زاده اعلام کرد هیچ اعتقادی به ایران کد و شبنم ندارد.

سیدمحمد بیاتیان با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پاسخ های وزیر در خصوص حذف ایران کد و شبنم به نمایندگان توجیه قانونی نداشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: وزیر در پاسخ به سوال نمایندگان اعتقاد داشت که ایران کد و شبنم، یک سیستم اضافه است که باعث گرم شدن بازار دلالی و فعالیت برخی قاچاقچیان شده است. وی با اشاره به اینکه وزیر تاکید داشت در سایه طرح ایران کد و شبنم برخی کد فروشی ها صورت گرفت گفت: ایشان عقیده داشت که سیستم تجارت ایران باید بر مبنای سیستم روز دنیا تغییر کند و با شیوه های نوین جلوی قاچاق کالا گرفته شود.

نماینده بیجار ادامه داد: وی حتی اعلام کرد که ثبت سفارش نیز از پروسه تجارت حذف شده و تاکید کرد هیچ اعتقادی به ایران کد و شبنم ندارد و اینگونه توجیه کرد که این سیستم زاید است و فضای بروکراسی را زیاد می کند و در کنارآن اجازه مانور به قاچاقچیان می دهد.

بیاتیان خاطرنشان کرد: پاسخ های وزیر در کمیسیون یک سری توجیه بود که نتوانست نمایندگان را قانع کند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    4 2
    با نظر وزیر محترم موافقم،باید کاغذبازی و ... حذف و کار از ریشه درست شود
  • سید بیژن A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    2 3
    کاملا با نظر جناب آقای نعمت‌زاده موافقم. این نماینده هم اگر واقعا برچسب نیاز دارند فروشنده برچسب موجود است و این دو طرح ایران کد و شبنم واقعا ناکارآمد و افتضاح هستند، مثل بقیه کارهای وزارت بازرگانی سابق و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان که برای کنترل بازار فقط بازرس استخدام می‌کردند و سایر عوامل عرضه و تقاضا غافل بودند.
  • سرمایه گذاری که جدیدا از تولید منصرف شد A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    3 5
    کلا به چی اعتقاد داری؟ تا حالا واسه حمایت از تولید و برچیده شدن دلالی در بازار چه کردی؟ چتر حمایتی شما برای تولیدکنندگان چیه؟ کشور چین جایزه صادرات میده شما چه کار می کنید؟ غیر اینکه میای حرفی می زنی که فقط قیمت خودرو را بالا می بری . ایران کد هم قبول نداری؟ فکر کن باید چه کار بکنی. یک کاری کن کارستان
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    1 3
    به نظر من فرمایش اقای نعمت زاده کاملا درست است.نمایندگان چون در این کار نیستند نمی دانند که ایران کد و شبنم بدون هیچ نقش مفیدی دکان دیگری برای سودجویی افراد شده است.
  • محمد A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    3 10
    به اعتقاد جناب نعمت زاده تماماً سیستم بازرگانی کشور ذاید است و باید جمع شود
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 0
    تولید داخل را ازمالیات معاف کنید تا رشد کند ...در غیر این صورت محکوم به واردات ، و ایجاد اشتغال برای کشور های دیگر هستید