مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 6 آذر 1392

مرد باغدار که بر سر جمع کردن جای خواب دوستش را به قتل رسانده بود، به زودی در دادگاه کیفری محاکمه می شود.
به گزارش مهر، دوم آذر سال گذشته کشف جسد مردی در صفادشت به کارآگاهان پلیس آگاهی شهریار اعلام شد. در ادامه تیمی از ماموران راهی محل کشف جسد شده و با پیکر مرد ناشناسی در حالی که سر و دستش از بدن جدا شده بود رو به رو شدند.
در بررسی های اولیه مشخص شد، چند روز از قتل می گذرد و بخشی از بدن از سوی حیوانات خورده شده است. در بازرسی لباس های مقتول ، گذرنامه ای کشف شد که از طریق آن هویت مقتول به نام اکبر شناسایی شد.
ماموران سپس به تحقیق از خانواده اکبر پرداخته و متوجه شدند او یک وانت داشته که همزمان با قتل ناپدید شده بود. با کشف این سرنخ ردیابی وانت در دستور پلیس قرار گرفت و ماموران در ردیابی های خود متوجه شدند با کارت سوخت خودروی اکبر چند بار در یک پمپ بنزین سوختگیری شده است.
صاحب پمپ بنزین به اداره آگاهی احضار شد که در بازجوییها گفت: کارت سوخت از سوی فردی به نام حبیب در اختیار من قرار گرفته بود.
تیم پلیسی در ادامه تحقیقات حبیب را دستگیر کردند که او در بازجوییها به درگیری با مقتول اعتراف کرد و گفت: شب قبل از حادثه اکبر به باغ من آمد. صبح به او گفتم رختخواب را جمع کند اما او به حرفم گوش نداد. بر سر این موضوع با او درگیر شده و دو ضربه به صورتش زدم. چند ساعت بعد اکبر مدعی شد جایی را نمی بیند. خواستم او را به دکتر ببرم که متوجه شدم نفس نمی کشد. خیلی ترسیده بودم. به همین خاطر جسدش را به بیابان های اطراف صفادشت بردم و آنجا رها کردم.
با تکمیل تحقیقات، بازپرس پرونده برای حبیب قرار مجرمیت صادر کرد که با صدور کیفرخواست پرونده برای محاکمه به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

 

اجاق‌گاز خوراک پزی جان سرایدار خفته را گرفت
روشن بودن اجاق گاز خوراک‌پزی بعنوان وسیله گرمایشی جان سرایدار 46 ساله را گرفت.
سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی درباره گاز گرفتگی در یک ساختمان تجاری به فارس گفت: در ساعت 9:10 دقیقه صبح امروز چهارشنبه حادثه گاز گرفتگی در خیابان شوش شرقی بعد از خیابان یخچال به سامانه 125 آتش‌نشانی اعلام می‌شود.
بلافاصله ایستگاه 99 آتش‌نشانی به محل اعزام و مشاهده می‌کنند در طبقه دوم ساختمان قدیمی که مرکز مشاوره ترک اعتیاد بوده‌ است سرایدار این ساختمان به دلیل روشن بودن اجاق گاز خوراک‌پزی به عنوان وسیله گرمایشی و بسته بودن در و پنجره و انتشار گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داده است.
فرد فوت شده 46 سال سن داشته است.

 

زن کرمانی پس از سقوط از طبقه دهم به طور معجزه آسا زنده ماند
زن جوانی که از طبقه دهم ساختمانی با 30 متر ارتفاع در کرمان سقوط کرد به طور معجزه آسا زنده مانده است.
دکتر مسعود مقدری، مدیر بیمارستان شهید باهنر کرمان به ایرنا گفت: این فرد با علایم خونریزی داخلی به این بیمارستان منتقل شد و به سرعت تحت عمل جراحی قرار گرفت.
مصدوم شکستگی در ناحیه پا دارد و کیسه صفرای وی نیز برداشته شده و هم اکنون تحت کنترل است.
سطح هوشیاری این فرد هم اکنون 12 است.
سعید گیلانی، مدیر مجتمع تجاری صالح المهدی (عج) کرمان نیز سقوط این زن از طبقه دهم این مجتمع را تایید کرد و گفت: شاهدان عینی گفته اند که وی پس از سقوط هوشیاری کامل داشته و فقط از ناحیه پا دچار شکستگی شده است.
معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: علت و انگیزه های وقوع سقوط این زن در دست بررسی است.

 

آتش سوزی مهیب در فروشگاه های رنگ فروشی/ 3 آتتش نشان زخمی شدند
آتش سوزی و انفجار دو فروشگاه رنگ فروشی در خیابان 15 خرداد با تلاش آتش نشانان 4 ایستگاه مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی بروز آتش سوزی در 2 مغازه رنگ فروشی خیابان 15 خرداد، نرسیده به چهارراه سیروس و اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 9:24 صبح امروز چهارشنبه آتش نشانان ایستگاه های 3، 4، 48 و دو خاور حامل دستگاه های تنفسی و کف را به محل حادثه اعزام کرد.
در محل حادثه دو مغازه رنگ فروشی به مساحت 100متر مربع دیده می شد که مملو از قوطی های رنگ و اسپری و حلال های شیمیایی که به صورت ناایمن در مقدار انبوهی بر روی هم انبار شده بود و به علت نامعلوم از قسمت زیرزمین دچار آتش سوزی شده و به علت قابلیت اشتعال بالا در حال گسترش و سرایت به قسمت های دیگر بود.
در این حادثه به گفته شاهدان پیش از حضور آتش نشانان دو انفجار پی در پی رخ داده بود و آتش سوزی طبقه زیرزمین و همکف را فرا گرفته بود و 5 نفر از کارگران و فروشندگان در میان دود و آتش گرفتار شده بود.
آتش نشانان هر 5 نفر را با استفاده از دستگاه های تنفسی از میان دود و آتش به سلامت خارج کرده و به مکان امن منتقل کردند.
همچنین در محل حادثه 13 انفجار دیگر در هنگام عملیات آتش نشانان رخ داد به طوری که در و پنجره های فروشگاه شکسته و شیشه های آن به اطراف پخش شده بود که آتش نشانان با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و لوله های آبدهی در لحظات اولیه آتش سوزی را تحت کنترل خود درآورده و آن را مهار و خاموش کردند و با ایمن سازی محل حادثه پس از سه ساعت تلاش نفسگیر به ماموریت خود پایان دادند.
در این حادثه 3 نفر از آتش نشانان بر اثر انفجارهای پی در پی دچار آسیب شدند که دو نفر از آنها به صورت سرپایی و یک نفر آنها به بیمارستان منتقل شد.

 

پرونده تهمینه خارج از نوبت و به صورت فوق‌العاده رسیدگی می‌شود
رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه جزایی قزوین به فارس گفت: پرونده تهمینه یوسفی خارج از نوبت و به صورت فوق‌العاده رسیدگی می‌شود.
قاضی رضا‌نژاد در خصوص روند رسیدگی به پرونده تهمینه یوسفی، قربانی اسیدپاشی افزود: در جلسه امروز مشخص شد که پرونده تهمینه نیاز به تحقیقات و بررسی‌های بیشتری دارد و تا پایان تحقیقات و وصول نتیجه نمی‌توان در مورد این پرونده نظر نهایی را صادر کرد.
وی با اشاره به اینکه جلسه رسیدگی به جهت نیاز به تحقیقات بیشتر تجدید وقت شد، گفت: این پرونده خارج از نوبت و به صورت فوق‌العاده رسیدگی می‌شود.

 

چهار مجرم در بندرعباس به دار آویخته شدند
چهار مجرم که به مجازات اعدام محکوم شده بودند، صبح چهارشنبه در بندرعباس به دار آویخته شدند.
حجت الاسلام محمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری هرمزگان به مهر گفت: سه نفر از این افراد به جرم حمل و نقل و توزیع مواد مخدر و همچنین درگیری مسلحانه و یک نفر نیز به جرم تجاوز به عنف به مجازات اعدام محکوم و حکم این افراد صبح امروز چهارشنبه اجرا شد.
سه نفر از این مجرمان اقدام به حمل و توزیع مقادیر زیادی مواد مخدر از جمله هروئین، کراک، شیشه و همچنین درگیری مسلحانه کرده بودند و مجرم دیگر نیز مرتکب جرم تجاوز به عنف و زنا شده بود.
رئیس کل دادگستری هرمزگان در تشریح جزئیات این تجاوز به عنف، افزود: یک دانشجوی خانم 23 ساله سوار پراید شخصی می شود و راننده به بهانه کارت سوخت در مسیر توقف و سپس مسیر خود را منحرف می کند که این اقدام با اعتراض آن خانم مواجه می شود اما راننده بدون توجه به این مسئله در خودرو به وی تجاوز کرده و از این صحنه دلخراش فیلمبرداری نیز می کند.
پس از این اتفاق با شکایت آن خانم، فرد مجرم از طریق خودرو شناسایی می شود و به جرائم تجاوز به عنف و آدم ربایی اعتراف می کند و پس از اعتراض متهم به حکم اعدام، این حکم کیفری در شعبه 15 دیوان عالی کشور تایید می شود و این مجرم در مقابل دید عموم مردم به دار آویخته می شود.
سه نفر از این مجرمین در مقابل دید عموم و یک نفر نیز در محوطه زندان به دار آویخته شدند.

 

توقیف شناورهای سعودی در آب‌های جنوب کشور
سردار قلندر لشگری، فرمانده دریابانی استان بوشهر از توقیف دو شناور متجاوز متعلق به کشور عربستان سعودی در آب‌های ایران خبر داد و به ایسنا گفت: روز گذشته دریابانان مستقر در آب‌های جنوب کشور با استفاده از تجهیزات الکتریکی و اپتیکی از حضور دو فروند شناور در آب‌های استحفاظی کشورمان در جنوب مطلع شدند.
وی با بیان اینکه عوامل دریابانی به این محل رفتند خاطرنشان کرد: در این محل دریابانان با دو فروند شناور که با پرچم کشور عربستان در حال صیادی غیرمجاز در این منطقه بودند روبرو شدند.
فرمانده دریابانی استان بوشهر با اشاره به دستگیری 9 تن از ملوانان این دو شناور سعودی اظهارکرد: در انجام تحقیقات مشخص شد این 9 تن تبعه کشورهای مختلف بودند.
لشگری با اشاره به تشکیل پرونده برای دستگیرشدگان در این شناور گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل داده شدند.
وی با تاکید بر قاطعیت دریابانان در دفاع از مرزهای آبی جنوب کشور خاطرنشان کرد: دریابانی ناجا اجازه هیچ‌گونه فعالیت غیرمجاز به سودجویان و متخلفان را نخواهد داد.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    36 0
    به خاطر جمع نكردن رخت خواب !!!!؟؟؟؟ پس مامانم هر روز بايد منو بكشه كه ! :-) سلامتي همه مادرا .....