ایسنا نوشت:

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: روز گذشته به مناسبت آلودگی هوا باز هم تعطیلی ناگهانی مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی و عدم تعطیلی ادارات، مادران شاغل را سردرگم و بلاتکلیف کرد، برای دومین بار این موضوع را در دولت تذکر دادم و از تماس‌های مکرر این مادران در چنین روزهایی با این معاونت اطلاع دادم.

شهیندخت مولاوردی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک، نوشت: این روزها دولت در جلسات فوق‌العاده به بررسی لایحه بودجه 1392 مشغول است تا در فرصت قانونی آن را به مجلس تقدیم کند. تلاشمان بر این است که اعتبارات لازم برای پیشبرد امور زنان و خانواده در این لایحه پیش‌بینی شود و مشمول سیاست‌های انقباضی نشویم.

وی در ادامه به تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا اشاره و اظهار کرد: دیروز به مناسبت آلودگی هوا باز هم تعطیلی ناگهانی مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی و عدم تعطیلی ادارات، مادران شاغل را سردرگم و بلاتکلیف کرد. برای دومین بار این موضوع را در دولت تذکر دادم و از تماس‌های مکرر این مادران در چنین روزهایی با این معاونت گفتم. چند نفر از همکاران مجموعه خودمان مجبور شده بودند، امروز کودکانشان را با خود به اداره بیاورند. یقیناً این اتفاق در بسیاری از ادارات هم تکرار شده که خود نقض غرض است. دفعه قبل پیشنهاد عضویت این معاونت در کمیته ذیربط را ارائه کردم تا در زمان تصمیم‌گیری، این‌گونه موارد هم گوشزد شود. با این همه موضوع جهت بررسی کارشناسی به واحد حقوقی ارجاع شده تا راهکارهای لازم ارائه شود.

انتقاد از منصوب نشدن زنان در پست معاونت وزارتخانه‌ها
مولاوردی با اشاره به منصوب نشدن زنان در پست معاونت وزارتخانه‌ها، گفت: یکی از مواردی که روز گذشته فرصت طرح آن را پیدا کردم، انتقاد از عمل نکردن به توصیه جدی رئیس‌جمهور در استفاده از خانم‌ها در پست معاونت‌ها در بسیاری از وزارتخانه‌ها بود و پیشنهاد کردم از خانم‌های نماینده ادوار مجلس حداقل در پست معاونت پارلمانی وزارتخانه‌ها استفاده شود. در مقایسه با آقایان نماینده ادوار مجلس که غالباً بالاخره منصبی را اشغال کرده‌اند، اکثر این خانم‌ها با تمام تجربه و توان مدیریتی، امروز خانه‌نشین هستند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    4 4
    از یک طرف انتظار دارند جمعیت افزایش یابد از طرفی مشکلات اقتصادی باعث شده حتی با کار کردن زن و مرد هم چرخ زندگی به سختی بچرخد و هم اینکه مسئولین کوچکترین درکی از مشکلات مادران شاغل ندارند . یک سری به شرکتهای خصوصی بزنید ببیندی چه ظلمی را ماران شاغل تحمل می کنند . خدا به داد نسل آینده برسد
  • یک مرد متخصص کم درآمد A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    7 7
    ایشان می خواهند مردها را که نون آور خانواده ها هستند خانه نشین کنند. بسیاری از زوجها هستند که هر دو اشتغال دارند و درآمدهایی بالای 4-5 میلیونی دارند. اما هستند بسیاری از مردانی که ضمن داشتن تخصص حتی یک شغل مناسب ندارند. باید با این موج جدید که اگر مسولیتها در دست خانمها قرار بگیرید استخدامها چگونه خواهد شد با مطالعه و تامل بیشتری برخورد شود.
  • بی نام RU ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    10 2
    اون مادرانی که شما میگین احیانا در دستگاه دولتی کار نمیکنن؟ شما به تعداد مراجعینی که به همین مادران مراجعه میکنن خبر داری احیانا...پس کی باید کار مردم رو انجام بده؟ حالا گلایه هم داری چرا معاونت نمیگیرن! اینطور که هر هفته دو سه روز وزارت خونه معاون نداره که!!!! شما معنی نقد کردن رو میدونی؟نقد یعنی ارائه یک راه حل اجرایی! فقط بلدی گیر بدین...خودتون مسئولیت بگیرین هیچ کاری نمیکنین
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    8 3
    در این جور موارد مرخصی بدون حقوق باید داده بشه.
  • محمد محمد A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    3 2
    عالی