رحمت‌الله حافظی رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در یک برنامه رادیویی در مورد آلودگی هوا، گفت در سال گذشته بر اساس آمار وزارت بهداشت ماهانه به صورت میانگین 227 مرگ منتسب به آلودگی هوا در تهران داشتیم

حافظی می گوید یعنی بر اساس آخرین گزارش ارایه شده توسط وزارت بهداشت در یک سال گذشته در تهران 2724 مرگ منتسب به آلودگی هوا داشته‌ایم.آمار تکان‌دهنده‌ای که باید 2520 مورد بستری شدن ناشی از بیماری‌های قلبی در سال و 4525 مورد بستری بر اثر مشکلات تنفسی را به آن اضافه کرد.

حافظی ادامه داد: گزارشی در سال 2006 از سوی بانک جهانی ارایه شد که دولت ایران خسارتی حدود هشت میلیارد دلار در خصوص آلودگی هوا متحمل شده است، چرا نباید این مبلغ مدیریت و به سمت زیرساخت‌ها هدایت شود؟ این در حالی است که قطعا در سال‌های اخیر این رقم افزایش چشمگیری هم داشته است.
وی در خصوص آلودگی 88 درصدی هوای تهران ناشی از تردد خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها، گفت: وقتی در اضطرار واقع می‌شویم، حقوق شهروندان را پایمال می‌کنیم. طرح دایمی زوج و فرد می‌گذاریم، این طرح پایمال کردن حقوق شهروندان است و اجرای دائمی آن تا آخر سال غیرقانونی است.
حافظی ادامه داد: نباید برای خودروسازان فرش قرمز پهن کنیم. خودروسازان باید خسارتی که به مردم چه از لحاظ سلامت و چه از لحاظ عدم وجود استانداردهای لازم در خودرو وارد می‌کنند، پرداخت کنند. خودروسازان باید خود را در رقابت با خودروی خارجی قرار دهند یا سطح استانداردها را به حد مطلوب می‌رسانند و یا مجبور به حذف و نابودی هستند.
رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه هیچ طرحی از جمله زوج و فرد، ترافیک و تعطیلی مدارس نباید باعث پایمال شدن حقوق شهروندان شود، گفت: طرح ترافیک می‌گذاریم که خودروها بر مرکز شهر تردد نداشته باشند، اما غافل هستیم که موتورسیکلت‌ها جایگزین شده‌اند. موتورسیکلت‌هایی که معادل هشت خودرو یورو2 آلودگی ایجاد می‌کنند.
وی با انتقاد از تصمیم مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش عمر معاینه فنی خودروها از دوسال به پنج سال، افزود: افزود: امیدواریم مجلس شورای اسلامی مصوبات مربوط به آلودگی هوا را در دستورکار خود قرار دهد و خواهشمان این است که سلامت مردم محور قرار گیرد، همچنین باید از ساخت وسازها و احداث پل‌ها و بزرگراه‌ها فاصله بگیریم و سلامت مردم را محور قرار دهیم.

4545

کد خبر 325051

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    3 1
    و جالبه در محدوده ی طرح ترافیک موتورها مجازن برن ولی ماشینا نه!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    6 0
    مقصر موتورسیکلت سوار نیست. مقصر کارخانه های مونتاژ بنجل های چینی است.
  • باقر واعظ وندي A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    1 3
    قاطبه امت هميشه در صحنه را موتورسواران تشكيل ميدهند. بجاي اين حرفها به امريكا بكويين هميشه عصباني باشد و از اين عصبانيت از خواب بيدار شويد.
  • اصفهانی A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    5 0
    خیلی جالبه.هر خبری مبنی بر افزایش یا کاهش قیمت سکه هزارتا زیر نویس داره .اما اینجا که صحبت از سلامتی و تنفس در هوای پاک میشه هیچکس نظری نداره. به گمان من در کنار موتورها و اتوموبیل ها این بی تغاوتی مردم نسبت به حقوق و سلامتی خودشون مسئول کوتاهی مسئولین در پیگیری این امر مهم است .مردم باید یک به یک خواستار توقف فعالیت غیر اصولی خودرو سازها و استاندار سازی ها شوند . وگرنه هزاران عزت اله انتظامی باید در بیمارستان ها بستری شوند تا شاید مسئولین حرکتی کنند
  • مهام پناهداری A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    موتوسیکلت با اینکه وسیله ارزانی برای ترافیک هست ولی یکی از پرصداترین و آلوده ترین وسایل نقلیه است.خطراتش هم که هرروز در خیابون میبینیم.از ترس جان نمیشه داخل خیابون شد.یک سالی هم هست که مسیرهای خلاف و خطوط ویژه و اینها تبدیل به آزادراه مرگبار برای موتورها شده اند . ای کاش لا اقل موتورهای کم صدا و با آلاینده کم وارد کشور بشه (ژاپنی ها دارند) و قانونی برای میزان صدای موتور در نظر گرفته بشه .ای کاش موتورسیکلت هیچ وقت اختراع نمیشد .
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    آلودگي كه موتورسيكلتها برامون به ارمغان ميارن با اين جنساي بنجل چيني تازه خوبشه شما صنايع مزاحم، آتش زدن زوايد زباله ها در اطراف شهر هاي بزرگ از جمله تهران توسط پيمانكاران بي مسوليت شهرداري و البته احتراق ناقص گاز شهري نه چندان با كيفيت توسط موتورخونه و سيستمهاي گرمايش ساختمانها رو هم بهش اضافه كنيد ببينيد چه ملغمه اي برامون درست ميشه بيا و ببين.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین