مقامات آمریکایی از دیروز که یک عملیات بمبگذاری در هواپیمای خطوط هوایی نورث وست این کشور را خنثی کرده اند می کوشند آن را به یک روحانی یمنی مربوط کنند.

دیروز جمعه یک مسافر اهل نیجریه به نام عبدالفاروق عبدالمطلب سعی کرد مواد منفجره ای را که با خود داخل هواپیما برده بود به کار اندازد که عملیات او نافرجام ماند.

سوزان الیوت سخنگوی شرکت هواپیمایی نورث وست در مصاحبه با فرانس پرس گفت این مسافر سعی داشت انچه را که ابتدا گفته بود ترقه است روشن کند اما این مسافر فورا مهار شد و دیگر مسافران از این اقدام او جلوگیری کردند.

در همین حال یک سیاستمدار با نفوذ امریکایی روز شنبه احتمال داد تبعه نیجریه ای که قصد داشت این هواپیمای مسافربری امریکایی را منفجر کند، با یک روحانی تندروی یمنی در تماس بوده باشد .

پیتر هوکسترا بلندپایه ترین عضو جمهوریخواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا و یکی از اعضای کنگره ایالت میشیگان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد احتمال می رود عبدالفاروق عبدالمطلب مظنون بمبگذاری با انور العولقی روحانی یمنی-امریکایی تبار در ارتباط با بوده باشد.

شاهدان می گویند عبدالمطلب که تلاش می کرد یک بمب پیچیده را در پرواز از امستردام به دیترویت با 278 مسافر منفجر کند، در این حمله تروریستی در سالروز میلاد مسیح به شدت زخمی شد.

گفته می شود العولقی که از اعضای بلندپایه القاعده است، از طریق نامه الکترونیکی با نضال حسن پزشک ارتش امریکا ، متهم به قتل سیزده تن در پایگاه نظامی تگزاس در ماه گذشته ، تماس داشته است.

رسانه های امریکایی به نقل از سازمان های امنیتی فدرال این کشور اعلام کردند این مظنون پس از دستگیری به بازجویان گفته است که این ماده منفجره را به همراه دستور العمل استفاده از ان در یمن تهیه کرده است.

کاخ سفید از اظهار نظر درباره گزارشها در خصوص احتمال کشته شدن روحانی یمنی در حمله هوایی صبح روز پنج شنبه در منطقه ای کوهستانی دور افتاده در این کشور خودداری کرده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =