فارس نوشت:

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برآورد اولیه خسارت زلزله 5.7 دهم ریشتری برازجان ۷۳ میلیارد تومان بوده و برای جبران این خسارت‌ها پرداخت وام، تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در حال بررسی است.

حسن قدمی درباره آخرین اقدامات در زلزله 5.7 ریشتری که در تاریخ 7 آذر در شهرستان برازجان از توابع استان بوشهر اتفاق افتاد اظهار داشت: برآورد خسارت اولیه برای این زلزله 73 میلیارد تومان بوده است و برای جبران این خسارت‌ها وام، تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در حال بررسی است.

وی ادامه داد: بخش‌های کشاورزی و دامپروری 3.6 میلیارد تومان، تأسیسات زیربنایی 22 میلیارد تومان و ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی 47 میلیارد تومان خسارت دیده‌ است.

قدمی درباره اسکان اضطراری برای زلزله زدگان شهرستان برازجان اظهار داشت: نیاز جدی به اسکان اضطراری نیست چرا که درصد زیادی از خانه‌ها تخریب نشده است و شمار خانه‌های خرابی که نتوان در آن زندگی بیش از 5 خانه نبوده است.

وی با اشاره به بافت فرسوده روستاها خاطرنشان کرد: در این زلزله 10 روستا بیشترین خسارت را دیده‌اند که با توجه به بافت فرسوده آن بهتر است بازسازی و مقاوم‌سازی شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان داشت: اقدامات درمانی و امدادی روز گذشته به اتمام رسید و در این زلزله هم اکنون 66 نفر بستری هستند که تعدادی از آنها امروز مرخص می‌شوند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    3 2
    شمار خانه‌های خرابی که نتوان در آن زندگی بیش از 5 خانه نبوده است! انوقت 73 میلیارد تومان خسارت وارد شده؟! یعنی هر کدام از این 5 تا خانه 15 میلیارد تومان ارزش داشته حتما !!!
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    10 1
    متاسفانه به رییس جمهور درباره اسیب دیدن بیمارستان نو ساز برازجان به دلایلی اطلاعی داده نشد بیمارستانی که 4 ماه هم نیست اافتتاح شده اسیب دیده
  • محمد IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 0
    یعنی چی بیش از 5 خانه نبوده تقریبا تمام ساختمانهای چند طبقه مشکل سکونت دارن همه تخلیه کردن و تو چادر هستن از ترس پس لرزه ها ... مسولین آمار غلط دادن ...میشه نظر داد بیش از 30درصد خانه ها باید نو سازی بشن ...دیگه قابل سکونت نیستن ..آوار نشدن ولی طوری خراب شدن که کسی جرات زندگی کردن توش رو نداره ....