لیگ‌برتر پیش از 20 فروردین سال 93 به اتمام می‌رسد و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قول داده‌اند تا آن زمان تکلیف رقابت‌های جام‌حذفی هم روشن خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛اما این فقط رقابت‌های داخلی است، مشکلی اصلی به بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بازمی‌گردد. با تلاش فدراسیون فوتبال و البته فدراسیون‌های غرب آسیا، تنها یک مشکل برای باشگاه‌ها حل شده و آن، رودررویی شرق و غرب آسیا تنها در فینال است اما آیا این مشکل تیم‌های ملی را هم حل می‌کند؟ کارلوس کروش سرمربی تیم‌ملی از اواخر فروردین ماه تیم‌ملی را با تمام بازیکنانش می‌خواهد. او در مصاحبه‌های پی در پی روی این موضوع تأکید کرده و مسئولان فدراسیون فوتبال هم از خواسته او پرده برداشته‌اند. کروش حتی قصد داشت برای حل مشکلات با مربیانی که تیم‌هایشان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند، جلسه بگذارد. اما پیش از هر نشستی، بعید به نظر می‌رسد خواسته کارلوس کروش برآورده شود. او می‌گوید تیم‌های باشگاهی در صورت صعود به مراحل بعدی لیگ قهرمانان آسیا، بدون ملی‌پوش‌هایشان به میدان بروند.

در حال حاضر استقلال، سپاهان، فولاد و تراکتورسازی 4 نماینده ایران در رقابت‌ها هستند که در این بین، استقلال و سپاهان بیشترین ملی‌پوش را دارند. البته بازیکنان استقلال کلیدی‌تر هستند و به نوعی استقلال در خط دفاعی و هافبک تیم‌ملی مهره‌های مهم و اثرگذاری دارد. تا پایان رقابت‌های مقدماتی لیگ قهرمانان، تداخلی بین برنامه‌های تیم‌ملی و این بازی‌ها پیش نمی‌‌آید اما از مرحله یک‌هشتم تداخل شروع می‌شود. طبق برنامه هرساله، تیم‌های صعود‌کننده به یک‌هشتم از اواخر اردیبهشت ماه بازی‌های خود را آغاز می‌کنند. کارلوس کروش در واقع از باشگاه‌ها انتظار دارد در این مرحله بدون ملی‌پوش‌های خود به میدان بروند چراکه مراحل بعدی لیگ قهرمانان بعد از بازی‌های جام‌جهانی‌ برگزار خواهد شد. اما آیا در صورت صعود استقلال، سپاهان یا هر نماینده دیگری به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان، آنها حاضر هستند بدون ملی‌پوش‌های خود به جنگ حریفان بروند؟

 

***

کارلوس کروش در نشست‌هایی که با مسئولان فدراسیون فوتبال داشته، بارها تأکید کرده که پیش از جام‌جهانی‌ 6 هفته به طور کامل تیم‌ملی را در اختیار می‌خواهد. البته قوچان‌نژاد، دژاگه، داوری، بیت‌آشور، جهانبخش، سردار آزمون و شجاعی که در اروپا بازی می‌کنند، به طور قطع نمی‌توانند در فروردین کنار تیم‌ملی باشند و پس از اتمام رقابت‌های باشگاهی در اروپا به جمع ملی‌پوشان اضافه می‌شوند اما اصرار کروش در آن تاریخ، روی بازیکنان باشگاه‌های داخلی است و می‌گوید تمام ملی‌پوشان لیگ‌برتر و به ویژه استقلالی‌ها باید در اردو باشند. شنیده‌های موثق از اردوی تیم‌ملی هم حکایت از آن دارد که کروش در محفلی دوستانه گفته است: «با بازیکنانی که آخر فروردین به اردو می‌آیند به جام‌جهانی‌ می‌رویم و بازیکنانی که نیایند، جایی در تیم‌ملی ندارند.»

این هشدار کروش بیشتر بازیکنان تیم‌ملی را تحت فشار قرارداده است اما آیا کروش این جمله را از روی عصبانیت به زبان نیاورده است؟ بازیکنان استقلال- نکونام، آندو، بیک‌زاده، منتظری، صادقی، حیدری و حتی اولادی- بازیکنانی هستند که به راحتی نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد. این بازیکنان هم در شرایط سختی قرار گرفته‌اند و نمی‌دانند مقابل استقلال بایستند یا تیم‌ملی. در این بین تنها یک راهکار وجود دارد و آن این است که بازیکنان با تیم‌ملی تمرین کنند و با باشگاه‌شان بازی. اما با توجه به تفاوت برنامه‌های تمرینی، از جمله شروع تمرینات بدنسازی برای تیم‌ملی این موضوع هم امکانپذیر نیست. بی‌شک جنگ برای تصاحب ملی‌پوش‌ها می‌تواند مثل سال‌های گذشته بحث‌های زیادی را در فوتبال ایران به راه بیندازد.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهسا A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    راس ميگه خوب!!!
    • امير تبريز اوغلي ضد لنگي و كيسه A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      40 22
      حيف كيروش. حيف. ببين دست كي افتاده
    • علی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      64 5
      دمش گرم واقعا خوب یاد گرفته که توی ایران فقط با زور و تهدید میشه کاراتو پیش برد
  • ع.ج EU ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    97 11
    کارلوس جان نترس انشاله به اون جاها نمیرسه . همه بازیکنا آخر فروردین تو اردو ور دلتن :)
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    31 96
    برو بابا. خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه. یعنی سرورت استقلال باید بدون بازیکنهای اصلی تو جام باشگاه ها بازی کنه؟؟؟؟؟؟ شکر خوردی
  • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    42 56
    اگر این خواسته را مربیان ایرانی قبلی تیم ملی داشتند اونها را به توپ می بستید،این حرفه ای گری است مثلاً که استقلال بدون 6 بازیکن اصلی خودش به دیدار العین امارات با اون همه بازیکن خارجی گرانقیمت بره پس این همه پول دادند به این بازیکنان ملی پوش برای این بازیها
  • ارش A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    ما یه بار به حرف کیروش گوش دادیم لیگو فشرده برگزار کردیم و نتیجشم گرفتیمو و تیم به جام جهانی صعود کرد...به نظرم با یه برنامه ریزی مناسب میشه لیگ و جام حذفی رو سریع تمام کرد
  • محمد A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    39 50
    آندو تیموریان استقلال به تیم ملی بده بقیشون ارزونی خودشون.
  • ناعادل IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    21 39
    خواسته کیروش غیر منطقیه. بازکن بینوا چکارس که فشارو به اون میارن؟ این وظیفه فدراسیونه که چونه بزنه برنامه بازی های آسیا رو اصلاح کنه. فدراسیون هم که آخر لابی! بخصوص تو آسیا!
  • کمال A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    18 39
    هر کس اخر فروردین نیاید در جام جهانی مضحکه عام و خاص نمیشود
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    33 46
    سپاهان کجا بیشترین ملی پوش داره؟ فقط حاج صفی بازی می کنه و ابراهیمی و احمدی هم که نیمکت نشینه و بود و نبودش فرقی نداره. تو استقلال هم به جای منتظری میشه از بنگر استفاده کرد. نکونام هم که بود و نبودش تاثیری نداره. خسرو هم نیمکت نشینه بیت آشور هست و فقط به جای آندو باید جایگزینی پیدا کرد. البته هاشم هم گزینه بی جانشین هست!!!
    • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      14 21
      بنگر جای منتظری،منتظری باشد کیسه گل می شویم ولی اگر بنگر بازی کند نتیجه بازیمون شبیه بسکتبال می شه
    • سینا A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      17 3
      بی نام جان خودتو معرفی میکردی بیشتر اشنا بشیم با این افکارت احتمالا استعداد یاب بارسایی منچستری چیزی هستی هرچند ک این وسط یادت رفت از دهنوی اسم ببری ک خیلی بدرد تیم ملی میخوره فقط بزرگوار ی سوال این بودو نبود نکونام ک هیچ فرقی نداره ینی مربی تیمو 10نفره ببنده؟لطفا بیشتر توضیح بدین.باسپاس
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    16 2
    به نظر من حق با کروش چون لیگ ما طوریه که بازیکنان روی فرم نیستن و وقتی وارد تیم ملی می شن دیر به هماهنگی می رسن یعنی فرض کنیم بازیکنان توی تیم ملی بدنسازی کنن وقتی بر می گردن به تیم باشگاهیشون بدن اونها افت می کنه و نمی تونن روی فرم بمونن چون متاستفانه کار باشگاهیمون پایه ای و اصولی نیست در حالی که اروپا اینطوری نیست کار اونها اصولی و کروش نگرانی بابت اونها نداره
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    11 14
    ببین کارمون به کجا رسیده که یک اجنبی ما رو تهدید میکنه !!!
  • شهرام ٤٤٤٤ A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 14
    كروش زورگو!!!
  • کمال A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    7 14
    کروش جان یه هفت هشت تا خارجی دیگه پیدا کن اصلا تمرینات تیم ملی رو هم میتونی ببری المان یا یک کشور اروپایی لازم نیست دیگه بیاید ایران ماهم اجنبی پرستیم و اراده ای از خودمان نداریم هرچی بگی میگیم چشم
  • رضا IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    برو بابا
    • ماهوتچی A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      20 20
      اگرم نباشن خیلی مهم نیست استقلالیا.فقط نکونام.اندو خوبن که این دوتا هم میان
    • uff uezbekistan IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      12 8
      تو این گرونی
  • وحیدm.s.r IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    16 4
    دمت گرم ,با اینا باید همین طو رفتار کرد ,درستش همینه.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    3 11
    جاسم کرار باتراکتور سازی بست
  • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    15 10
    رحمتی باید بازی کنه تو جام جهانی. ببینم چند تا لایی می خوره
  • سامی AT ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 6
    اینکه مشکلی نیست ، کروشی نازنازی تیمشو بسته به لطف لژیونرهای بلاد خارجه ، همین الان تو دهات ما چهار تا از توپ جمع کن های فوتبال،والیبال،بستکبال و ..دعوت نامه از کروشی دریافت کردند که سریعا خودشون رو برسونند ،البته بقیه دهاتها هم به همین روش دعوت نامه دریافت کرده اند. کامی و پاپی هم قهر کردند چون والدین محترمشون هنوز شناسنامه دو رگی نگرفته اند.!! حالا که بقول دایی داور مسابقه هی تو زمین غش میکنه کروشی هم میخواد از ما غش کردن را یاد بگیره. !!!! خبر جان کی به کیه ، لطفا بچاپ.
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 13
    فکر کرده کی هست
  • كاپيتان IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    9 12
    اولا پرسپوليسيها لطف كن نظر و منفي ندن چون به اونها ارتباطي نداره.دوما چرا زورش به باشكاهاي داخلي ميرسه ولي به خارجيها نه.سوما شما خبرنكارها بكيد اين حرف كيروش منطقيه.ايا انصافه .چهارما از تيم ما لك رو ميبره بازي نميده ولي ضربه به ما ميزنه .از ما بدتر استقلاليها چيكار كنن تيم اميدشونو بفرستن مرحله سختر؟به خدا جام جهاني از همين الان هم برن اردو بازهم با سه باخت برميكردن.حالم از كيروش قلدر و بي منطق بهم ميخوره.
  • حامد RO ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    11 4
    دمش گرم واقعا. تیم ملی ما که تا حالا کار خاصی برای جام جهانی نکرده. امیدواریم اون موقع کروش بتونه تیم رو به یه آمادگی مطلوب برسونه و مسئولان و بازیکنان هم باهاش همکاری کنن. در غیر این صورت با سیدبندی ای که دیدیم اوضاع ناگواری در جام جهانی پیش رو داریم مگر اینکه با الجزایر، بوسنی، سوییس یا بلژیک همگروه شیم که در میون 31 تیم احتمالش واقعا کمه! در هر صورت حتی این تیمها هم ضعیف نیستن و کار سختی پیش روی تیم ملی ماست.
  • عليرضا **** IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    14 10
    ببينيد لنگيها خوانديد متن بالا رو گفته شد مهره هاي اصلي تيم ملي همه استقلاليند پس نتيجه ميگيريم تيم ملي تشكيل شده از بازيكنان استقلال كه سرور بقيه تيم هاي ليگيه مثل پرسپوليس وسپاهان پس همگي هيس هيس هيس سكوت را رعايت فرمائيد خبردار بايستيد و فقط بيننده باشين
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    7 3
    بهتره بعد از اتمام لیگ و جام حذفی نفرات تیم ملی در اختیار کروش قرار داده بشه و تیم های حاضر در لیگ قهرمانان با بازیکنانی غیر از بازیکنان ملی پوششان این تورنمنت(لیگ قهرمانان آسیا) را دنبال کنند.این 4 تیم باید از همین الآن برای اون موقع برنامه ریزی کنند.
  • كاپيت IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    11 7
    يه سوال از خبرانلاين ذوب در كيروش دارم.ايا سي و يك تيم ديكه جام جهاني همين كار رو با باشكاه ها ميكنند؟به خدا اين تيم ما اكه سه سالم بره اردو كيفيت بازيش فرقي نميكنه ومطمن باشيد ضعيفترين تيم مسابقاتيم .دليل اصليش هم انتخابهاي اشتباه كيروش براي تيمه.كيروش خودش اخرء سيستم علي اصغريه.
  • محمد IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    12 0
    جام جهانی هر 4 سال یکبار است که تازه حضور ایران در هز دوره قطعی نیست! کیروش هم مربی کار بلدی و به نظر من برای حفظ اعتبار خودش هم که شده به فکر یک فوتبال خوب است . از این گذشته تا الان که بازیکنان بازی تدارکاتی درست حسابی نداشته اند و احتمالا نخواهند داشت! پس این خواسته ی کیروش بی جا به نظر نمی رسد در این شرایط اولویت با تیم ملیست .
  • بی نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    11 8
    زنده با کیروش که لوس بازی رو از تیم جمع کرد
  • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    7 7
    این بنده خداهایی که منفی میدهند فکر می کنند اگر 20 فروردین تیمو تحویل بگیره ما از گروه صعود می کنیم و.. زیاد دل خودتونو با این بردهای جلوی تایلند و لبنان خوش نکنید تیمو اگه 20 دی امسال هم تحویل بگیره کیروش که سهله گنده تر از اینم هیچ کاری نمی تونه بکنه و ما کیسه گل می شویم مثل کره شمالی ،اینقدر هم از بازی تدارکاتی نگویید این اقا اگه دلش با بازی تدارکاتی بزرگ بود خودش که همه کاره تیم ملیه از سرپرست و مربی و مدیر و.... حرفشو به کرسی می نشوند از بازی تدارکاتی بزرگ و تبعات باخت های سنگین ( ایویچ) هم می ترسه مردی نمایش بده
  • بی نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    8 6
    همین ملتی که سر هرچی قربون صدقه کیروش میرن فردا با دو تا باخت نظرشون عوض میشه! یعنی همچین ملتی هستیم. الآن که تایلند رو بردیم هر آتشی بسوزونه نوکرشم هستیم
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    3 9
    خودت برو بابا
  • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    6 12
    واقعا دلم ميخواد به تور پرتغال بيفتيم تا رونالدو داد دل رحمتي رو از كيروش بستونه!!
  • hamed GB ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    8 6
    ماشالله خیلی حرفه ایه ها!!! این حرفو به خودش بزنند قبول می کنه آیا؟!
  • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    12 2
    قطعا تیم ملی از باشگاهی ضروری تر و واجب تره و بدلیل مدیریت ضعیف در تیم ملی پیشنهاد میکنم بریم ببینیم کره و ژاپن در اون زمان چه کار می کنند ماهم همون کار بکنیم!!!!!!قطعا برای اونها هم تیم ملی مهم تره؟
  • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    8 4
    تو هم ما رو خوب گیر آوردی‌ها. فرض کن مربی پرتغال بودی و بازیکنات اون موقع توو لیگ‌های اروپایی بازی میکردند، اون موقع چی میگفتی؟ اصلا باشه گیریم که باشگاه‌ها از فردا تعطیل کردند و دربست بازیکنا رو دادن دست تو، اون وقت اگه توو جام جهانی نتونستی حتی یه امتیاز بگیری چی؟ حاضری نصف قراردادت رو بگردونی؟ اگه نه و تضمین نمیکنی، یعنی به کار خودت اعتماد و اعتقاد نداری و دلیلی نداره وقت باشگاه‌ها رو هم بگیری.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    8 4
    اره خوب حق داره یه بازی دوستانه خوب که نذاشتن حداقل 6 هفته بدن بازیکنا رو به کروش که زنگ تفریح نشیم
  • ♥اس اس ...تاج آسیا♥ IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    15 8
    نه بابا امر دگه ای نداره کیروش ؟ طرفدارای تیمایی که تو آسیا نیستن نظر ندن اولا ! ثانیا مطمئن باشین اگه استقلالی های تیم ملی نیاد کیروشم نمیره برزیل :) میخواد با ممد نوری و خانزاده و خلعتبری بره جام جهانی ؟ خخخخخ اول اس اس بعد تیم ملی مثل اروپا
  • ♥اس اس ...تاج آسیا♥ IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    19 15
    وقتی فولام دژاگه رو داد ! استقلالم بازیکناشو میده ! حرف مفت که نباید بزنیم ! تیم ملی بدون استقلالیهاش یعنی مالدیو
  • بی نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    7 9
    6 تایی ها
    • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      0 4
      4444 و فقط همینو بس
  • علیرضا IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    8 3
    واقعانظرات اکثرخوانندهاتاسف برانگیزه همه فقط وفقط رنگی نظرمیدن اصلاآینده تیم ملی براشون مهم نیست مستحضرباشیدکه لیگ فرسایشی مادرپایان لیگ یکسری بازیکن خسته وفوتبالزده که حتی توان 60دقیقه بازی معمولی روندارن تحویل میده چه برسه به بازی توجام جهانی یادتون رفت 98ایویچ 6ماه بدنسازی کردوپرسپولیس که بیشترین بازیکن تو تیم ملی داشت حتی ازلیگ کنارکشیدتواون حالت وبااون بازیکنافقط یکبردونتایج آبرومندگرفتیم اگه قراره بریم آبروی فوتبال ایران وآسیا رو ببریم حرف شماهاقبول.کدوم باشگاه تو سالهای اخیر قهرمان آسیا شد اونم لیگ مسخره آسیا !!!!واقعا تفاوت بازی در جام جهانی ولیگ آسیا رو درک نمیکنید.جام جهانی ویترین فوتباله .همه کشورها میلیاردها تومان برای یک امتیاز جام جهانی هزینه میکنن.حیفه کیروش .