۰ نفر
۶ دی ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۵

شرکت ژاپنی پاناسونیک تا دو سال دیگر، باتری جدیدی بر اساس فناوری یون لیتیوم را به بازار عرضه خواهد کرد که با استفاده از آن می‌توان دو هفته بدون برق در خانه ماند و از تمام ابزارهای الکتریکی استفاده کرد.

مجید جویا: پاناسونیک در سال مالی 2011 یک سیستم ذخیره انرژی مبتنی بر باتری یون لیتیوم را برای مصارف خانگی به بازار عرضه خواهد کرد. نکته مهم اینجا است که به ادعای پاناسونیک، این باتری‌ها کاربران خانگی را قادر خواهند ساخت تا انرژی مورد نیاز خود برای مدت یک هفته را با استفاده از آن ذخیره کنند.

به گزارش پاپ‌ساینس، پاناسونیک (با همکاری سانیو که به تازگی توسط پاناسونیک خریداری شده)، تاکنون یک سیستم آزمایشی از این باتری را ساخته است. از این باتری می‌توان برای سیستم‌های تولید انرژی که دوست‌دار محیط زیست هستند ولی پایداری کافی را ندارند استفاده کرد.

به رغم اینکه استفاده از انرژی بادی و یا خورشیدی برای تولید برق، مسلما بر سوزاندن سوخت‌های فسیلی برتری دارد، این حقیقت که آنها توانایی تولید یکنواخت و پایدار برق در طول روز و شب را ندارند، به این معنی است که در بهترین حالت از آنها تنها می‌توان برای کمک به منابع پایدارتر تولید انرژی بهره برد. ولی اگر منازل و تجار بتوانند انرژی اضافی تولیدی خود را در طول دوره‌هایی که تولید بیشینه است ذخیره کنند و در دوره‌های پیک مصرف و کمبود انرژی تولیدی از آن استفاده کنند، در آن صورت می‌توانیم سهم بیشتری از انرژی خود را از منابع تجدید پذیر انرژی تامین کنیم.

باور این ادعا که این باتری «به مدت دست کم یک هفته» دوام می‌آورد، آنگونه که رئیس پاناسونیک ادعا می‌کند، سخت به نظر می‌رسد، چرا که در منازل مختلف، نیاز به مصرف انرژی یکسان نیست. حتی با این وجود، می‌توان از این باتری‌ها در آرایه‌های چند تایی استفاده کرد، و چیزی که در خانه‌ها می‌تواند چندین روز دوام بیاورد، درها را به سوی استفاده گسترده‌تر از صفحات خورشیدی روی بام‌ها باز می‌کند، چیزی که جز برای شرکت‌های تولید و توزیع برق، برای کس دیگری بد نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضاکیانمهر IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۳
    0 2
    omidvaram iran ra az dadan chenin dastgahi mahrom nakonand